Inlägg från: themorethemerrier |Visa alla inlägg
  • themorethemerrier

längtar efter + efter missfall

jonie skrev 2012-07-17 19:54:04 följande:
    God kväll tjejer! Hoppas ni mår bra!!

Jag fick tips här att kondomkungen.se säljer ut Clearblue digitala gravidtester för 10 kr!!! Dom går ut i augusti så därför är dom så billiga! Jag blev ju tvungen att beställa 2 st fastän jag redan har 3 hemma, hahaha Skrattande
    Såg ditt tips först sent igår kväll och då var de redan slut! Typiskt! Men tack för tips i alla fall!

Igår hade jag helt galna ÄL-symtom, har aldrig varit med om detta förut men det är som att jag känner allt som händer i äggstockar och livmoder. Nu har det lugnat ned sig så förhoppningsvis är ÄL över nu. Vi har jobbat på bra, nu kan jag bara hoppas på det bästa. :)

Fast just nu, på landet med två galna barn inomhus och dåligt väder ute så kan jag få lite lätt panik vid tanken att nästa sommar ha adderat en bebis till detta. Men jag har ju fixat det förr så då fixar jag det igen! :)
  • themorethemerrier
    Vårväntanochlängtan skrev 2012-07-18 12:07:01 följande:
    Tog ett nytt test igår och det var också helblankt, visserligen inte på morgonurin men ändå. Får nog allt ta och acceptera att det blev inget denna månaden. Men nästa månad då jäklar vill jag se dubbla streck på stickan igen! Så himla otålig nu!
    På ett sätt är det ändå "bra" att det inte tog sig denna vändan för om jag har en bra graviditet utan sjukskrivningar och liknande hinner jag gå ut skolan nu. 
    Trist med helblankt test men du har en härlig inställning till det hela, tycker jag! :)
    Zira skrev 2012-07-18 12:23:51 följande:
    Ojdå, yes såg ditt svar:) ska vänta några dagar nu och ta ett digitalt sen :) hatar verkligen denna väntan
    Men hur svagt är svagt? Har du en bild? För alla tre gånger som jag har plussat har det varit svagt i början, med yngsta barnet riktigt riktigt svagt så det knappt syntes. Men nog var jag gravid.
    jonie skrev 2012-07-18 12:08:32 följande:
    Attans! Ja det lär ju ha gått åt snabbt med tanke på att det var så billigt Glad
    Vad häftigt att känna av ÄL så väl! Jag känner aldrig ett dugg, inte det minsta, haha.
    Haha, klart du klarar två vilda barn och en bebis nästa sommar Skrattande
    Aldrig känt av ÄL-tidigare! Ska bli spännande att testa denna månad, men jag tror att ÄL var lite senare än jag tänkte ändå, iom att jag fick pos på stickan i flera dagar. Så nästa fredag får bli min första testdag.
  • themorethemerrier
    Zira skrev 2012-07-19 17:17:30 följande:
    vet ju inte vilken dag pga missfallet (11/6)  men tror jag hade äl någonstans 3-7/7, dag 38 sen mf ialf.. mycket starkare idag sen igår, har inte blött något mera sen imorse.  Herregud så knäpp man blir av detta ;) får helt enkelt vänta och se hur det blir med "mensen" och ta ett nytt test under helgen för att jämföra.  :)
    Jag ser definitivt ett streck på din bild, men lite märkligt med blödning. Det förkommer ju att man kan få en liten blödning när ägget fäster men detta är ju för sent för en sådan. Hoppas strecket blir starkare om några dagar, det vore ju väldigt positivt!
    skunk skrev 2012-07-19 18:51:58 följande:
    Hej tjejer!

Jag har läst här ett par veckor och önskar er all lycka!

Jag fick MF den 29 juni i vecka 9+0 blödde två veckor och på efterkontrollen var jag ändå tvungen skrapas. Skrapades 12 juli. Har gjort kanske 3 grav test under tiden och alla pos. När testade ni neg? Nu har jag nästan slutat blöda. Kommer bara "brunt" gammalt blod alltså, och bara på pappret när jag kissat. Så nu börjar rädslan att försöka igen komma krypandes. Jag vill så oerhört mycket få ett till barn men de här året har varit jobbigt. Försökte nästan ett år innan jag blev gravid och så slutade det så här Jag har sagt åt sambon att jag inte vill längre, men de vill jag ju egentligen! Jag är bara så rädd. Alla dessa tester och pressen "har de tagit sig den här månaden" Ja ni försår säkert hur jag menar. Det gör så ont att kissa på testet och se att de är pos och veta att de inte finns något barn kvar Men de skulle vara så skönt att få ett neg så man kan lägga de här bakom sig. Så när testa ni neg?
    Beklagar ditt missfall! Jag hade också ett relativt enkelt sådant, det var tidigt och redan en vecka efter var det helt över och jag fick negativt när jag tog ett test. Men om din blödning i princip upphört så dröjer det nog inte många dagar innan du också för negativt, vilket ju i det här fallet är positivt för då är kroppen startklar igen.

Förstår dina känslor om att vilja men inte vilja, fast ändå vilja. ;) Jag tycker det skulle kännas sjukt jobbigt om jag inte blir gravid den här månaden men också väldigt jobbigt om jag blir det för det kommer vara svårt att glädjas. Men jag tycker det är värt att känna alla de känslorna (oro, stress, vånda) om det innebär att jag till slut, en dag, får min bebis.
    jonie skrev 2012-07-19 20:21:29 följande:
    Nu har jag tänkt och funderat för mycket igen Tungan ute Det här med gravsymptom... Man läser ju lite här och där om olika symptom vid olika graviditeter och jag undrar hur vanligt det är??! En del verkar ha helt tvärtemot-symptom sin andra graviditet jämfört med den första. Man undrar ju lite eftersom jag veeeeet att jag kommer börja leta efter samma symptom som förra månaden när jag plussade. Kanske dumt då?? Vad tror ni tjejer? Har ni egna erfarenheter av det?? Kram på er!
    Har som sagt två barn, har många vänner som är flerbarnsföräldrar och alla verkar ha väldigt olika erfarenheter från graviditet till graviditet. Med bägge mina barn har jag mått illa mellan v8-9 och vecka 20-21 ungefär, men en massa andra symtom har varit helt olika!
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-19 20:26:13 följande:
    skunk: en stor kram till dig!!!  håller alla tummar för dig!

nä i morgon får fasiken den där gubben vara glad:)!!!! dag 14 efter mens i morgon...ska åka till orsa björnpark i morgon så är gubben glad lär jag kasta mig över gubben innan vi åker:) och när vi kommer hem igen:) he he...
     idag var min styvsyster här med sin 2 månaders bebis,gissa om det gjorde ont i hjärtat när jag höll honom o tänkte att vi också skulle ha en liten i februari:(...satt fast klistrad med honom nästan hela dagen...gud så gosigt o härligt.....

vår väntan o längtan: har du ägglossning på g nu också??:)

jonie: ja den kommer nog på dag 16-17...längtar:)

anonym (längtan)...  en stor kram från mig med{#emotions_dlg.flower}...kommer också känna så om min mens kommer i början på augusti:(...
    Håll ut! Tror på glad gubbe på lördag för dig! :)

• themorethemerrier
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-19 21:23:39 följande:
    themorethemerrier: hoppas på d:) vill så gärna:) när har du BIM? kommer inte ihåg om jag läst d?:)

jonie: jag har ju också 2 barn och har bara känt mig något yr innan jag + med båda mina,sen kom illmåendet men det var i v 7-10...kanske att brösten spände en aning....nu sist det som slutade med missfall så kände jag ingenting,vet inte om det hade något med att det inte utvecklades som det skulle:(
    Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka angående BIM, men typ nästa fredag, alltså den 27e!

Måste säga att det hugger lite i mig när alla runt omkring mig berättar att de är gravida eller går på ultraljud och allt sånt. Är innerligt glad för deras skull men jag blir som extra påmind om min egen längtan efter att bli gravid och även påmind om den förlust som missfallet innebär. Inte kul att känna så. 
  • themorethemerrier

Tessan: Heja er, lycka till nu!

Jag är lite förbryllad. Har en massa symtom men med mina tre tidigare graviditeter så har jag aldrig haft symtom innan jag fått plus. Kan det vara missfallet som spökar? Symtomen är sånt som jag annars känt av i v 7-8 typ: molvärk och finnar, konstig tyngdkänsla i magen. Typiskt grav för mig men jag har ju 6 dagar kvar till BIM?

Dessutom hade jag fått en miniliten rosa fläck i trosan. Nidblödning? Aldrig haft en sån förut heller. Tycker inte om dessa symtom för de får mig att börja hoppas.

• themorethemerrier
    jonie skrev 2012-07-21 13:47:32 följande:
    Tessan: Yeay!! Härligt :D

themorethemerrier: Alla graviditeten är ju olika och det är inte alls säkert att man får samt symptom. Låter ju positivt det där! :) Och låter som det kan vara en nidis ju!! Spännande!!
    Nej jag vet, men det här är HELT olika de två tidigare. En förklaring, om jag är gravid, skulle jag kunna vara att kroppen är inställd på det eftersom att jag nyss var det och då kommer symtomen igång tidigare än de annars skulle ha gjort? Att lite hormoner ligger kvar i kroppen? Bara ren gissning alltså...
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-21 14:00:05 följande:
    Themorethemerrier; Gud det låter ju lovande:) är nog en nidis du fått:) håller tummarna!! Jonie; jihoooo
    Det var verkligen så lite, och bara rosa. Men sen får jag aldrig annars. Har haft hormonspiral sen efter dottern föddes och ett år tills jag tog ut den i våras och inte haft en rosa fläck i trosan en enda gång. Usch, blir nervös, undrar när jag vågar tjuvtesta. Nu med missfallet så testade jag på BIM -5 och då dök ett streck upp efter att tiden gått ut... Vilket det aldrig gjort när jag inte varit gravid. Och BIM-5 är ju imorgon, men imorgon bitti har vi bråttom. Så kanske måndag? Fick plus med dottern på BIM -4...
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-21 17:02:19 följande:
    Tack 8581:) Hur räknar ni från glad gubbe ? Räknar ni att ägglossningen sker dagen efter glad gubbe ? Alltså dagen efter positivt ägglossningstest:)? Som jag fick positivt igår så min ägglossningsdag är idag ?.. Hoppas ni förstår:)
    Ja så räknar jag med!
  • themorethemerrier

Just det, mens/molvärken har fortsatt hela dagen. Inte kan det väl vara mensen som är på gång redan? Jag hade ju ÄL för 6 dagar sen? (Har en kort, 10-dagars, lutealfas, därav BIM redan i slutet på kommande veckan.)

• themorethemerrier
    Vårväntanochlängtan skrev 2012-07-21 22:44:31 följande:
    Åh hoppas ni tjejer är gravida jonie & themorethemerrier Glad

Själv vaknade jag med rejäl värk i ena äggstocken så testade med ÄL-sticka i morse och det var positivtGlad Tidigare än vad jag trodde så var ändå glad att jag testade. Blev mys nu ikväll{#emotions_dlg.flower}
    Tack!

Ja men vilken tur att du testade, fast det låter ju som att du kände det på dig! Bara att börja hålla tummarna då! :)
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-21 22:46:58 följande:
    Themorethemerrier; Åhhh va spännande Gud jag skulle testa direkt i morgon:) he he .. Du kommer säkerligen få ett + :)o tror du får det tidigt:) uppdatera oss direkt med symtom o om du testar:) spännande!! Kör du med clearblue? Eller stickor?
    Usch jag vågar inte börja testa för tidigt, allt känns så konstigt och de här symtomen låter ju bra på pappret men det är så tidigt, jag är rädd att de ska vara psykiskt framkallade för att jag så otroligt gärna vill bli gravid. Men OM jag är gravid så kommer jag vara glad över symtomen för i så fall känns det som ett gott tecken på att det inte blir missfall, inbillar jag mig. Kände inga symtom alls, inte ett enda, nu när jag fick missfall.

Jag testar med stickor från billiga tester! Tycker de är grymma, de har alltid visat rätt för mig och alltid visat tidigt. Tidigast måndag morgon tänker jag testa!

Tack för att ni i den här tråden finns, känns skönt att få peppning och att kunna prata, och lika skönt att ni är fler i samma sits och med samma tankar. Jag har många "mammavänner" så det finns många att prata om men alltid skönt med andra som ligger lika till känslomässigt. Och dessutom har jag hållt missfallet hemligt för jag vill inte diskutera det med andra, det känns för känsligt och så får alla reda på att vi vill ha ett till barn och ska ha åsikter om det... om ni förstår hur jag menar?

• themorethemerrier

BIm -4 i morgon... men då utgår jag från ÄL och lägger på 12 dagar, fast min lutealfas brukar vara 10 dagar. Ska jag gå enl missfallet som senaste mens (men det blir ju fel?) är bim på tisdag eller onsdag. Funderar på om jag ska testa imorgon men det känns mest dumt, det kommer inte synas något och det är ju slöseri med test, har inte sååå många här hemma ändå, de gick ju tyvärr åt när jag skulle kolla att det blev minus efter missfallet. Får se om jag kan hålla mig! Inga direkta symtom idag.

Kul att höra att det händer så mycket för er alla! Det blir en nervös väntan för många av oss nu! :) 

• themorethemerrier
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-22 23:16:35 följande:
    Förstår det men snart så kan du börja testa lite smått, häftigt om du + tidigt:) jag har 5 stickor och 2 vanliga clearblue, och 3 digitala:) så jag kommer testa med stickorna i börja den 31 juli:) he he,, sen går jag på med dom andra!
    Fick ju svagt + med dottern på just BIM -4 och plus på CB digital dagen efter! Nu med missfallet fick jag ett svaaaaaaaaaaagt streck efter att tiden gått ut på BIM -5.... Så det finns ju hopp för att något kan synas. Men hela veckan kommer bli så jobbig om inget alls syns. :/ Får vela under natten!
Svar på tråden längtar efter + efter missfall