Zira skrev 2012-07-19 17:17:30 följande:
vet ju inte vilken dag pga missfallet (11/6) men tror jag hade äl någonstans 3-7/7, dag 38 sen mf ialf.. mycket starkare idag sen igår, har inte blött något mera sen imorse. Herregud så knäpp man blir av detta ;) får helt enkelt vänta och se hur det blir med "mensen" och ta ett nytt test under helgen för att jämföra. :)
Jag ser definitivt ett streck på din bild, men lite märkligt med blödning. Det förkommer ju att man kan få en liten blödning när ägget fäster men detta är ju för sent för en sådan. Hoppas strecket blir starkare om några dagar, det vore ju väldigt positivt!
skunk skrev 2012-07-19 18:51:58 följande:
Hej tjejer!
Jag har läst här ett par veckor och önskar er all lycka!
Jag fick MF den 29 juni i vecka 9+0 blödde två veckor och på efterkontrollen var jag ändå tvungen skrapas. Skrapades 12 juli. Har gjort kanske 3 grav test under tiden och alla pos. När testade ni neg? Nu har jag nästan slutat blöda. Kommer bara "brunt" gammalt blod alltså, och bara på pappret när jag kissat. Så nu börjar rädslan att försöka igen komma krypandes. Jag vill så oerhört mycket få ett till barn men de här året har varit jobbigt. Försökte nästan ett år innan jag blev gravid och så slutade det så här

Jag har sagt åt sambon att jag inte vill längre, men de vill jag ju egentligen! Jag är bara så rädd. Alla dessa tester och pressen "har de tagit sig den här månaden" Ja ni försår säkert hur jag menar. Det gör så ont att kissa på testet och se att de är pos och veta att de inte finns något barn kvar

Men de skulle vara så skönt att få ett neg så man kan lägga de här bakom sig. Så när testa ni neg?
Beklagar ditt missfall! Jag hade också ett relativt enkelt sådant, det var tidigt och redan en vecka efter var det helt över och jag fick negativt när jag tog ett test. Men om din blödning i princip upphört så dröjer det nog inte många dagar innan du också för negativt, vilket ju i det här fallet är positivt för då är kroppen startklar igen.
Förstår dina känslor om att vilja men inte vilja, fast ändå vilja. ;) Jag tycker det skulle kännas sjukt jobbigt om jag inte blir gravid den här månaden men också väldigt jobbigt om jag blir det för det kommer vara svårt att glädjas. Men jag tycker det är värt att känna alla de känslorna (oro, stress, vånda) om det innebär att jag till slut, en dag, får min bebis.
jonie skrev 2012-07-19 20:21:29 följande:
Nu har jag tänkt och funderat för mycket igen

Det här med gravsymptom... Man läser ju lite här och där om olika symptom vid olika graviditeter och jag undrar hur vanligt det är??! En del verkar ha helt tvärtemot-symptom sin andra graviditet jämfört med den första. Man undrar ju lite eftersom jag veeeeet att jag kommer börja leta efter samma symptom som förra månaden när jag plussade. Kanske dumt då?? Vad tror ni tjejer? Har ni egna erfarenheter av det?? Kram på er!
Har som sagt två barn, har många vänner som är flerbarnsföräldrar och alla verkar ha väldigt olika erfarenheter från graviditet till graviditet. Med bägge mina barn har jag mått illa mellan v8-9 och vecka 20-21 ungefär, men en massa andra symtom har varit helt olika!
Anonym (Tessan) skrev 2012-07-19 20:26:13 följande:
skunk: en stor kram till dig!!! håller alla tummar för dig!
nä i morgon får fasiken den där gubben vara glad:)!!!! dag 14 efter mens i morgon...ska åka till orsa björnpark i morgon så är gubben glad lär jag kasta mig över gubben innan vi åker:) och när vi kommer hem igen:) he he...
idag var min styvsyster här med sin 2 månaders bebis,gissa om det gjorde ont i hjärtat när jag höll honom o tänkte att vi också skulle ha en liten i februari:(...satt fast klistrad med honom nästan hela dagen...gud så gosigt o härligt.....
vår väntan o längtan: har du ägglossning på g nu också??:)
jonie: ja den kommer nog på dag 16-17...längtar:)
anonym (längtan)... en stor kram från mig med

...kommer också känna så om min mens kommer i början på augusti:(...
Håll ut! Tror på glad gubbe på lördag för dig! :)