• jonie

längtar efter + efter missfall

Anonym (Nathalie) skrev 2012-07-31 11:17:10 följande:
    Nu är jag förvirrad ..
    Trodde ägglossningstest skulle göra mig klokare men det vart visst tvärtom! Jag 37-39 dagars cykel. Bim är 21/8. Eftersom jag inte alls har någon aning om när jag har ägglossning så bestämde jag mig för att börja testa tidigt, tog första testet i söndags och det visade två exakt lika starka sträck. 23 dagar innan bim! Kan det stämma? Tog nytt igår, ett på förmiddagen och ett på eftermiddagen, och båda två var lika starka som kontrollsträcket, nästan lite starkare faktsikt. Tog ett nu imorse med och det var nog liiite svagare, men fortfarande lika starkt som kontrollstrecket. 

Jag är ju helt ny på det här med ältest, men brukar dom vara positiva i flera dagar? Och kan det verkligen stämma att jag har äl nu, ca 23 dagar innan bim?  Inte konstigt att jag inte har lyckats bli gravid tidigare då, förutom då det blev missfall, men jag minns även att jag tyckte det var så himla konstigt att jag ens vart gravid då, trodde vi hade missat äl totalt.. 
    Jag har inte så lång cykel själv men det borde väl kunna vara så att du har ÄL vid den tiden. Jag har inte provat med stickor utan använde bara CB digitala ÄL-test men vad jag har förstått så kan stickorna visa positivt några dagar i rad! När det är positivt första dagen behöver man egentligen inte fortsätta testa utan då är det bara att mysa på! Glad
    ♥ BF 5 april 2013 ♥
  • jonie

Fast det är inte alltid apparna har rätt, det är ju så olika för alla

• jonie
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-31 16:38:45 följande:
    Vårväntan ; tog ett i morse, kanske kan ana något väldigt väldigt svagt , men nu för nån timme sen har jag fått ännu mer mensvärk och blivit väldigt dålig i magen ( förlåt ) :) så nu är det säkert mensen som kommer komma :( .. Har inte mensen kommit innan torsdag så testar jag då med digitalr sen ger jag upp för denna gång ;) hi hi ,, nä nu drar jag iväg och spinner ett tag ;) tänka på något annat :) Vi får ta ett till närmare lördag :)
    Vårväntanochlängtan skrev 2012-07-31 16:32:57 följande:
    Mina gravtest kom idag och jag tog ett test nu precis vilket såklart visade negativtRynkar på näsan jaja än är det ju inte försent BIM-4 idag
    Jag vill se er i gravidtråden så jag håller alla tummar och tår jag har!!! Skrattande Hjärta
    ♥ BF 5 april 2013 ♥
  • jonie
    Anonym (Längtan) skrev 2012-07-31 20:18:02 följande:
    Tog aldrig något test. Tänker inte ta något heller.
    Tror min kropp spelar mig ett sjukt spratt.
    Tänkte ett tag att jag kanske blev gravid direkt efter mensen förra veckan.
    Hatar min kropp och min hjärna just nu.
    Konstigt att det blir så här...Gråter
    Om du tar ett test får du ju i alla fall ett svar och kan gå vidare därifrån. Eller? Du gör som du vill förstås. Om du blev gravid EFTER mensen förra veckan visar det ju inget än men om du blev gravid tidigare och blödningen var en genombrottsblödning så visar ett test nu ett säkert svar.
    ♥ BF 5 april 2013 ♥
  • jonie
    Anonym (Längtan) skrev 2012-07-31 20:50:35 följande:
    Jag känner ju av min ägglossning.
    Men det kanske inte är fel att köpa ett ägglossnings test grej.
    Men en sådan köper jag nog inte för ens nästa ägglossning i så fall.

Vilka använder ni er av?

Jag funderar på att köpa Clearblues.
    Aningen den lite dyrare varianten eller den lite billigare digitala varianten.
    Vilken av dom två skulle ni köpa?
    Ag körde på CB digitala med glada gubben Skrattande Funkade jättebra! (Blev gravid båda gångerna jag använde dom) Flört
    ♥ BF 5 april 2013 ♥
  • jonie
    Anonym (Längtan) skrev 2012-07-31 21:18:55 följande:
    Fast det är väl glad gubbe på dom båda?
    Är det den dyrare varianten?

Blivit gravid 4 gånger innan så det borde ju funka utan.
    Ja det borde funka utan med Skrattande
    Jag vet bara om det testet. Kostar ganska mycket med tanke på att man bara får 7 st. Men jag tycker det är värt det.
    ♥ BF 5 april 2013 ♥
  • jonie
    Anonym (Längtan) skrev 2012-07-31 21:31:20 följande:
    Jo det är ju helt klart värt pengarna.
    Jag beställer ju allt från Clerblues hemsida och där finns det ju två varianter av digitala ägglossnings test.
    Beställer man innan en viss tid så får man ju allt dagen efter och man kan välja att betala med visa kort direkt.
    Fruktansvärt smidigt när man bor på landet eller om man vill smyga med att man är igång i bebisverkstaden ;)

Det lite dyrare ägglossnings testet  kostar ju med stickor 1.695kr och utan stickor 1.595kr.
    Det lite billigare ägglossnings testet kostar 249kr och det är sju stickor till den.

Funderar på att köra på den sist nämnda för 249 isf till en början med om det inte
    skulle vara något nu eller inte funka denna ägglossningen heller.
    Vilken av dom jonie använder du dig av? 
    Aha, det är fertilitetsmonitorn som är så dyr ja! Den har jag inte! Det har gått alldels utmärkt med dem för 249 kr Glad Och ja, det är himla smidigt att beställa allt sånt här från nätet så slipper man riskera att träffa på nån på Apoteket som man känner Flört
    ♥ BF 5 april 2013 ♥
  • jonie

Tessan: JAg har ingen aning men man ser ju nåt!!! Ta det digitala kvinna!

♥ BF 5 april 2013 ♥
  • jonie

Dom kan visst spöka annaa83 men nu håller tummarna för att det inte är så

♥ BF 5 april 2013 ♥
  • jonie
    Anonym (m) skrev 2012-08-02 09:56:48 följande:
    efter att i flera dagar mått illa, haft spänningar i brösten, samt att det känns som om mensen varit på g men inte dykt upp, samt att dom senaste två dagarna har upplevt att det huggit till när jag har sträkt på mig så tog jag i morse mod till mig och testade (bim -2)

använde clearblues digitala och resultatet blev gravid 1-2 veckor

så nu hoppas jag bara att allt går vägen den här gången    
    Stort GRATTIS!! {#emotions_dlg.flower} Kom till gravidtråden vetja! Glad "Aprilbebis 2013"

Tessan: Jag tror på dig och håller tummarna så dom vitnar Skrattande
    ♥ BF 5 april 2013 ♥
Svar på tråden längtar efter + efter missfall