Inlägg från: Anonym (m) |Visa alla inlägg
  • Anonym (m)

längtar efter + efter missfall

Anonym (Tessan) skrev 2012-08-02 10:15:22 följande:
    Jonie; tack men denna gång är det inte min tur :( .. Fick ett vanligt clearblue av min vän igår som jag tog i morse och det vart lika som igår ? .. Va fan kan man få så många och tydliga spök ? Vill vänta till söndag och ta digitala ! Tänk om det är något och det blir missfall i tidigt skede :( eftersom jag fått väldiga svaga test nu senaste dagarna , eller så kanske ägget fäste väldigt sent och jag räknat fel (önsketänkande ) :) nåja det visar sig efter helgen ! Tack för att du tror på mig :)
    ska hålla tummarna hårt.

jag har givit upp på dom här vanliga testen, är det något sträck eller inte gissningarna, då är digitala betydligt mer lätt tolkade )  
  • Anonym (m)
    jonie skrev 2012-08-02 10:07:05 följande:
    Stort GRATTIS!! {#emotions_dlg.flower} Kom till gravidtråden vetja! Glad "Aprilbebis 2013"

Tessan: Jag tror på dig och håller tummarna så dom vitnar Skrattande
    tack

kommer över sen om någon vecka, har tänkt testa om en vecka till och se så att vecko indikatorn ändrar sig åt rätt håll först.   
  • Anonym (m)
    Anonym (Längtan) skrev 2012-08-02 10:34:53 följande:
     Grattis vad roligt för er!!{#emotions_dlg.flower}
    tack
  • Anonym (m)
    Anonym (Tessan) skrev 2012-08-02 10:50:49 följande:
    M:) när har eller hade du BIM ? Har du testat något innan nu i dagarna ?

har/hade bim på lördag, har inte testat något förren nu.
  • Anonym (m)
    Anonym (Längtan) skrev 2012-08-02 12:37:56 följande:
    Bubblande illa mående håller i sig :(
    Köpte RFSU grav test i går.
    Ville inte slösa mina dyra.

Visade negativ. Inte så konstigt kanske med tanke på att jag hade mens för två veckor sedan.

Ingen ägglossnings känsla på HELA veckan?
    När jag annars så tydligt i flera år känt av min ägglossning.

Varför i hela friden mår jag illa?
    Kan illa mående verkligen börja så tidigt i en grav isf?
    Kan jag haft ägglossning direkt efter mensens slut?
    Är det för tidigt att testa sig?
    Räknar man från måndag förra veckan så är jag på dag 11.
    Och vi hade sex måndag till torsdag just den veckan då menens slutade.

Blir ju helt knäpp på detta.
    det kan inte vara så att äl är lite senare denna månad än vad den brukar vara? jag tror inte man kan bli gravid direkt effter mens, jag tror inte slemhinnan är tillräkligt tjock då ( vill poängtera att det är vad jag tror, inte vet )

hade jag varit dig så hade jag avvaktat tills bim eller i alla fall dag 14.

lycka till    
  • Anonym (m)
    Vårväntanochlängtan skrev 2012-08-02 18:07:23 följande:
    Grattis till plussen!

Jag själv fick antagligen mensen idag 2 dagar tidigt Rynkar på näsan I alla fall blod på pappret. Usch!
    vad tråkigt
  • Anonym (m)
    Anonym (Villju) skrev 2012-08-02 19:22:43 följande:

Vi är jämn du o jag, ja hade BIM i söndags..

Tänkte göra ett nytt digitalt på måndag för o se om veckorna gå åt rätt håll
    när tänk du testa igen!?
    det är vi

jag tänkte testa igen på nästa helg, om jag kan hålla mig så länge  
  • Anonym (m)
    Anonym (nyhär) skrev 2012-08-02 19:40:10 följande:
    Hej,
    Förstår att tråden hållt på ett tag men den verkar fortfarande aktiv. Jag hade en MA (missed abortion) och fick medicinsk hjälp i början av juni i år. Jag längtar så efter barn men senaste grav.testerna (senast imorses) har varit negativa. BIM är dock beräknad på lördag enligt ägglossningskalendern. Jag har inte gjort något ägglossningstest. Kan jag ändå vara gravid?

Jag har känt mig tröttare än vanlig och annorlunda/stickande och lätt öm i brösten senaste dagarna, dessförrinnan besvär med illamående, det är dock mindre markant nu. Jag har varit väldigt orolig och ledsen senaste dagarna, kan ju också vara PMS men vanligt är att jag är arg och mer stridslysten då vilket jag nu inte har någon energi för nu :( Oro efter missfall är förstås vanligt, just nu orkar jag inte prata om det med vänner, känner mig bara tung av det så min sambo är mitt största stöd, han är ju också lite orolig och längtar så vi kan dela dessa känslor. Hur har ni det?

Jag upplever att detta är svårt att prata om därför skriver jag här.
    /The new girl

har ägglosningen kommit igång så kan du ha blivit gravid, ska hålla tummarna
  • Anonym (m)
    Anonym (Villju) skrev 2012-08-02 20:51:56 följande:

oj kan du hålla dig sååååå länge!!!
    det har vi inte sätt än men jag tänkte försöka
  • Anonym (m)
    Anonym (Tessan) skrev 2012-08-07 09:00:20 följande:
    Hej:) får hoppa in här igen .. Min känsla stämde igen , tog ett nytt digitalt imorse och det visade inte gravid!! Så något har avstannat !! :(.. KK ska runga vid 13 så får se vad dom säger , väntar bara på blödningen nu !! Tror o vi har pratat om att vi kanske ska ge oss nu!? Får se om nån vecka hyr vi känner !! Vi har ju 2 underbara barn:) lycka till alla här inne, en stor kram till er
    så tråkigt

ska själv ta ett nytt om några dagar och se vad det vissar men  är långt i från säker på att hcg har ändrat sig åt rätt håll.

många kamar till dig.   
  • Anonym (m)
    Anonym (Tessan) skrev 2012-08-07 15:56:52 följande:
    ja nu så kom blödningen:(...men skönt att kroppen tar hand om det själv!!..räknar  detta som min första mensdag så om vi nu ska försöka så jag vet när ägglossning ska bli:) 

mia: vilken synd men hoppas din mens kommer snart,eller att du får ditt+...är du över BIm?

vårväntan: nästa gång är det din tur,och ni andra också:)

the more: hur går det för dig?
    så tråkigt men som du skrev, skönt att kroppen tar hand om det själv, jag ska ta ett andra test i morgon bitti och se vad det säger.
  • Anonym (m)

kunde inte hålla mig utan testade nu i kväll.

testade i torsdags och fick då gravid 1-2, när jag testade i dag fick jag gravid 2-3 så än så länge verkar det som om hcg ökar som det ska. men vågar inte riktigt slappna av än  

• Anonym (m)
    Anonym (Mia) skrev 2012-08-08 14:38:38 följande:

Tror inte det då testet idag visade negativt..

Tror nog allt du kan lita på det :) Grattis.
    tack, fast jag har fortfarande svårt att släppa det och ta det till mig.
  • Anonym (m)
    Anonym (nervös) skrev 2012-08-08 19:21:52 följande:
    Hej igen... Vet att jag inte är så aktiv på tråden , men nu behöver jag prata ut!!!!

Tessan jag är så ledsen för din skull. Jag vet hur det känns, jag hade likadant... 2 på rad =( Fast en ½ år i mellan...
    Men det är bara å ta nya tag, det gör jag nu och hoppas på det bästa...

Jag skulle ha haft min mens i helgen tror jag =) Har inte haft mens än efter mitt MF den 7 juli... Å jag har fortfarande inte fått den!!!! =(
    Köpte ett digitalt gravtest idag för att kolla... Men jag gjorde nåt fel, för jag fick bara fram en bok =( Så jäkla typiskt när jag bara hade ett test. Men jag får väl köpa ett nytt imon, om inte mensen har kommit då ;) hahaha

Till alla er - Ge inte upp!!!
    så iriterande, det var jag också med om en gång, sedan dess så köper jag alltid ett två pak håller tummarna
  • Anonym (m)
    Anonym (nervös) skrev 2012-08-09 12:55:29 följande:
    Hej jag har varit hemma från jobbet idag, då jag har denna hemska huvudvärk (läs migrän)...
    Men när jag vaknade var den nästan helt borta, men det ända jag kunde tänka på var att ta ett gravtest... så jag for iväg till stan å köpte ett.

Mycket riktigt jag ÄR gravid 2-3 (enligt ett digitalt)... Men snälla jag skulle behöva att alla håller tummarna denna gång!
    Vet inte om jag skulle palla med ett 3:e MF...
    Tjoho!!!!
    Å detta var direkt efter MF, jag hann inte ens få nån mens.
    så skoj, stort grattis

ska hålla alla tummar jag kan 
  • Anonym (m)
    Anonym (nervös) skrev 2012-08-12 19:44:49 följande:
    Hahaha var tvungen att ta ett test till idag, för att se om det verkligen stämde...
    Jag har ju inga symtom som skulle hjälpa mig med att fatta!!! Det ända skulle vara att jag behöver springa på dass hela tiden ;) Men samtidigt kan det bero på många andra faktorer!!!

Hur lugnar man ett nervöst hjärta???
    jag för min del har testat i flera omgångar med digital vecko indikator för att se så att hcg nivån har ökat, och det har den gjort, först var det 1-2 v, sen var det 2-3 v och i går när jag testade så var det 3v +

det har lugnat mina nerver lite, sen tänkte jag höra snällt om man kan få ett tidigt ul, annars gör jag nog ett privat. 
Svar på tråden längtar efter + efter missfall