Inlägg från: Vårväntanochlängtan |Visa alla inlägg
  • Vårväntanochlängtan

längtar efter + efter missfall

Själv har jag ju precis avklarat ÄL och håller nu verkligen tummarna på att det går vägen {#emotions_dlg.flower} Vill precis som er andra att vi får plus allihopa och jag har till och med drömt om aprilbebis innan första graviditeten så det kanske är ett tecken?Flört

• Vårväntanochlängtan

Låter härligt med stugor, sol och härliga bad{#emotions_dlg.flower} Önskar att jag kunde fått göra er sällskap men jag jobbar på, 100% nu så långa dagar antingen 7-16 eller 12-21 nästan varje gång jag har ett pass. Njuter av eftermiddagssolen på balkongen istället Flört

Imorgon har jag i alla fall en dag ledigt så då blir det tjejdag tillsammans med mamma & lillasyster som åker ner till mig i skåne från Halmstad.

"Symptom" jag har nu ÄL+4 är en finnepedimi (hade även en del vid ÄL), stickningar i äggstockarna och som små drag i underlivet...hmmObestämd 

• Vårväntanochlängtan
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-25 21:14:54 följande:
    Vår väntan; härligt med en tjej dag:) låter ju kanon ju med dina symtom:) har själv likadant och idag börjar det även sticka /strama i brösten,, alltså jag blir galen om det inte är ett + denna månad då jag tycker jag har alla symtom:) he he
    Fick pickande/stramande känsla som gjorde lite ont i tjejmagen nu ikväll också. Hoppas verkligen att vi får plus igen denna månaden{#emotions_dlg.flower} Hur lång tid försökte ni förra gången?
  • Vårväntanochlängtan

Åh vad mysigt Glad Kul att suget har vaknat igen. Vi försökte 9 månader så ganska lång tid tyckte jag. Då jag i min fantasi hade trott att det skulle gå mycket fortare då jag ändå bara är 23 år gammal. Däremot tog det sig på första försöket med BDG så om det inte blir bebis denna månaden så kommer jag nog börja med det igen

• Vårväntanochlängtan
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-25 23:28:11 följande:
    Vår väntan; håller tummarna att du får ditt + !! När tänker du testa ? Jag har ju också BIM 4/8 :)
    Jag testar kanske någon dag innan och samma dag. Jag måste ju veta till den 4/8 eftersom jag ska äta och så med mina tjejkompisar den dagenGlad
  • Vårväntanochlängtan

Grattis Lullan!!{#emotions_dlg.flower}

Jag har inte varit inne och uppdaterat på ett tag då jag har jobbat hela låååånga helgen. I alla fall fall har jag fått massa eksem/utslag som skulle kunna vara hormonella?Obestämd Fruktansvärt trött har jag varit de senaste dagarna också och idag gick jag hem och sov en stund på eftermiddagen. Kan ju lika gärna vara att jag är trött efter jobb men jag kan såklart inte låta bli att hoppas. BIM samma dag som dig Tessan, alltså på lördagGlad

• Vårväntanochlängtan
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-30 19:26:37 följande:
    vårväntan: då hoppas vi för våran del nu då:) men det känns mörkt just nu:(
    Ja samma här :( fast det har börjat mola & sticka runt högersidan där även ägget släppte ifrån. Hoppas bara på att om jag är gravid att det inte har satt sig fel 
  • Vårväntanochlängtan
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-30 20:38:54 följande:
    Hur vet du vilken sida ägget släppte ifrån:)? Vill också veta :)
    Åh det vet jag ju egentligen inte men jag antar det eftersom det gjorde ont bara där runt ÄL och riktigt ihållande också, det var så jag misstänkte att jag hade ÄL och när jag testade med ÄL test bekräftades det ju{#emotions_dlg.flower} Så det är mer ett antagande än faktaFlört
  • Vårväntanochlängtan
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-30 21:57:58 följande:
    Ok:) jag har mer ont i vänster sida o mensvärk varje dag sen ägglossningen , känns tråkigt att ha ont varje dag och så får jag inte mitt + .. Utan bara tråkvärk :)
    Ännu ger vi inte upp!!
  • Vårväntanochlängtan
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-31 16:38:45 följande:
    Vårväntan ; tog ett i morse, kanske kan ana något väldigt väldigt svagt , men nu för nån timme sen har jag fått ännu mer mensvärk och blivit väldigt dålig i magen ( förlåt ) :) så nu är det säkert mensen som kommer komma :( .. Har inte mensen kommit innan torsdag så testar jag då med digitalr sen ger jag upp för denna gång ;) hi hi ,, nä nu drar jag iväg och spinner ett tag ;) tänka på något annat :) Vi får ta ett till närmare lördag :)
    Ja vi får väl göra det och hålla tummarna åt varandra!! {#emotions_dlg.flower}
  • Vårväntanochlängtan

Åh Tessan nu är jag supernyfiken på dig!!! Hoppas mensen håller sig borta och att det blir ett plus efter helgenGlad

Jag själv har mensvärk till och från men ännu ingen mens i alla fall. är ju också på BIM -3 idag{#emotions_dlg.flower}

• Vårväntanochlängtan

Grattis Tessan! Vad roligt!

Själv finns det inte längre någon tvekan om att det är mensen som kommit tyvärr Rynkar på näsan Hoppas på att nästa månad då vi är i Cypern under ÄL ska ge resultat{#emotions_dlg.flower}

• Vårväntanochlängtan
    gedansk skrev 2012-08-04 09:47:28 följande:
    Grattis Tessan och all lycka till : )

Måste få fråga er andra, det är 35 dagar sedan som jag blev skrapad och ca 20 dagar sedan min äl ( äl sekret,ej testat med stickor) och jag har blödit småstänk i 4-5 dagar nu. Först trodde jag att mensen var på G men det kommer inte igång. Kan det ha blivit problem efter skrapningen? ( jag var på efterkontroll och allt såg bra ut).
    Min förstamens såg ut så, bara stänkblödningar i ett par dagar. Jag ringde KK:s rådgivning och BM där sa att det är helt normal första mens efter ett MF/MA. Så det är alltså inget konstigt om det nu skulle vara din mens.{#emotions_dlg.flower}
  • Vårväntanochlängtan

Tessan: Fy vad jobbigt och tråkigt Rynkar på näsan Hoppas verkligen att det är som de andra tjejerna äger att det kan vara lite i vågor under den tidiga första tiden. Kramar{#emotions_dlg.flower}

• Vårväntanochlängtan
    Anonym (Tessan) skrev 2012-08-08 23:08:43 följande:
    Vår väntan : tack❤.. Idag är det störtblödning :(.. Vet inte om jag vågar prova igen😢.. Men vi har ju 2 barn så visst kan vi få barn!! Bra kluven nu!! Kramar 🌹
    Usch Rynkar på näsan Fy fan vad det är jobbigt, har du ont också? Jag hade fruktansvärt ont vid mitt MA, tog 2 alvedon + diklofenak .Men det hjälpte i alla fall som tur var{#emotions_dlg.flower} Men tyvärr tar ju inget bort smärtan man har inom sig i hjärtat. Vill ni och orkar så tycker jag att ni ska prova igen om ett tag. Kanske kan ni sätta en tidsbegränsning hur länge ni vill vara inne i svängen innan ni "nöjer" er med era godingar.
    Vet inte om det är lättare men kanske. Fast risken är ju att man fortsätter kämpa då och inte kan ge upp hoppet. Förstår om du är kluven! 
    Jag själv går mest och är rädd att det aldrig ska hända att vi får barn eller att det kommer ta minst lika lång tid att bli gravid igen (9 mån)  Rynkar på näsan Alla dessa bekymmer, rädsla och sorg till något så underbart
  • Vårväntanochlängtan

Nervös: Grattis! Klart vi håller tummarna så de vitnar{#emotions_dlg.flower}

Tessan: Ibland händer det oförklarliga saker, kanske var kroppen inte redo ännu efter det första MF eller så var det något annat som inte stämde. tror inte det är fel på dig. Tittade på en dokumentär om hur barn blir till för ett tag sedan och det är ju ett rent under att det blir. Så mycket som kan gå fel i olika faser trots att det oftast går bra.
    Om du nu lyckas bli gravid igen så tror jag verkligen att det går vägen 

• Vårväntanochlängtan

Inte varit inne på ett par dagar då jag jobbat hela helgen, nu äntligen har man lite ledigt. Uppdatera mig gärna om vad som händer med er. Här är vi i gråzonen mellan mens & ÄL så inget spännande alls{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden längtar efter + efter missfall