Inlägg från: themorethemerrier |Visa alla inlägg
  • themorethemerrier

längtar efter + efter missfall

Anonym (Tessan) skrev 2012-07-27 13:49:44 följande:
    Jag tar den när jag vaknar , brukar ligga på 37,2.. Men kan ju vara vanlig feber
    Det låter ju jättelovande! Oj oj, fint tecken på graviditet du har där!

Alla mina symtom är borta, måtte den här helgen gå snabbt och mensen får gärna komma redan idag, tack! 
  • themorethemerrier
    8185 skrev 2012-07-28 17:35:56 följande:
    Nu kom mensen. På utsatt dag också, det känns otroligt skönt att kroppen är i rätt cykel igen (29 dagar) då den låg på 35 dagar förra månaden.
    Lycka till alla
    Tråkigt men ändå skönt! Jag vill att min mens ska komma nu också för jag är så less på att bara vänta in den. Tog ett till test i morse, negativt. Så jag är garanterat inte gravid för det borde ha synts nu. Men min lutealfas måste ha förlängts eller något, för mensen har inte synts till än... Segt!
  • themorethemerrier
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-28 20:33:55 följande:
    The more; kanske den är längre ? Du har inte haft nån mens emellan MF och försöket nu? Så kanske den är lite förlängd .. Hoppas på det!! Känslan idag säger också mig att det inte blir något denna gång :( .. Men mensvärk till tusan fortfarande , men tycker bröstsmärtan har avtagit ,, men tar mig ett test på måndag eller så väntar jag till tisdag morgon ? Vad tycker ni har BIM nästa lördag
    Nej inte haft någon mens sen missfallet, och det var den 28/6! Ägglossningen kom ju senare än vanligt om man låtsas att missfallet var en vanlig mens. Men det kan ju ev vara så att det tar tid för ägget att fästa. Känns inte som att detta är någon exakt vetenskap!

Jag tänker inte testa igen, har bara ett test kvar och tidigast tisdag om ens då. Känns mest som att jag inväntar mensen just nu, dumt att slösa ett till test.

Om jag var du skulle jag försöka vänta till onsdag iaf, då kanske det kan synas något! Men jag VET hur svårt det är att hålla sig! ;) 
  • themorethemerrier

Nu fick jag mensvärk också! Då kommer den nog nu ikväll eller under natten. Skönt, då är inte lutealfasen förändrad ändå!

• themorethemerrier
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-30 22:11:53 följande:
    D har du rätt i :)
    Tessan, hur har du gått? Fick du inte ett svagt plus!? Jag håller ju tummarna för bebis! :)
    SabinaD skrev 2012-07-30 20:47:45 följande:
    Jag känner mig fortfarande inte helt okej efter missfallet förra veckan. Har ont i magen och en huvudvärk som inte vill ge med sig. Vet inte om det har med missfallet att göra men det har kommit i samband med missfallet. Hur var det för er efter era missfall?
    Jag blödde bara i 4 dagar och sen bruna flytningar några dagar till, men ingen huvudvärk. Jag tycker du kan ringa MVC och kanske kolla upp det där?
    Tindran skrev 2012-07-30 15:10:57 följande:
    Jag följer också gärna med i den här tråden. Fick missfall den 6 juli (v 7) efter att ha blivit gravid på första försöket. Återhämtade mig fysiskt på ett kick och alla gravidsymptom försvann direkt.
    Hoppas kroppen är med på banan fort, har dålig koll på min menscykel. De två jag hann ha innan jag blev gravid var 32 och 26 dagar. Fått fruktansvärt ömma och spända bröst de senaste dagarna mens eller gravid (hoppas!) lär visa sig inom den närmaste tiden.... 
    Hoppas du får plus också! :) Själv fick jag min mens igår så jag får satsa på ett plus på stickan i augusti istället. :)

• themorethemerrier
    Anonym (Tessan) skrev 2012-08-04 14:40:19 följande:
    tack:) ja det är fortfarande helt ofattbart:)
    Superstort grattis Tessan, vad roligt att du fick plus! Lycka till med bebben, men den här gången går det nog bra ska du se!
    Anonym (Mia) skrev 2012-08-06 15:32:33 följande:
    Vet att många har haft problem med spökstreck på testlagert tester och jag undrar om jag också har fått det nu..
    Tog ett test i lördags (skulle ha mens då), tyckte mig kunna ana något som liknade ett streck men jag fick vinkla testet så jag valde att inte tro på det och ställa in mig på att mensen skulle dyka upp. Den kom inte, bara lite annorlunda flytningar. Ingen mens idag heller så tog ett test för en timme sedan. Ser strecket utan att vinkla testet men det är väldigt väldigt svagt men synbart.
    Vill absolut inte hoppas för mycket då jag fick svaga streck vid mitt missfall, tror jag ställer in mig på att jag inte är gravid tills jag fått ett starkare streck... men gissar att mensen dyker upp snart.
    Nja, spökstreck brukar vara engångsföreteelser, jag tycker att det definitivt låter som att du är gravid. Får du streck igen i övermorgon och det är starkare än det idag tycker jag att du kan lita på resultatet! :)

• themorethemerrier
    Anonym (Tessan) skrev 2012-08-07 15:56:52 följande:
    ja nu så kom blödningen:(...men skönt att kroppen tar hand om det själv!!..räknar  detta som min första mensdag så om vi nu ska försöka så jag vet när ägglossning ska bli:) 

mia: vilken synd men hoppas din mens kommer snart,eller att du får ditt+...är du över BIm?

vårväntan: nästa gång är det din tur,och ni andra också:)

the more: hur går det för dig?
    Men nej Tessan! Fy vad orättvist!
  • themorethemerrier

Hej alla! Ledsamt att se att ni blir fler som ansluter till tråden men ändå skönt att vi har varandra. Har inte skrivit så mycket på sistone för att... jag tror att jag försöker låtsas som att missfallet inte har hänt? Det går inte så bra. Idag skulle jag varit på inskrivning och av en ren slump åkte jag förbi MVC just den tiden. Så hela kvällen har varit skit och jag har gråtit och det känns bara så tungt just nu.

Försöker fokusera på att jag har ÄL inom de närmsta dagarna men det känns så stressigt och pressat nu, varje gång mensen kommer så kommer allt bara kännas tyngre och tyngre känns det som! 

• themorethemerrier
    Anonym (Tessan) skrev 2012-08-14 01:22:44 följande:
    Themore; ja jag tänker också som du , tankarna kommer väldigt ofta! Tur jag har mina 2 barn som förgyller mina dagar! Men längtar så efter en liten 3 .. Hoppas du får ditt + nu denna gång , ja tur vi har varandra :)
    Jag tycker det känns lite skönt att vara tillbaka i vardagen! Barnen ska till förskolan, jag ska till skolan (pluggar) och det finns inte lika mycket tid över till att tänka och fundera. Idag har det känts mycket bättre, det var nog bara igår som det kändes så tungt och ledsamt för mig.

Hur mår du nu, har blödningen slutat helt?
    Gumman1980 skrev 2012-08-14 08:19:30 följande:

Hej tjejer!
    Fick negativt idag, alltså blev de ingen bebis på detta försöket.
    Då är de Pms jag har haft länge nu.
    Vill mensen ska dyka upp så vi kan börja om på nytt.
    Känner mig lite nere och tankarna på MF:et gör mig lite extra ledsen idag.
    Men de blir väl lätt så när man inte lyckas.

Lycka till alla...

Förstår precis hur du känner! Blev besviken i någon minut efter att mensen kom men sen kändes det skönt att kunna slappna av och sluta hoppas för ett tag. Inte kul med de jobbiga dagarna, kram till dig!
    Anonym (Försöker igen) skrev 2012-08-14 11:02:20 följande:
    Även min mens har kommit, 3 dagar för tidigt dessutom - bara 7-8 dagar efter äl Hoppas att min cykel stabiliserar sig då det blir ju inga bebisar när man har så kort mellan äl och mens....

Nya tag vid äl i slutet av månaden  
    Men vad irriterande! Fast vad jag har läst verkar det vara rätt vanligt att första cykeln efter missfall blir lite annorlunda, min ÄL kom senare än den brukar men den har cykeln verkar det vara som innan jag blev gravid igen.

Svar på tråden längtar efter + efter missfall