Anonym (Tessan) skrev 2012-08-17 13:49:32 följande:
Hej tjejer :) hur går det för er ? Här väntar jag på ÄL kommer börja testa med ägglossningstest i morgon ! Då är jag 11 dagar sen missfallsdagen så får se om jag får nån glad gubbe nästa vecka :) då är det bara o vänta o hålla tummarna:) tråkigt med denna väntan mellan ÄL och BIM :( .. Har nu i dagarna börjat få molande värk i äggstockarna så det kanske är dags för ÄL inom kort :)
Håller tummarna för ÄL inom kort! Hoppas den kommer som den brukar i cykeln, så du inte behöver vänta extra länge!
Lajsa82 skrev 2012-08-17 15:30:59 följande:
Äntligen kom min mens efter missfallet, att man kan bli så glad när mensen dyker upp

Så nu hoppas jag bara att min äl inbefinner sig när den brukar, om ca 15 dagar, då skall det bakas bebis!
Ja visst är det konstigt att känna så, men skönt med ett kvitto på att kroppen är igång!
annaa83 skrev 2012-08-17 18:15:37 följande:
Tankar upp all positivitet här som ni alla utstrålar! Tycker allt är skit idag... fick mensen idag, en vecka sen var den oxå! Och två arbetskollegor har spontant frågat när jag ska skaffa bebis... Ingen verkar skämmas för att fråga! Skitdag!!!
Men usch, säg åt dem att veta hut! Sånt frågar man ALDRIG! Jo kanske i riktigt nära vänrelationer men verkligen inte till en kollega. Trist med mensen, men nästa gång blir det! :)
Bunny81 skrev 2012-08-17 21:41:36 följande:
Tessan: Väntar på äl också! Fast först att inte plussa på grav.test... Plussade väldigt svagt idag! Har ingen direkt blödning nu en vecka eftet ma, mer som en brunaktig flytning bara. Ska börja testa med äl-stickor så fort jag inte plussar! Hade äl på dag 12 när jag blev gravid i juni, får se hur det blir denna gången!
Lajsa82: Förstår att du är glad över att mensen dykt upp! Hoppas äl kommer som vanligt!
Petra 334: Fy vad trist... Beklagar verkligen!!
annaa83: Ja det är skönt att kunna dela allt elände med andra i samma sits! Nej vissa skäms inte alla för att riktigt tjata hur det går med att skaffa syskon osv... Då blir man ju så himla ledsen när man blir påmind om att man ny skulle varit i den och den veckan osv... Vissa är riktigt osmidiga faktiskt! Detta tycker jag också är jobbigt, samt när man ser gravida på stan... Men tycker ändå att på bara en vecka känns detta elände mkt "bättre" än vad jag kunnat föreställa mig! Är som att man anpassar sig väldigt fort för att inte psykiskt gå under kanske..?
Det är en skum känsla när man för första gången blir glad för ett negativt grav test men jag blev väldigt glad när jag slutade plussa efter mitt missfall, kändes som att då var missfallet över HELT liksom! Hoppas det är dags för ÄL snart för dig!
För min del är ÄL över, kände t.o.m. när det var, fick sån magvärk i höger sida. BIM är måndag 27 augusti och denna gång tänker jag inte testa en dag före BIM. Har bara ett enda testa hemma så måndag morgon tar jag det. OM jag är/blir gravid så syns det då, om det blir neg så vet jag med säkerhet att jag inte är gravid. Känns skönt, inget smygtestande denna gång. Har dessutom fullt upp med livet i övrigt så jag hoppas att jag slipper tänka på det så mycket.