Inlägg från: themorethemerrier |Visa alla inlägg
  • themorethemerrier

längtar efter + efter missfall

Tjoho! Har ÄL-testat sen i lördags, i morse anade jag att det nog var dags snart så jag tog ett till test på eftermiddagen bara för att och då var det superpositivt. Cykeln efter missfallet kom ÄL runt dag 20/21. Men cykeln då jag blev gravid kom ÄL på dag 17 och idag är jag på dag 18 så det känns bra.

Håll tummarna för mig nu tjejer!

• themorethemerrier
    Anonym (Längtan) skrev 2012-08-15 06:36:21 följande:
    Lyckan är total!!!Hjärta

Tjoho! Wow! Superstort grattis, åh vad roligt! Håller tummarna för bebis den här gången! :)
  • themorethemerrier

Måste bara dela med mig av morgonens bild på ÄL-test. (Är jag den enda som fotar sånt? Tycker om att kunna jämföra från cykel till cykel och för att se hur stegringen ser ut.)

Jag har ALDRIG förr fått såhär starkt utslag på ÄL-test! Teststrecket var såhär starkt innan kontrollstrecket ens kommit upp... Hoppas att det bådar gott! :) 

• themorethemerrier
    Anonym (Tessan) skrev 2012-08-17 13:49:32 följande:
    Hej tjejer :) hur går det för er ? Här väntar jag på ÄL kommer börja testa med ägglossningstest i morgon ! Då är jag 11 dagar sen missfallsdagen så får se om jag får nån glad gubbe nästa vecka :) då är det bara o vänta o hålla tummarna:) tråkigt med denna väntan mellan ÄL och BIM :( .. Har nu i dagarna börjat få molande värk i äggstockarna så det kanske är dags för ÄL inom kort :)
    Håller tummarna för ÄL inom kort! Hoppas den kommer som den brukar i cykeln, så du inte behöver vänta extra länge!
    Lajsa82 skrev 2012-08-17 15:30:59 följande:
    Äntligen kom min mens efter missfallet, att man kan bli så glad när mensen dyker upp Så nu hoppas jag bara att min äl inbefinner sig när den brukar, om ca 15 dagar, då skall det bakas bebis!
    Ja visst är det konstigt att känna så, men skönt med ett kvitto på att kroppen är igång!
    annaa83 skrev 2012-08-17 18:15:37 följande:
    Tankar upp all positivitet här som ni alla utstrålar! Tycker allt är skit idag... fick mensen idag, en vecka sen var den oxå! Och två arbetskollegor har spontant frågat när jag ska skaffa bebis... Ingen verkar skämmas för att fråga! Skitdag!!!
    Men usch, säg åt dem att veta hut! Sånt frågar man ALDRIG! Jo kanske i riktigt nära vänrelationer men verkligen inte till en kollega. Trist med mensen, men nästa gång blir det! :)
    Bunny81 skrev 2012-08-17 21:41:36 följande:
    Tessan: Väntar på äl också! Fast först att inte plussa på grav.test... Plussade väldigt svagt idag! Har ingen direkt blödning nu en vecka eftet ma, mer som en brunaktig flytning bara. Ska börja testa med äl-stickor så fort jag inte plussar! Hade äl på dag 12 när jag blev gravid i juni, får se hur det blir denna gången!
    Lajsa82: Förstår att du är glad över att mensen dykt upp! Hoppas äl kommer som vanligt!
    Petra 334: Fy vad trist... Beklagar verkligen!!
    annaa83: Ja det är skönt att kunna dela allt elände med andra i samma sits! Nej vissa skäms inte alla för att riktigt tjata hur det går med att skaffa syskon osv... Då blir man ju så himla ledsen när man blir påmind om att man ny skulle varit i den och den veckan osv... Vissa är riktigt osmidiga faktiskt! Detta tycker jag också är jobbigt, samt när man ser gravida på stan... Men tycker ändå att på bara en vecka känns detta elände mkt "bättre" än vad jag kunnat föreställa mig! Är som att man anpassar sig väldigt fort för att inte psykiskt gå under kanske..?
    Det är en skum känsla när man för första gången blir glad för ett negativt grav test men jag blev väldigt glad när jag slutade plussa efter mitt missfall, kändes som att då var missfallet över HELT liksom! Hoppas det är dags för ÄL snart för dig!

För min del är ÄL över, kände t.o.m. när det var, fick sån magvärk i höger sida. BIM är måndag 27 augusti och denna gång tänker jag inte testa en dag före BIM. Har bara ett enda testa hemma så måndag morgon tar jag det. OM jag är/blir gravid så syns det då, om det blir neg så vet jag med säkerhet att jag inte är gravid. Känns skönt, inget smygtestande denna gång. Har dessutom fullt upp med livet i övrigt så jag hoppas att jag slipper tänka på det så mycket.

• themorethemerrier
    Gumman1980 skrev 2012-08-23 12:48:01 följande:

Tog ett test idag då jag går över till 5+0 (6)
    Fick upp 3+ ;)
    Bifogar bildbevis! =)
    Du är verkligen gravid! Och vet du hur jag tänker? Jag går bara utifrån min magkänsla. Känns det bra där inne, då är det bra. Vad andra säger lyssnar jag bara till OM jag själv bett dem om råd. Men då väljer jag ju också bara att fråga personer vars omdöme jag litar på. Främlingar, ytligt bekanta, konstiga kollegor... Låt det passera in i det ena örat och ut genom det andra! Grattis igen! :)
    Anonym (Längtan) skrev 2012-08-23 16:37:40 följande:
    Hej! Har en kompis som i dag sa till mig att har man ingen molvärk och bara mår illa på eftermiddagen/kvällen så har graviditeten avstannat. Jag har det så nämligen och blev jätte orolig. Kan det verkligen stämma?
    Det finns ingen graviditet som är den andra lik och inga säkra tecken på att allt är bra. Med mitt första barn hade jag inga symtom alls förrän i vecka 10, då mådde jag tvärilla i tio veckor. Med mitt andra barn var det helt annorlunda, med missfallet helt annorlunda en gång till.
  • themorethemerrier

Jaa, nu börjar de här jobbiga dagarna för mig igen. BIM på måndag, då är jag på äl +12 och förra månaden kom mensen som en klocka då. Har lovat mig själv att inte testa i förväg, och det tänker jag hålla också. Har lyckats med att inte tänka sååå mycket på att bli gravid denna månad men nu börjar det förstås ta över lite mer i mitt huvud. Jobbigt! Men men, på tisdag borde jag veta hur det ligger till! Inga symtom alls just nu.

• themorethemerrier
    Anonym (Tessan) skrev 2012-08-23 18:31:09 följande:
    Längtan ; Ähh lyssna inte på dom som säger så , allt kommer gå så bra !!! The more; åhh lycka till tror du kommer få ditt + denna månad !! Håller tummarna , o bra att du inte testar det kommer inte jag heller göra när den dagen kommer :) Kram på er tjejer !!
    Tack! Jag hoppas men vi har inte fått till det lika bra den här månaden som förra, men det räcker ju med en enda spermie som träffar rätt förstås... ;) Heja oss och vår INTE TESTA FÖRE BIM-pakt!
    Gumman1980 skrev 2012-08-23 18:41:10 följande:

Heej!

Jag har faktiskt en bra känsla denna gången, de känns liksom "Rätt" denna gång.
    Jag känner också av min graviditet mer, hurvudvärk,lite illamående, TRÖTT,Ömma bröst och yrsel.
    Visst de finns inga garantier men tänker njuta nu och tänka att denna bebisen är i magen för att stanna.
    Sen skiter jag i vad folk säger. :)

Bra! Det är den känslan du ska utgå ifrån! Jag hade en dålig känsla i magen den gången det blev missfall, blev glad när jag fick plus men inte sådär överlycklig som med två första barnen och jag glömde till och med bort det ibland. Det kändes inte rätt. Nästa gång/om jag blir gravid igen hoppas jag få bli sådär glad för det tar jag som ett gott tecken!

• themorethemerrier
    Anonym (Tessan) skrev 2012-08-26 07:14:43 följande:
    Gomorron :) tog ett nytt ÄL test nu i morse på jobbet och fick glad gubbe igen .. Alltså positivt 2 dagar undrar om Äl är idag eller som i morgon ?
    Härligt att glada gubben kom till slut! Jag har fått positivt två dagar i rad de två senaste månaderna och ÄL brukar då vara någon gång under den andra dagen, kände av det väldigt tydligt på kvällen dag 2 den här månaden. Håller tummarna för dig nu, Tessan!

Men vet du... jag bröt vår pakt. :( Kände mig så himla stressad av det där dumma testet så jag tog det i fredags kväll fast jag kissat bara två timmar tidigare. ÄL +9. Förstås negativt och det kändes sååååå skönt för nu kan jag inte testa mer. Har alltså BIM imorgon, inga test hemma så jag tänkte bara... vänta och se. Spännande! 
  • themorethemerrier

Nu kom mensen, som en klocka på ÄL +12. Jag är i alla fall tacksam för att den är så regelbunden, då hinner jag inte få upp något hopp. Men just nu känns det deppigt, det känns som att det här kommer ta tid.

• themorethemerrier

Har inte skrivit här på länge, har försökt glömma bort allt testande. Men jag hade BIM i torsdags och fick extremt svagt plus på CB i fredags, idag kom mensen. Men jag tror det var ett väldigt tidigt missfall faktiskt.

Tessan, du som haft två tidiga missfall nyligen, har du upplevt att det varit skillnaden på blödningen jämfört med hur det brukar vara vid en vanlig mens? 

• themorethemerrier
    skrootan skrev 2012-10-04 19:04:59 följande:
    kan man använda ägglossningstest direkt efter missfall?? jag började blöda i v 6 och i v8 kom den lille ut(i måndags), jag gjorde VUL samma dag o de sa de att det ser rent o fint ut. Igår slutade jag blöda så nu e vi taggade.. 
    KAn man använda ägglossningstest direkt efter MF?
     Hur länge stannar de gamla HCGhormonerna i kroppen?
    Se till att du inte får plus på stickan längre först, tror inte ÄL kommer igång förrän alla graviditetsrester har lämnat kroppen!
  • themorethemerrier

Nu har det snart gått ett halvår sen jag fick missfall. Och idag kom ännu en mens. Jag är glad att jag inte då visste att jag inte skulle bli gravid igen i år för det hade varit väldigt jobbigt för mig. Hittills har jag levt på hoppet från månad till månad men nu känns det vissa dagar riktigt tungt medan jag andra dagar har försonat mig med tanken att det kanske faktiskt inte blir fler barn.

Hoppas att det har gått bättre för er andra! 

• themorethemerrier
    jonie skrev 2012-11-30 06:38:11 följande:
    themorethemerrier: Ledsen att höra om din längtan och att det inte blivit plus än. Hoppas du inte ger upp. Vet inte vad jag ska säga för att peppa, hade antagligen känt samma sak som du om jag inte hade fått mitt plus igen. Kram till dig!!
    Tack!
    8185 skrev 2012-12-02 10:47:31 följande:

Jag förstår precis vad du menar. Jag är inne på sjunde försöket nu efter mf. Det är bara några veckor kvar till bf skulle varit och det känns riktigt tungt :(
    Jag har fått väldigt konstig cykel efter mf och förstår mig inte alls på min kropp.
    Skickar massa styrkekramar.
    Samma här. Skulle fått i februari men har två för tidigt födda sen innan så någon gång i januari. Det känns hårt. Jag var helt övertygad om att jag skulle ha lite mage på julafton. Det kanske låter fånigt men när jag idag såg att prins William ska få barn så fick jag bita mig i läppen för att inte börja gråta. Jag missunnar ingen annan en graviditet men varje gång jag läser sådant så påminns jag om att jag inte är gravid. :( Kramar till dig med!
    Anonym (mf juli & okt) skrev 2012-12-02 14:00:46 följande:
    Här är en till.. 

Fick gravid 1-2  den 25 Oktober och 3 dagar senare 28 de började jag stört blöda. En vecka senare fick jag neg på testen. Nu skulle jag ha haft min mens den 25 November om jag räknar mf som mens. Blödde bara 5 dagar.
    Den 25 de november fick jag en rosa flytning och tänkte jaha i kväll kommer tanten. men inte det. Nu är jag ca bim + 9 och har haft mens värk i 2 veckor. Testade neg för 5 dagar sen. Kan man hoppas eller är de pga mf mensen gör så här? Vi har försökt i 2 år nu.. =( 
    Ingen aning, min mens har också blivit annorlunda efter missfallet! Och jag har tre gånger blivit gravid i princip direkt, på första försöken, så nu känns det väldigt ovant att inget alls hänt sen missfallet i juni. Jag vet att det kan ta tid men det är deppigt ändå, du förstår säkert hur jag menar.

• themorethemerrier
    jonie skrev 2012-12-26 09:02:16 följande:
    Hur går det för er tjejer??
    Tack för att du frågar! Här händer absolut ingenting men jag kan ju hoppas att jag får bli gravid under nästa år. Hoppas allt går bra för dig och magen!
  • themorethemerrier

Hej! Roligt att höra er uppdatera lite, ni får skriva igen sen när bebisarna kommit.

Själva har vi snart försökt i ett år sen jag tog ut min spiral och i maj har vi fått tid för att starta en fertilitetsutredning. Tror man är ganska låg prio när det handlar om sekundär infertilitet och jag vet inte vad jag egentligen hoppas på... men det känns iaf bra att ha den tiden och få prata igenom allt med någon utifrån. Det kommer då ha gått 13 månader sen vi började försöka få ett till barn och 11 månader sen missfallet.

• themorethemerrier
    jonie skrev 2013-03-17 17:46:42 följande:
    themorethemerrier: Trist att höra att det inte har blivit bebis än för er men vad bra att nu fått en tid! Vad innebär sekundär infertilitet? Stor kram till dig!!
    Det innebär helt enkelt att man inte kan/har svårt att få barn fast man redan har barn. Jag har ju redan två stycken men har alltid drömt om tre.

Tack! 
  • themorethemerrier
    jonie skrev 2013-04-29 00:41:06 följande:
    Themorethemerrier: Hur har det gått för er?? Har ni fått någon hjälp sen sist vi skrevs? Hoppas det
    Tack för att du frågar! Vi ska till läkaren i slutet av maj. Fick mitt senaste minus på stickan imorse så nu har vi försökt i ett år, och det är typ 11 månader sen missfallet. Segt men vi får väl se om läkaren kan bidra med något.

Hoppas du mår bra! 
  • themorethemerrier
    jonie skrev 2013-06-20 23:06:12 följande:
    Ser nu att mitt senaste inlägg blev lite skumt men men

Hur gick det hos läkaren themorethemerrier?

Glad midsommar på er!!
    Det gick över förväntan bra, jag är faktiskt gravid nu! Nästan exakt ett år sen senast. Jag fick en spruta som skulle underlätta och den funkade tydligen. Är i vecka 7 så det kan fortfarande gå åt skogen men jag har sett ett litet hjärta slå på ultraljud redan och jag har alla symtom man kan ha... så jag är försiktigt positiv. :)

Glad midsommar till dig med, tack för att du frågade! 
  • themorethemerrier

Idag har jag varit på KUB, är nu i vecka 13+5 och bebisen levde runt där inne. Känns underbart skönt! Inväntar resultat från KUB lite senare i veckan, hoppas förstås på bra siffror men är inte så särskilt oroad för det.

• themorethemerrier
    jonie skrev 2013-09-29 05:24:54 följande:
    themorethemerrier: Hur mår du?? Hoppas allt är bra med dig och lilla pyret Du kanske har varit på UL nu?

SZ: Hur går det för dig? Det kanske har kikat ut en bebis nu?
    Tack vad fin du är! Jag är i mitten av vecka 21 nu och det ligger en frisk och pigg liten lillebror i magen, känns jättebra! Han kommer troligtvis i januari så det känns som att hösten kommer gå snabbt nu!
Svar på tråden längtar efter + efter missfall