Inlägg från: Anonym (anmäl!!!!!!!!!!!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anmäl!!!!!!!!!!!)

Pappan misshandlar barnen psykiskt, hjälp!!

Varför har du eller barnens mamma inte anmält honom!?? För jag antar att ingen anmälan gjorts om han tillåtits slå ut tänderna på barnen och fortsatt misshandla dem? Inte en chans att en sån människa ska få "ta hand" om sina barn, och även om din dotter älskar sin pappa så är det värt att han förstör henne totalt? Soc-anmäl honom och se till så att den andra mamman också gör det. Och du kan få hjälp av soc också.

Men hallå!!! Han trycker ju ner barnen som om de vore skit under skorna! Och han har hållt på g många år vad det verkar som. Hade inte du mått bättre av att slippa bli psykiskt misshandlad? Nä det var märkligt. Men visst, lös det inom familjen och bidra till att barnen får men för livet. Toppen! Skyll inte på nån annan sen när det dåliga samvetet kommer när barnen är större och inte klarar av relationer för att de mår så jävla dåligt.

fiiinally skrev 2012-06-18 08:29:29 följande:
    Jag tycker verkligen att du ska sluta prata på det viset mot TS som faktiskt verkar ha mycket mer förnuft än du. Att starta en sådan process kan ge precis lika mycket "men för livet" om inte mer, beroende på vilken typ av människa barnet är. Tur att min mamma inte hade någon som du som lyckades övertala henne till att anmäla min pappa. Inte hade du fått något tack från mig kan jag säga dig.

Då kan det inte varit så farligt då. Pappan måste ju få hjälp att inse att han gör fel och att han gör barnen otroligt illa och uppenbarligen så hjälper det inte att TS eller de andra barnens mamma försöker få honom att ändra sig. Uppenbarligen har han kraftiga problem och behöver professionell hjälp, som han knappast lär skaffa själv. TS dotter vill självklart få träffa sin pappa men vore det inte väldigt mycket bättre om hon fick träffa honom utan att bli kallad värdelös och allt vad det är han häver ur sig?
    Anonym (Hjälplös mamma) skrev 2012-06-18 08:27:52 följande:
    Jag förstår också att han förstör barnen, det är därför jag skriver här. Men jag har själv haft en frånvarande far under min uppväxt och det var inte alltid lika roligt. Min pappa var inte elak på något vis dock utan bara omogen. Självklart vill jag det bästa för min dotter! Men säg att jag tar fighten och får bort honom ur hennes liv. Och säg att den andra mamman inte gör det! Hur blir det med syskonen?? Han skulle ge andra mamman ett rent helvete om barnen träffades utan hans vetskap. Och hur skulle det kännas för min dotter att höra sina syskon berätta om pappa?! Pappan som inte hon får träffa?!! 

Prata med den andra mamman! Kanske kan ni känna er stärkta av att ha varandra. Han behöver ju hjälp med sitt beteende helt klart. Han kan ju få övervakat umgänge kanske. Jag är ju inte dum så jag fattar att det inte är en enkel situation men det är i slutändan barnen och deras välmående det handlar om. Sen handlar det inte om att få bort pappan ur barnens liv rakt av, utan om att han behöver hjälp att förändra sig. Fungerar inte det så är det inte ditt fel men barnen ska ju inte behöva stå ut med sån förnedring. Pappan behöver hjälp, barnen behöver hjälp och ni mammor behöver hjälp. Alla ska må bra men barnen går ju först.
    Anonym (Hjälplös mamma) skrev 2012-06-18 08:13:15 följande:
    Självklart har han inte slagit ut tänderna på barnen! Men det är den jargongen han använder emot dem när han är förbannad. Och jag har varit i kontakt med både soc och familjerätt och berättat allt! FR tyckte jag skulle övertala den andra mamman att ringa själv innan jag gör en anmälan. Av den anledning att det blir en jobbig process för barnen om en anmälan görs.  Men jag har ju snart inget val för hon vågar inte då hon är rädd för vad han ska göra med sig själv och/eller barnen. Nu sitter han med bara mellandottern för han vill inte ha varken sin äldsta eller våran gemensamma. Men han vägrar skriva över vårdnad. Och jag har försökt med snälla medel att få honom skriva över den på mig. Drar jag igång en rättstvist så är jag rädd att det stjälper mer än det hjälper då det kommer bli enbart smutskastning för att få den andre föräldern verka så dålig som möjligt. Och i längden drabbar det ju barnen. Det är inte lätt detta...

Oj, jag läste fel förlåt! okej men då hänger det lite på den andra mamman, det blir ju ett starkare mål om ni är två. Vad är det hon är rädd att han ska göra?
    fiiinally skrev 2012-06-18 09:20:46 följande:
    Ja säg du, han både kallade oss hemska saker, och slog oss, och kastade ut oss från huset halvnakna mitt i vintern, och låste ner oss i källaren (och hotade låsa in oss i skjulet utomhus istället om inte min 2åriga lillebror slutade gråta) osv osv osv. Och detta t.o.m. idag. Jag blir 22 i år. Min bror är 20. Det hade definitivt varit bättre om hon fick träffa pappan utan att bli kallad värdelös, men det är inte helt säkert att det är möjligt. OM nu TS har turen att soc nöjer sig med att han får gå på nån slags terapi, och det sen inte hjälper, vad händer då? Antigen så är vi tillbaka på ruta 1 eller så försöker soc hitta andra "lösningar". Och dessa kanske innebär att flickan inte får träffa pappa als. Det enda jag säger är att TS ska tänka över saken ordentligt först, för det är det man riskerar. Och i dina tidigare inlägg får du bara soc att känna sig som en hemsk mor när hon faktiskt är en väldigt bra mor som tänker på det negativa som kan komma ur båda alternativen.

Hade du inte hellre sluppit den misshandeln? Det låter ju fruktansvärt. Nej jag vill inte få TS att känna sig som en hemsk mor men jag blir förbannad att en människa som pappan tillåtits bete sig så här i flera år mot de andra barnen och nu när även TS barn är drabbat så är väl det nog bevis på att han inte är kapabel att ta hand om nåt av sina barn och att han behöver hjälp. Alternativt att han försvinner för gott om psykisk misshandel är det enda han kan bidra med för att han möjligtvis är sjuk i huvudet. Vad är värst, en rättsprocess eller 3 förstörda liv? Självklart ska man tänka sig för innan man gör en anmälan men TS har ju berättat hur hon sett honom misshandla de andra barnen i flera år, räcker inte det? Att inte träffa pappan alls är bättre än att barnen blir misshandlade. Om det är så det slutar.
Svar på tråden Pappan misshandlar barnen psykiskt, hjälp!!