• Anonym (Hjälplös mamma)

Pappan misshandlar barnen psykiskt, hjälp!!

Ska försöka sammanfatta historien så gott det går...

Jag har en dotter på 3,5 år. Jag och hennes far gick isär för ca ett år sen. Det har sedan dess varit ett helvete rent utsagt.
    Efter många samtal hos familjerätt och advokater kom vi slutligen fram till ett umgänge där han ska ha henne varannan långhelg (fred-onsd). Han ändrar sig titt som tätt och skickar då mail till både advokat och FR att han antingen vill ha henne mer eller inte ha henne alls.  Olika bud varje gång. Men det har ändå landat i det avtal vi har och det enda som hänt är att han drar igång nya processer som han sedan drar sig ur.

Men till saken:
    Han har två barn från ett tidigare förhållande (nu 8 och 10 år) som han verbalt misshandlade under alla år vi var tillsammans. Jag försökte tala honom till rätta och i många fall hjälpte det. Men när han blir riktigt förbannad så finns inget som kan stoppa honom. Vardagsmat för honom var att hota sina barn att slå ut tänderna så blodet sprutade eller hota med att köra upp en sopkvast i arslet om dom inte höll käften. Efter att vi gick isär har det bara blivit värre. Jag har kontakt med den andra mamman och har fått veta att han matar barnen med ord som att de är värdelösa, feta, äckliga och lata. Kan tillägga att ingen av dem är överviktiga och mellandottern på 8 har börjat banta för att hon tycker hon är tjock. 

Nu i helgen efter ett dygn hos pappa fick jag hämta min dotter då han ringde till mig och talade om att han aldrig mer ville ha henne (hon stod bredvid honom när han sa detta). Jag har aldrig sett en mer förkrossad unge! När jag hämtade henne kastade hon sig i armarna på mig och grät oavbrutet. Sen berättade hon att hon inte fick vara mer hos pappa för att hon var dum i huvudet!!!  
    Jag kan inte se på längre när han förstör sina barn!!!! Han kommer ALDRIG ändra sig!! Och varje gång han gör och säger såna här saker så rättfärdigar han det med att skylla ifrån sig! Denna gång var det för att jag uppfostrat henne till det omöjliga hon blivit. Och anledningen att hon var förkrossad var att hon var tvungen att åka till mig, INTE för att han sagt eller gjort något fel. 

Det finns så otroligt mycket mer i detta men orden räcker inte till.
    Men hur gör jag nu?? Jag vill ju inte slita min dotter ifrån sin pappa, hon avgudar honom! Men om jag låter henne vara där så känns det som jag tillåter det han gör emot sina barn!
    Hur hanterar jag då en knäckt unge som inte får träffa sin pappa??!

Någon som känner igen sig eller bara har några ord att dela, tacksam för allt....

/Hjälplös mamma 

• Svar på tråden Pappan misshandlar barnen psykiskt, hjälp!!
  • Anonym

oj, pappan verkar inte må bra..
    hoppas att löser sig (att pappan får hjälp psykiskt), barnet behöver ju två föräldrar... som mår bra! 

• Anonym (anmäl!!!!!!!!!!!)

Varför har du eller barnens mamma inte anmält honom!?? För jag antar att ingen anmälan gjorts om han tillåtits slå ut tänderna på barnen och fortsatt misshandla dem? Inte en chans att en sån människa ska få "ta hand" om sina barn, och även om din dotter älskar sin pappa så är det värt att han förstör henne totalt? Soc-anmäl honom och se till så att den andra mamman också gör det. Och du kan få hjälp av soc också.

• MrsKnapa

Anmäl o ansök om ensam vårdnad samt umgänge under tillsyn!!!
    Gå ihop med den andra mamman och gör det tillsammans :)
    Lycka till o gör allt som står i er makt o få bort honom från barnen

• fiiinally
    Anonym (anmäl!!!!!!!!!!!) skrev 2012-06-18 07:53:59 följande:
    Varför har du eller barnens mamma inte anmält honom!?? För jag antar att ingen anmälan gjorts om han tillåtits slå ut tänderna på barnen och fortsatt misshandla dem? Inte en chans att en sån människa ska få "ta hand" om sina barn, och även om din dotter älskar sin pappa så är det värt att han förstör henne totalt? Soc-anmäl honom och se till så att den andra mamman också gör det. Och du kan få hjälp av soc också.
    Soc anmälan ska inte bara slängas runt hursom, TS tänk igenom allt ordentligt innan du ringer soc, min pappa är precis likadan och inte hade jag mått bättre av att någon ringde soc när jag var liten. Och jag vet att många var på gränsen till att göra det också. Är faktiskt otroligt glad att jag haft turen att slippa det...
    Anonym (anmäl!!!!!!!!!!!) skrev 2012-06-18 07:53:59 följande:
    Självklart har han inte slagit ut tänderna på barnen! Men det är den jargongen han använder emot dem när han är förbannad. Och jag har varit i kontakt med både soc och familjerätt och berättat allt! FR tyckte jag skulle övertala den andra mamman att ringa själv innan jag gör en anmälan. Av den anledning att det blir en jobbig process för barnen om en anmälan görs. 
    Men jag har ju snart inget val för hon vågar inte då hon är rädd för vad han ska göra med sig själv och/eller barnen. Nu sitter han med bara mellandottern för han vill inte ha varken sin äldsta eller våran gemensamma. Men han vägrar skriva över vårdnad. Och jag har försökt med snälla medel att få honom skriva över den på mig. Drar jag igång en rättstvist så är jag rädd att det stjälper mer än det hjälper då det kommer bli enbart smutskastning för att få den andre föräldern verka så dålig som möjligt. Och i längden drabbar det ju barnen. Det är inte lätt detta...

Men hallå!!! Han trycker ju ner barnen som om de vore skit under skorna! Och han har hållt på g många år vad det verkar som. Hade inte du mått bättre av att slippa bli psykiskt misshandlad? Nä det var märkligt. Men visst, lös det inom familjen och bidra till att barnen får men för livet. Toppen! Skyll inte på nån annan sen när det dåliga samvetet kommer när barnen är större och inte klarar av relationer för att de mår så jävla dåligt.

Anonym (anmäl!!!!!!!!!!!) skrev 2012-06-18 08:13:49 följande:
    Men hallå!!! Han trycker ju ner barnen som om de vore skit under skorna! Och han har hållt på g många år vad det verkar som. Hade inte du mått bättre av att slippa bli psykiskt misshandlad? Nä det var märkligt. Men visst, lös det inom familjen och bidra till att barnen får men för livet. Toppen! Skyll inte på nån annan sen när det dåliga samvetet kommer när barnen är större och inte klarar av relationer för att de mår så jävla dåligt.
    Jag förstår också att han förstör barnen, det är därför jag skriver här. Men jag har själv haft en frånvarande far under min uppväxt och det var inte alltid lika roligt. Min pappa var inte elak på något vis dock utan bara omogen. Självklart vill jag det bästa för min dotter! Men säg att jag tar fighten och får bort honom ur hennes liv. Och säg att den andra mamman inte gör det! Hur blir det med syskonen?? Han skulle ge andra mamman ett rent helvete om barnen träffades utan hans vetskap. Och hur skulle det kännas för min dotter att höra sina syskon berätta om pappa?! Pappan som inte hon får träffa?!! 
  • fiiinally
    Anonym (anmäl!!!!!!!!!!!) skrev 2012-06-18 08:13:49 följande:
    Jag tycker verkligen att du ska sluta prata på det viset mot TS som faktiskt verkar ha mycket mer förnuft än du. Att starta en sådan process kan ge precis lika mycket "men för livet" om inte mer, beroende på vilken typ av människa barnet är. Tur att min mamma inte hade någon som du som lyckades övertala henne till att anmäla min pappa. Inte hade du fått något tack från mig kan jag säga dig.
    fiiinally skrev 2012-06-18 08:29:29 följande:
    Jag tycker verkligen att du ska sluta prata på det viset mot TS som faktiskt verkar ha mycket mer förnuft än du. Att starta en sådan process kan ge precis lika mycket "men för livet" om inte mer, beroende på vilken typ av människa barnet är. Tur att min mamma inte hade någon som du som lyckades övertala henne till att anmäla min pappa. Inte hade du fått något tack från mig kan jag säga dig.

Då kan det inte varit så farligt då. Pappan måste ju få hjälp att inse att han gör fel och att han gör barnen otroligt illa och uppenbarligen så hjälper det inte att TS eller de andra barnens mamma försöker få honom att ändra sig. Uppenbarligen har han kraftiga problem och behöver professionell hjälp, som han knappast lär skaffa själv. TS dotter vill självklart få träffa sin pappa men vore det inte väldigt mycket bättre om hon fick träffa honom utan att bli kallad värdelös och allt vad det är han häver ur sig?
    fiiinally skrev 2012-06-18 08:01:59 följande:
    Soc anmälan ska inte bara slängas runt hursom, TS tänk igenom allt ordentligt innan du ringer soc, min pappa är precis likadan och inte hade jag mått bättre av att någon ringde soc när jag var liten. Och jag vet att många var på gränsen till att göra det också. Är faktiskt otroligt glad att jag haft turen att slippa det...
    Nej det är många liv som drabbas och det är inte som att välja vilken tröja man ska ta på sig. 
    Hur ser er relation ut idag?  Du verkar ändå vara en stark människa men tänk om min dotter inte klarar det? Tänk om han bryter ner henne totalt? 
Svar på tråden Pappan misshandlar barnen psykiskt, hjälp!!