• Philippa

Hur ofta byter ni sängkläder?

Jag byter 1 gång i veckan.... men vår granne byter max var 6.e vecka säger hon... hur ofta byter ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta byter ni sängkläder?
  • Emmyy

Varannan vecka ungefär. Vet jeg att en kille kommer hem till mig eller om jeg har roat mig med en kille og det blivit mye kladd så oftare förståss.

• Cecese

Varje vecka, tycker det är så mycket skönare att sova i rena sängkläder.

• Lumo

Önskar det vore oftare. Men när det är dax säger jag på morgonen "nu är det dax att byta sängkläder" men på kvällen har vi glömt bort det när det är dax att sova, o då är man för trött. Nu har jag sagt att det är dax i en v så nu är det nog dax... 3 v sen sist.

Vi har sidenlakan o enligt "reklamen" blir de inte skitiga lika fort. Gissar för att de är så glatta. Kvalstren kanske halkar ur?! Tror faktiskt det stämmer, de upplevs inte som skitiga o ev grus är lätt att sopa bort innan man kryper ner.

• Fia 28

Mera sällan, men då sover jag aldrig naken och som singel blir det inget klet från pökande heller Tungan ute. Har jag stadigt sällskap blir det nog bytt oftare.

• Sosan72

Då vi hade djur som sov med oss i sängen - var 5-7 dag.
    Nu då vi är djurfria - var 12-14 dag. Lite beroende på också om man har svettats mer än vanligt. Vi kan få uppemot 27 grader i lägenheten på sommaren! Tungan ute Då byter jag säkert varje vecka.

Men att byta mer sällan än var 14:e dag tycker jag är sanitära olägenheter! Usch! Tyst

• Fru Bult

Varje vecka och örngottet oftare än så.

• Lufsan

Har en hund som gärna lägger sig i sängen och bäddar upp överkastet, så det blir en del hår och grus i sängen. Så vi byter varje vecka och ibland oftare. 

En dag i sänder.
  • Miew

Det är lite olika men i snitt är det nog varje vecka.

• lövet2

Jag byter varannan vecka. Det blev oftare förr, när vi hade en baby i sängen hos oss.

• Kattdamen

Varje vecka, underlakan varannan dag.

En kopp te, tack.
Svar på tråden Hur ofta byter ni sängkläder?