• Wittra

Svenska tjejer - ett socialt förfall

Jag kan inte formulera något svar då jag knappt kan sluta skratta.

Okej, NI lever såhär, det funkar för ER. och det är ju BRA. Men din rubrik skvallrar rätt mycket om att du ser din fru som något föredöme för kvinnor. Din rubrik och ditt uttryck om att inte trycka ned svenska kvinnor går inte alls ihop. Tvärtom blir det löjeväckande.   

TS, ha ert förhållande där det går ut på att din fru ser det som sin uppgift att serva dig med mat, strykning, representera dig och era middagar, vara fullt uppklädd när vi ska handla mjölk på ICA  lr vad du nu dravlade om, MEN, sluta lägg din fru som någon slags mall för hur en kvinna ska vara.

Du säger emot dig själv i din text så man blir mörkrädd. Läs själv så inser du säkert det.      

• Wittra
    Otäcking skrev 2012-06-18 20:40:42 följande:
    Oj oj, jag kräktes just lite i munnen av trådstarten.

Lite? Det sa liksom "splatt" i munnen på mig .....
  • Wittra
    SeaDragon skrev 2012-06-18 20:42:22 följande:
    Men vad vill du säga? Vad är din poäng med tråden? Ni lever på ert sätt och trivs med det. Fine. Jag och många andra svenskar skulle inte trivas med det, men en del gör det. Fine. Var det något mer?
    Ja, svenska kvinnor förfaller för att dem inte med iver stryker mannens skjortar, lagar mat, väntar i dörren med smällkyssar när han kommit hem, stoppar hans pipa innan han sjunker ned med dagstidningen i fotöljen.

Alltså...varför tänker jag låten "peta in en pinne i brasan"....?       
  • Wittra
    "Peta in en pinne i brasan hämta ett par öl och revbensspjäll Tanka bilen, rensa ur förgasar'n lappa mina jeans så är du snäll Stoppa pipan, hämta mina tofflor Tack för kaffet, blev det kvar till dej Peta in en pinne i brasan och förklara varför du vill lämna mej
    Du får tvätta bilen varje måndag jag säger till så snart du blir för fet Du ska få hänga med på fotboll nån dag Vem älskar väl en kvinna mer konkret? Och att jag varenda kväll i veckan tar ut din lillasyster är väl fint Sitt framför fötterna på mej var min söta lilla tjej Att tjejjer slåss är inte feminint" 

Mina tankar hamnar helt osökt på dessa rader ur låten.     
  • Wittra
    Womanizer skrev 2012-06-18 20:52:46 följande:
    Du är säkert trygg i din roll som kvinna. Du bör samtidigt vara medveten att väldigt många kvinnor inte skulle se dig som speciellt kvinnlig på samma sätt som många män inte skulle kalla mig speciellt manligt. På samma sätt som många svenska kvinnor (och män) ser mig som en mansgris, dålig man eller vad man vill kalla det ser mer säkerhet väldigt många kvinnor (och män) dig som en dålig kvinna eftersom du inte tar hand om hushållsarbetet. 

Själv är jag inte så kategoriskt. Min uppfattning är att män och kvinnor får göra hur de vill med uppdelningen förvärvsarbete kontra hushållsarbete. Problemet är snarare att det finns alldeles för många "toleranta" kvinnor och män i Sverige som inte accepterar att folk väljer olika, eller än värre rent av ser ner på det, 

Vad vill du ha sagt? Det är ingen som sagt emot dig och ditt sätt att leva ut relation. Fattar du inte att det är rubriken på din tråd som förvirrar och irriterar folk?
  • Wittra
    Boulder skrev 2012-06-18 21:02:04 följande:
    Visst finns det många svenska kvinnor som är just som du beskriver ts. De är idag över 80 år gamla och tillhör en generation som bildade familj före jämställdhetsrevolutionen. Ta dig lite tid att tala med dessa kvinnor så får du höra många historier om undertryckt ilska, sorg över att inte ha kunnat förverkliga sina drömmar och utsatthet för våld och våldtäkt.

Exakt, vore ju trevligt om TS kunde förklara vad han menar med sin töntiga rubrik på denna tråd. Att man är en förfallen svensk kvinna bara för att man inte ser det som sin livsuppgift att passa upp sin karl? Som för övrigt är vuxen, har två par armar, ben och en hjärna att själv använda?
  • Wittra
    Womanizer skrev 2012-06-18 21:11:24 följande:
    Tror knappast hon tycker att damsugning är lika intressant och spännande som sex. Eftersom hon uppenbart njuter av det, eller själv tar initiativ flera ggr tror jag inte det handlar om att hon "bara ställer upp". Kan säker ha hänt vid enstaka gånger, men nog sjutton har alla vid något tillfälle "ställt upp" utan att vara supersugna på det.   

"DAMsugning".  Förvånad Jag tror jag dånar.
  • Wittra
    Womanizer skrev 2012-06-18 21:44:51 följande:
    Naturligtvis ser jag min flickvän som ett föredöme. På samma sätt som den moderna svenska kvinnan ser sin moderna svenska "jämställda" man som ett föredöme. Många tror tyvärr att de har tolkningsföreträde på vad som är absolut rätt- och fel.  

Ja, och du är en av dem som tror sig ha tolkningsföreträde, det märks tydligt i din trådstart. Och om du verkligen verkade för "alla -får-ha-var-sin-åsikt"-attityd, varför startade du ens tråden? den här tråden osar av DIN åsikt och subtilt försöker applicera din fru som ett föredöme, som ett slags "såhär-ska-kvinnor-vara" 

Vad vill du med tråden?
  • Wittra
    Womanizer skrev 2012-06-18 21:52:20 följande:
    Också en förutfattad mening, men även om den vore sann har den väldigt lite att göra med hur kvinnor som uppenbart kan försörja sig väljer att leva tillsammans med sina män. 

Redogör varför det är en förutfattad mening.
  • Wittra
    Velouria skrev 2012-06-18 21:58:15 följande:
    Men du tror ju också att du har tolkningsföreträde om vad som är absolut rätt och fel, speciellt när du anser att svenska tjejer är ett socialt förfall!

Ja, hela tråden osar av dubbelmoral så man mår illa. TS försöker framställa sig som någon hedersknyffel bara för att han träffade en kvinna som kommer ifrån en kultur som genom generationer lärt sin kvinnor att passa upp sina män på olika vis. I samma andetag försöker han mena att nej nej, såklart får kvinnor också jobba osv osv....Eh. Ordvalet "Aldrig mer en svensk kvinna" säger ju allt. 

• Wittra

Själv slutar jag heller aldrig förvånas över hur lättlurade en del karlar verkar vara, att en kvinna från ett fattigt land intresserar sig för en svensk man är ganska självklart. Men istället verkar många män tror att det är deras gudomliga charm och deras utseende som gör att dessa kvinnor faller som furor. Att kvinnorna lever i fattigdom, svårigheter att utbilda sig och skaffa jobb, verkar liksom....eh..gå förbi många män.

• Wittra
    Womanizer skrev 2012-06-18 22:13:41 följande:
    Naturligtvis. 

Sparande är 5000 SEK i fonder (Avanza Zero) där hon står som förmånstagare. Utöver detta har jag hjälpt henne med lite investeringar i en bransch jag själv investerar i. Detta har genererat en hel del för henne, och VP-depån är skriven i hennes namn. Utöver detta lägger vi undan pengar varje månad för semester och lite annat smått och gott. 

Ställ nu samma fråga till alla andra män och kvinnor som inte har exakt samma inkomst och delar exakt 50/50 på allt annat arbete hur mycket de kompenserar sin partner med varje månad så att de är absolut jämställda Glad 

.....och hur långt tror du 5000 räcker?
  • Wittra
    Womanizer skrev 2012-06-19 13:56:15 följande:
    Gå ut på stan en solig dag. Tjejer kommer gående i mjukisbyxor med tillhörande skinnpaj och den obligatoriska tribabalen i svanken. Gärna med en cigg i munnen. Sminket inte heller så många sekunder. Naturligtvis bara ett exempel av många, men det stör henne mer än mig. 
    Gick ute på stan igår, såg lite halvfeta män i byxor som var nedhasade. Okammade karlar, inte mycket rakning där inte. Snusa eller röka, vissa gjorde båda delar.  Halvtrasiga jeans och slitna jackor.  Slitna skor eller "jesus"sandaler.

Asså ba, hur BETER sig män? Varför  kan de inte vara RIKTIGA män?

Du har skitit dig själv i ansiktet med din tråd och du fattar det inte ens. Underbart. Alternativt driver du bara. Man kan ju hoppas.
  • Wittra
    Womanizer skrev 2012-06-19 13:58:51 följande:
    Eftersom jag är den som tjänar pengar är det också jag som betalar allt, inklusive hennes kläder, klippning eller vad det nu kan vara. Jag har också rätt att bestämma hur mycket sådant vi kan tillåta oss ekonomiskt eftersom ekonomin är mitt ansvar. Det handlar inte om någon lyxhustru med dyra vanor, utan en intelligent självständig kvinna som inte skäms över hennes kön. 
    nu är det nog dags för dig att leta reda på ett lexikon och se vad detta ordet betyder...
Svar på tråden Svenska tjejer - ett socialt förfall