• molly50

Svenska tjejer - ett socialt förfall

Anonym (grattis ts) skrev 2012-06-18 20:40:22 följande:

förstår inte problemet med ts förhållande? jätte bra att ni är lyckliga och har hittat ett sätt som funkar för er. Båda verkar glada och nöjda. Jag är svensk och tycker inte att det är konstigt att en kvinna vill göra sig fin, struka sin mans skjorta, imponera med matlagning osv.

Det är väl inte deras förhållande som är problemet,utan det faktum att TS använder sin flickvän som ett exempel på hur han vill att svenska tjejer ska vara. Det osar lite dubbelmoral att skriva att man inte ser ner på svenska tjejer samtidigt som rubriken antyder något annat.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • molly50
    Wittra skrev 2012-06-18 20:50:56 följande:
    "Peta in en pinne i brasan hämta ett par öl och revbensspjäll Tanka bilen, rensa ur förgasar'n lappa mina jeans så är du snäll Stoppa pipan, hämta mina tofflor Tack för kaffet, blev det kvar till dej Peta in en pinne i brasan och förklara varför du vill lämna mej
    Du får tvätta bilen varje måndag jag säger till så snart du blir för fet Du ska få hänga med på fotboll nån dag Vem älskar väl en kvinna mer konkret? Och att jag varenda kväll i veckan tar ut din lillasyster är väl fint Sitt framför fötterna på mej var min söta lilla tjej Att tjejjer slåss är inte feminint" 

Mina tankar hamnar helt osökt på dessa rader ur låten.   
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
Svar på tråden Svenska tjejer - ett socialt förfall