• Älskar dig

Svenska tjejer - ett socialt förfall

HMM, innebörden av att vara jämställdig varierar, och kan vara alltifrån att kunna göra samma saker som män och vara självförsörjande etc , och ifrån att bidra lika mycker men på olika sätt. Själv är jag Palestine och tycker jag att vara jämnställd med min partner ( som är serb) är att han ska kunna bidra med det som jag bidrar med om det skulle behövas och tvärtom. Om han kommer hem tidigare och ser att de behöver städas eller liknande så ska han ta och göra de och tvärtom, Finns inget ¨ för jag är kvinna ska jag¨¨ hemma hos oss.och sedan så tycker jag det handlar mer om att han ska behandla mig med respekt och inte förvänta sig att jag ska toffla efter han (pg av att jag är kvinna), och att det ska gälla samma ¨regler¨ för han som det gör för mig, att vi helt enkelt är på samma nivå, Jag skulle aldrig acce att min man bjuder hem sina kompisar bara sådär utan att fråga mig, för jag skulle se de som brist på respekt (eftersom att han inte ska gå runt o tro att han bestämmer och ser mig som någon som inte har någon inflytande i något). Men alla ska leva som dom vill, - även om de betyder att andra ser de som förtryckta eller inte.

Svar på tråden Svenska tjejer - ett socialt förfall