Anonym skrev 2012-06-18 21:53:44 följande:
Hade jag en karl och ett hus skulle jag gärna mecka bil, klippa gräs, osv. Att du som kille inte känner dig osjälvständig med din trofé hustru förstår jag inte. Och vadå inte ett försök att trycka ned svenska kvinnor du skriver ju själv "aldrig mer en svensk kvinna". Om inte det är förtryckande så vet jag inte vad. Känner du dig nöjd med att hon är helt villkorslös och ligger med dig flera gånger per dag så visst men jag tycker synd om dig.
Feminism hit och feminism dit, alla bygger väl upp sina förhållanden på bästa sätt men utan att den ena parten är den andres passup? Mina förhållanden är och har alltid varit jämställda på det sätt att vi kommunicerar om hur vi vill ha det, aldrig någonsin har mina ex tyckt att jag skulle ställa mig diska och laga mat hemma hos dem. Nej, när man är hemma hos den ena lagar den mat och vice versa. Är man inte sugen på sex en dag gör inte det heller något. Skulle det hålla i sig oavsett vem som nu har minskad lust så pratar man om det, den ena hänger inte läpp någonstans o är förbannad för den ej får ligga.
Jag tycker synd om din sambo som kommer ifrån såna kulturella förhållanden att kvinnan ska vara mannens visitkort som du så fint uttryckt dig i ditt inlägg. Man är sitt eget j*'vla visitkort. Vad gör du tex. om hon lämnar dig? blir det bara ukrainska kvinnor då eller kvinnor som lagar mat och ger dig frukost på sängen?
Nej ush, det här trådstarten gör mig illamående och jag reagerar inte på mkt.