• MissCat
    Justus skrev 2012-06-19 12:18:53 följande:
    "en utopi"... OK, det säger väl allt! Du vill alltså gärna se en sån utveckling, som skickar in Sverige i en nedåtgående spiral. Tack och lov att de flesta kvinnor har helt andra värderingar än din kvinna har!

Att du under en period av ditt liv klarade av att leva på 17000 innebär inte att det skulle gå i längden och för alla. Du läste tydligen inte vad jag skrev om vad som händer om alla skulle göra likadant! Vi skulle hamna i en ekonomsik regression som skulle radera ut alla förutsättningar för vårt välfärdssamhälle. Sånt som är bra om man inte har så hög lön är t.ex. att utnyttja är mängder av statliga och kommunala inrättningar, som t.ex. kollektivtrafik, vägnätet, tåg etc. men det skulle inte kunna finansieras om hälften av arbetskraften valde att stanna hemma. Stora delar av vårt samhälle skulle få stänga ner eftersom vår BNP skulle minska dramatiskt.

Att ni kan välja att leva på det här sättet och fortfarande ha det fantastiska svenska samhället kvar som fond till ert liv beror på att det är en massa andra som INTE lever som ni gör och därmed får det att fungera. Ni är helt enkelt parasiter på den svenska jämställda samhällsmodellen. Åk till Ukraina och lev där istället, du kommer säkert att stormtrivas!
    Kunde inte ha sagt det bättre själv även om detta nu är en trolltråd ;D Detta är dagens sanning som många borde tänka på innan man slänger ur sig rappakalja.
  • MissCat
    Pompeia01 skrev 2012-06-19 12:16:26 följande:
    Fast då har man väl en son som kan hantera en borrmaskin, eller..? Det kan min i alla fall... Annars finns det sådant som bröder, vänner, eller kommunala verksamheter med Fas 3:are, samhallare etc. som gör sådant för en billig penning.
    Hm...alla har/kan nog inte få barn som gör dessa saker åt en och alla har nog inte heller bröder, vänner eller råd att be andra om hjälp alla gånger. Varför inte vara självständig och klara sådant på egen hand?

Jag älskar att spika, borra och sätta ihop möbler för varför skulle jag hela tiden be min sambo om detta? Jag har dessutom mer tålamod på en del saker som han inte har. Jag skulle också känna mig urusel om någon försörjde mig även om jag var hemma och tog hand om markservice och barn. Jag skulle aldrig kunna ta att någon bjöd mig på middag ständigt utan att få bjuda tillbaka.

Idag är det också så att om du inte jobbar som kvinna får du heller ingen pension att tala om. Skall då kvinnan vara hemmafru? Så länge systemet kräver att du jobbar så kommer det inte att förändras.

En fråga också till er som är eller vill vara hemma och som låter er man försörja er. Sätter han också in pengar till ert egna konto för t ex pension?
  • MissCat
    Womanizer skrev 2012-06-19 13:13:21 följande:
    Bara för att förstå. Alla som är hemmafruar är per automatik slavar? Men om mannen ger dem några tusenlappar per månad borde de betala skatt (på redan skattade pengar)? 
    Dina pengar du får som är skattade är redan skattade flera gånger om, konstigt ja men så är det. Ja om summan överstiger 16.800 per år , 1400 per månad bör de skatta för dem.
  • MissCat
    MissCat skrev 2012-06-19 13:26:51 följande:
    Dina pengar du får som är skattade är redan skattade flera gånger om, konstigt ja men så är det. Ja om summan överstiger 16.800 per år , 1400 per månad bör de skatta för dem.
    Förlåt det är 18.612 man får tjäna utan att deklarera eller betala skatt.
  • MissCat

Snälla folket här i tråden, nu har vi ändå gett TS lite väl mycket andrum och rätt många sidor där man har försökt att tala om hur förlegad TS är.

Låt TS ha sin "nickedocka", "drömtjej" och sitt förlegade sätt att tänka samt hoppas att han en dag lär sig en läxa, alternativt att TS slutar att sitta hemma och ha tråkigt och starta en sådan ointelligent tråd. Om TS verkligen hade ett jobb och tjänade de pengar han gör, skulle han inte sitta här och svara på inlägg hela dagen och vara inloggad för att se folk reaktioner.

TS sitter säkerligen nu och skrattar åt de inlägg som finns och är nöjd med att ha upprört en hel del människor.

Låt bara tråden dööö...denna diskussion kommer aldrig att leda till något vettigt.

Svar på tråden Svenska tjejer - ett socialt förfall