Inlägg från: Den vita staden |Visa alla inlägg
  • Den vita staden

Svenska tjejer - ett socialt förfall

Anonym (SE) skrev 2012-06-19 00:12:55 följande:
    Jag tycker det är en lyx att kunna vara hemma och ta hand om hem, man och barn. Hade min man tjänat tillräckligt så att vi hela familjen kunat leva på det så hade jag mer än gärna varit hemma. 

Tycker även det är helt ok att en man tjänar mer än en kvinna trots samma yrke. Men då är det också en självklarhet att mannen ska betala på resturang, bio, mm. 
    Tjejer/kvinnor ska sluta grina över löner samtidigt som de förväntar sig att mannen ska betala. Skärpning!!

Vilket land man kommer från spelar heller ingen roll, man kan inte säga "aldrig mer en svensk kvinna/aldrig mer en svensk man" det handlar om så mycket mer än så.

jag är svensk by the way.         
    Anonym (Svensk kvinna) skrev 2012-06-19 00:33:36 följande:
    Vill bara berätta,
    Att jag är en svensk kvinna, som precis som din kvinna TS,
    Vill göra allt i hemmet!
    Jag älskar att städa,tvätta, laga mat, hålla ordning på saker och ting. Jag ser det inte som någon last. Jag vill ha det rent och snyggt hela tiden. Jag gillar det.
    Jag tänker aldrig "fy faan nu är de faan hans tur o ta disken".. ALDRIG. Jag är så otroligt kär och glad över att bara ha honom vid min sida!
    Det tar bara 5min att diska, det är ingen Bigdeal.
    Tycker som du. Lata jävla kvinnor som bara gnäller! Fyy faaan för er.
    Hur svårt är det att hålla ordning på ett hem??? Hur skulle ni gjort om ni bodde ensamma?!!!
    Äh fy fan.
    Ni är såna jävla grisar som går och gnäller om era män hos era väninnor..

Nej jag städar, diskar och lagar mat mer än gärna, samt fixar gärna med fika, bakar och styr=D
    Tar hand om barn och djur, och har ett heltidsjobb.
    Plus att jag vill också ha sex gärna varje dag, flera gånger om de ges tillfälle;)

Jag kanske inte är svensk? haha:D
    Min pojkvän måste vara världens lyckligaste=)
    Ja det är ren lyx att kunna vara hemma, att ha en man som man delar grundläggande värderingar med så att båda är nöjda med livet, arbetsfördelningen o. allt.
    Synd bara att så många här verkar anse att vårt sätt att leva är fel.
    Ekonomin är inget jag behöver oroa mig för nu eller i framtiden är väl bäst att tillägga.
    God of Justice; Thou who saved us when in deepest bondage cast, Hear Thy Serbian children's voices..
  • Den vita staden
    MommyOf2 skrev 2012-06-19 06:00:56 följande:
    Jag håller med dig!
    Så funkar det för min pappa och hans fru och så funkar det för mig och min man.
    Han är lycklig och tacksam varje dag och det är jag också.
    Han är en underbar man och det ger mig glädje att få honnom att må så bra genom att bara ha det fint här hemma och god mat på bordet när han kommer hem.
    Är jag sjuk så tar han självklart över.
    Samma här.
    God of Justice; Thou who saved us when in deepest bondage cast, Hear Thy Serbian children's voices..
  • Den vita staden
    Pompeia01 - Allt du har skrivit, utom detta:
    Pompeia01 skrev 2012-06-19 08:25:33 följande:

Så så Sd och emot invandringen jag är,

..håller jag med om.
  • Den vita staden
    stikkem skrev 2012-06-20 00:19:58 följande:
    Agree. Hade aldrig kunnat komma med nagot sa dumt som "ja MIN man ar inte svensk och jag hade aaaaaldrig kunnat ha svensk man igen!". Alla ar ju olika, oavsett nationalitet.

Finns ju gott om menlosa tofflor bland svenskor ocksa, bara las tradan sa poppar dom upp. Stortstolta over att vara fast i en kvinnofalla (for det passar dom ju sa braaaaa!) och sitta i en situation dar de sitter rejalt i skiten och bittra nar mannen trottnar pa frugan som sitter hemma och totalt missar alla intryck fran omvarlden. Hur mycket kan ma ha att diskutera om da?
    Hjälp! " Kvinnofällan" en del barn som jag hamnade i då? Att komma först till dagis och gå sist för att mamma ska ägna sig åt det som är viktigt för henne.. Varför skaffar man ens barn då?
    Anonym skrev 2012-06-20 02:23:55 följande:
    Tack! Underbart! Jag är själv kvinna (svensk), och tycker det är fruktansvärt hur feministerna lurat svenska tjejer till att tro att de blir lyckligast om de blir så manliga som möjligt. Konsekvenserna syns på våra barn och ungdomar. De blir övergivna av sina mödrar alldeles för tidigt och får dras med livslång ångest, väldigt många av dem. Det har blivit omodernt att vara moderlig och främst bry sig om sin avkomma (under de första åren när det är livsviktigt för barnen att vara nära sin mor). De kvinnor som följer sin modersinstinkt och tar hand om sina små blir i princip mobbade av sina medsystrar. Dessa modersberövade själar som nu växer upp utgör en tickande bomb i vårt samhälle. All heder åt din ukrainska kvinna. Jag förstår att inget i världen skulle kunna få henne att lämna bort era ev små barn. 
    Vill bara säga att jag håller med om o. gillar det du skrev här!
  • Den vita staden
    Pompeia01 skrev 2012-06-20 07:32:08 följande:
    Fast i de flesta av jordens länder, så är det precis så det är. Den allmänna åsikten är, att en man som inte kan försörja sin fru och sina barn är en loser. Det gäller förstås inte om kvinnan är högutbildad och har en hög tjänst inom ett område som hon själv har valt. Men om en man måste skicka ut sin fru att städa hos andra t.ex., så anses han inte vara någon riktig man...

Jag kan faktiskt tycka att det är lite konstigt, att så många svenska kvinnor väljer att nöja sig med en man som inte klarar av att försörja en familj. Vad beror det på - dåligt självförtroende..? Att man inte tror att man är värd bättre..? Att man tror att man är för ful för att få någon mer lyckad..? 
    Alldeles rätt!
  • Den vita staden
    Astro - Känner mig inte underkuvad, långt ifrån. Mina döttrar är tuffa tjejer som vet och får lära sig att man är lika mycket värd som hemmamamma som yrkesarbetande .
  • Den vita staden
    Anonym skrev 2012-06-20 09:24:33 följande:
    Mannen kan ju både dö, råka ut för en olycka eller sjukdom som gör att han inte kan försörja en. Om han så bara är 25 år. Vad gör man då?
    Är man förutseende så tecknar man bra försäkringar.
  • Den vita staden
    Anonym skrev 2012-06-20 09:28:32 följande:
    Så du tror att en försäkring gör att du och dina barn ska leva gott resten av livet? Mannen kommer ju nån gång att bli äldre än 22 och kanske även få någon sjukdom som inte gör honom så mycket "värd". 
    Tillräckligt för att förhoppningsvis få ordning på livet i alla fall.
  • Den vita staden
    Anonym skrev 2012-06-20 09:38:19 följande:
    Ok, för att hinna skaffa en ny man som tjänar tillräckligt för att försörja hela högen alltså?
    Nej, men för tiden fram till bouppteckning, för att få tid att sälja hus o. flytta till mindre osv.

För egen del har jag även egna pengar som är enskild egendom och det är inte omöjligt att öka tjänstgöringen på mitt nuvarande extrajobb.
  • Den vita staden
    PumpkinQueen skrev 2012-06-20 09:56:38 följande:
    Precis! Man är lika mycket värd som människa, trots att man väljer att pissa i ansiktet på alla de kvinnor som kommit före oss och sett till att vi har samma rättigheter och skyldigheter som män!
    Du menar skyldigheter o. skyldigheter snarare.
    Citerar ett utmärkt inl. från inatt:
    Anonym skrev 2012-06-20 02:23:55 följande:
    Tack! Underbart! Jag är själv kvinna (svensk), och tycker det är fruktansvärt hur feministerna lurat svenska tjejer till att tro att de blir lyckligast om de blir så manliga som möjligt. Konsekvenserna syns på våra barn och ungdomar. De blir övergivna av sina mödrar alldeles för tidigt och får dras med livslång ångest, väldigt många av dem. Det har blivit omodernt att vara moderlig och främst bry sig om sin avkomma (under de första åren när det är livsviktigt för barnen att vara nära sin mor). De kvinnor som följer sin modersinstinkt och tar hand om sina små blir i princip mobbade av sina medsystrar. Dessa modersberövade själar som nu växer upp utgör en tickande bomb i vårt samhälle. All heder åt din ukrainska kvinna. Jag förstår att inget i världen skulle kunna få henne att lämna bort era ev små barn. 
    För mobbade,  det är precis vad vi blir.

Det handlar ju inte alls om att "pissa på någon" utan om att uppvärdera kvinnligt hemarbete, kan inte se något som helst fel i det.

Nu lämnar jag FL för att gå ut i solen med mina barn.  // Hej!
Svar på tråden Svenska tjejer - ett socialt förfall