Svenska tjejer - ett socialt förfall
Jag hade aldrig velat vara en kvinna som lever med en man som inte respekterar mig, din tjej/sambo är uppväxt så och hennes mamma o mormor osv också.
männen bestämmer. maten ska stå på bordet när dom kommer hem från jobbet. kvinnan ska stanna hemma o föda barn o ta hand om dom samt städa o alltid se vacker ut för mannens skull.
Visst så lagar man väl mat ibland så den hamnar på bordet i samband när killen/mannen/sambon kommer hem men de är inget som ska vara en vana så mannen blir arg om de inte står något när han kommer hem.
att inte fråga kvinnan om de är okey om de kommer hem 10st pokerpolare är bara respektlöst enligt mig.
speciellt om man har barn hemma.
att inte ens höra med kvinnan om de finns en film hon vill se för att de är självklart alla mannens behov som ska bli tillfredsställda, tycker jag är sjukt.
kvinnan ska alltså jämt laga till något till alla kompisarna o passa upp dom o mannen sålänge dom är där, hon ska sitta tyst och titta på något hon avskyr för att mannen vill se den.
hon ska alltid se vacker ut så mannen har något att visa upp
medans mannen kan sitta i soffan som al bundy med handen innanför byxorna o lägga en brakare o rapa gärnet o betee sig allmänt äckligt.
Enligt mig så har båda samma rättigheter, o man ska respektera båda 2.
Kvinnan kanske har jätte migrän en dag så tar mannen hem 10 kompisar som hon ska passa upp på.
för att mannen inte frågat om de är okey, hon hade kanske svarat att idag mår hon inte bra.
Jag o min sambo tar lika mycket hand om bostaden, vi ska få ett gemensamt barn o jag har 1 sedan tidigare, han tar hand om min dotter lika mycket som jag o de har han valt själv, han ser sig som hennes pappa.
är oftast jag som lagar mat men de är för att jag älskar de, skulle jag säga att jag inte vill/orkar en dag så lagar han gärna maten.
han är snickare och jag själv ska utbildas i slutet på 2013 till svetsare och sedan vidareutbilda mig till undervattenssvetsare. jag skulle aldrig ge upp min dröm för att passa upp på min man/sambo/kille , för alla människor har lika stor rätt att utföra sina drömmar.
självklart gör man väl saker för att visa sin respektive att man älskar den o vill att hon/han ska vara lycklig, men då hoppas man att sin respektive tänker samma sak om att höra mig lycklig .
sen är de inte bara kvinnan som ska bry sig om sitt utseende.