Inlägg från: Anonym (frugan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (frugan)

Svenska tjejer - ett socialt förfall

Andra får väl göra som de vill, men jag tycker nog att det är ganska skönt att var och en kan försörja sig själv. Då är man ihop för att man vill det och inte för att man behöver eller måste det för att en av parterna inte kan klara sig själv ekonomiskt. Jag kan köpa vad jag vill för mina pengar utan att be om lov, han kan köpa vad han vill utan att behöva känna att han först måste tänka på att han har en till att försörja. Ingen behöver heller uppföra sig på något speciellt sätt för att vara till lags av tacksamhet eller annat. För mig hade det inte hjälpt om han satt in pengar åt mig som jag kunde använda, det hade ändå känts som att det inte var mina pengar... 

• Anonym (frugan)
    PumpkinQueen skrev 2012-06-20 10:58:40 följande:
    VEM visar "personer som misshandlar" sitt beteende för? Räknar du med att man ska lära känna mannen som man ska gifta sig med redan när han är barn, så att man kan förvissa sig om att han aldrig kommer att utvecklas till en man som misshandlar? Att man ska fråga hans mamma om han har en historik av våld? Varför då? Varför ska det vara kvinnans ansvar?

Nej, det är ingen som aktivt väljer att bli tillsammans med en man som misshandlar. De blir tillsammans med dessa män i tron om att de är helt normala killar, för det är så de beter sig i början av förhållandet. Senare kryper deras rätta jag fram.

Att var en familj innebär inte att den ena är den andres slav. Så det är nog snarast du som missförstått familjebegreppet, inte jag.

Personligen har jag och min make delad ekonomi. Delad ekomomi innebär för mig att BÅDA bidrar till att dra in pengar. Inte att den ena tjänar pengar och ger den andra veckopeng.
    När jag var tös sa de äldre kvinnorna till mig att man ska kolla hur en kille behandlar sin mamma och sina systrar för att få en bild av hur han egentligen är. Är han respektlös mot sin familj lär han fortsätta med det sen. Det var faktiskt ett ganska bra råd upptäckte jag när jag trotsat det ett par gånger...
  • Anonym (frugan)
    PumpkinQueen skrev 2012-06-20 11:17:38 följande:
    Rackarns, vad enkelt det är att förstå vem som är kvinnomisshandlare! Det hade jag ingen aning om. Du kanske borde ringa till kvinnojourerna och förklara detta. Om alla bara följer ditt råd kommer ju ingen kvinna någonsin bli misshandlad av sin partner igen. Obestämd
    Oj, ursäkta då...
Svar på tråden Svenska tjejer - ett socialt förfall