• I Rose I

Svenska tjejer - ett socialt förfall

Womanizer skrev 2012-06-18 18:46:45 följande:
    . Hur ser ni på det? Berätta gärna om ni är en han/hon eller hen och vilken ålder ni har så blir det enklare att se om det finns något mönster. 

Tack för ordet. 

Först av allt. Livet din flickvän lever är en drömliv för många från öststater och dom är supernöjda med det. Allt du skriver stämmer och jag håller med allt.
    Har en han från dom där länderna och det funkar perfekt här hemma. Jag vill inte ha en jämlikt förhållande enligt svensk jämlikhetsmall. Det vi har kallar jag jämlik och det funkar som sagt perfekt.

Lycka till med ditt förhållande.       
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (Sa´di Persisk Poet)
  • I Rose I
    trudelutt skrev 2012-06-20 10:15:00 följande:
    TS och liknande män är äckliga som fan.
    Varför?
  • I Rose I
    Anonym skrev 2012-06-20 13:44:07 följande:
    Jag är en kvinna från Ukraina. Jag gör mig snygg för min man och håller mig vältränad och välklädd, jag trivs med att vara snygg framför allt för min man. Det var viktigt i Ukraina och Ryssland att vara snygg, det var väl flera kvinnor än män så var man inte snygg hade man ju ingen chans att hitta en partner. Det där att vara snygg har ju sina  klara fördelar, jag stannar inte i ett förhållande som jag inte trivs av rädsla att bli ensam, jag blir inte ensam.
    Det är viktigt för mig att ha ett bra sexliv med min man, jag vill vara attraktiv för honnom och jag vill känna mig sexig själv. man kan knappast känna sig sexig med en massa valkar runt midja, fettigt hår mm jag kan i alla fall inte det. Snygga kläder är en annan kapitel, jag tycker att det är trevlig att bli uppmärksammad, kläderna gör helheten och jag mår bra att shoppa:).

Jag skulle aldrig någonsin gå med på att någon väljer åt mig någonting, jag bestämmer gärna själv men lever man ihop får man lov att fråga sin partner så den beskrivna kvinnan har en annan läggning än många andra kvinnor från Ukraina. Jag har sett en hel del dominanta tanter där, oj,oj.

Att laga mat gör jag gärna då jag har tid och lust med det, jag gillar att laga mat. Jag älskar att skämma bort min man. Att gör god mat till min man är mitt sätt att visa min kärlek.  Städa gör jag också för att jag vill ha det rent och man har ju olika uppfattningar vad ren är:) Jag tjatar dock på gubben om inte han plockar efter sig, plocka efter en vuxen karl tolrerar jag inte. Gubben gör saker som jag inte klarar av eller orkar med och i vårt hushåll finns det en hel del sådant.
  • I Rose I
    Anonym skrev 2012-06-20 13:55:42 följande:
    Jaha, så dessa är ute i samhället idag? Hur kommer det sig att man inte ser människor födda på 50talet som skurit sig i armar som man gör med 80talister och yngre? Då stämmer inte det du sa. Hurvida dom är diagnostiserade eller inte är ju skitsamma när det gäller självdestruktivitet. Mår dom dåligt så gör dom det oavsett diagnos eller inte. Ändå så är det nått som förekommer i stor utsträckning idag men inte då.
    Men vad svårt det ska vara att förstå.
    Folk förr i tiden tog död på sig själv, begick självmord, slog barn/fru, söp ihjäl sig och annat när dom led av depression och andra psykiska sjukdomar. Idag är samhället mer individualiserad, man ska klara sig själv, man ska inte prata öppet om sina sjukdomar, problem med sina nära och kära. Mår man dålig så ska man helst hålla käften, sjukskriva sig och isolera sig hemma och då blir resultatet att man ger sig på sin egen kropp i brist på annat.
  • I Rose I
    Anonym skrev 2012-06-20 15:16:59 följande:
    Så det är mindre självmord idag? Statistik på det? Måste ju varit väldigt många sådana på 50talet med tanke på antalet som skär sig själva idag.
    Jag har inte sagt något om att det är mindre självmord idag eller inte. Det är du som får bevisa att folk mår sämre idag än vad dom gjorde förr. Det där med statistik över hur folk mådde förr itiden behöver du verkligen kunna bevisa. Jag tror inte alls att folk mår sämre idag och mådde bättre förr. Det var bara det att man visade det på annat sätt förr itiden än vad man gör idag.
  • I Rose I
    Chazz Michael Michaels skrev 2012-06-20 16:41:15 följande:
    Om något är det väl mer accepterat att erkänna att man mår psykiskt dåligt i dag än vad det var för 50-100 år sedan?
    Ja men absolut. Det är det jag försöker säga. Att det är mer accepterat betyder inte att man får vård. Långt ifrån och då tar man till drastiska åtgärder på egen hand.  Hur kom vi in på den här diskussionen?
Svar på tråden Svenska tjejer - ett socialt förfall