Inlägg från: Anonym (Antiantifeminist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Antiantifeminist)

Svenska tjejer - ett socialt förfall

Anonym (POP) skrev 2012-06-20 20:36:07 följande:
    Du svamlar, att man är antifeminist behöver inte betyda att man tycker det är okej att förtrycka kvinnor utan endast att man inte köper den svenska genusmodellen.
    Säg som det är: Egentligen handlar antifeminism enbart om att det är väldigt synd om alla män som inte får ta del av alla "lyxåtgärder" som kvinnor får ta del av på grund av att män misshandlar och våldtar kvinnor? Ni vill ha mansjourer (trots att det i stort sett inte anmäls några våldtäkter mot män)! Ni vill slippa bli visiterade av någon av motsatt kön (fast om det är en snygg blondin går det bra, höhö)! Och så vidare.

Framförallt vill ni inte behöva göra något åt det faktum att det förekommer våldtäkter, för det är så ooooorättvist att "alla män" ses som våldtäktsmän trots att DU minsann aldrig våldtagit någon! Så det där får allt feministerna sköta själva!
    Anonym (POP) skrev 2012-06-21 13:10:01 följande:
    Ganska otroligt hur hycklande feminister kan vara. I ena sekunden är vi alla individer som har ansvar för våra egna handlingar, i nästa skall män som grupp ta ett kollektivt ansvar.

Dagens Svenska feminism är feminism a la carté.
    Jag är inte feminist. Vilket jag heller aldrig påstått att jag är. Man kan ogilla antifeminister ändå. Utan att vara en del av genusmaffian.

Hur vore det om du läste orden som står där, istället för att hitta på egna?

Paranoia är allvarligt. Om du ringer sjukvårdsupplysningen kan de säkert hjälpa dig. Det kan ju inte vara roligt att leva i rädsla för någon hemlig feministmaffia som är ute efter en.
    Chazz Michael Michaels skrev 2012-06-21 13:20:02 följande:
    Nej. Men jag kan inte heller se varför jag som man ska ta mer ansvar än någon kvinna, trots att varken hon eller jag våldtagit någon och trots att jag förutom min könstillhörighet knappast har mer gemensamt med en våldtäktsman än vad du har.

I övrigt innehåller ditt inlägg mest onyanserat trams och halmgubbar och blir således väldigt svårt att bemöta. Kanske skulle man med samma  logik som du använder kunna säga att svenska kvinnor fan inte borde gnälla så mycket de heller, eftersom det finns kvinnor i andra delar av världen som har det betydligt värre.
    Men då är det ju precis som jag skriver: Du tar inget ansvar för några våldtäkter, du bara gnäller för att du inte har rätt till någon mansjour eller att slippa bli visiterad av en kvinna.

Självklart är det väldigt synd om de som har det sämre än man själv. Det förstår väl alla som inte har någon empatistörning (eller är antifeminist).

Och halmgubbe kan du vara själv.
    Chazz Michael Michaels skrev 2012-06-21 13:31:04 följande:

Jag tänker inte ta ansvar för något jag aldrig skulle drömma om att begå själv. Varför ska jag göra det? För att majoriteten av våldtäktsmännen är män?

Därmed inte sagt att jag inte skulle ingripa om jag kunde förhindra en våldtäkt - men det hoppas jag att en kvinna också skulle. 

Och var har du sett mig gnälla över bristen på mansjourer eller på att bli visiterad av en kvinna? 
    Vad innebär det att "ta ansvar för våldtäkter"? Att du skulle erkänna att du våldtar, fast du i praktiken inte gör det? Jag förstår verkligen inte vad du pratar om här. Tala om halmgubbe.

Du är antifeminist. Antifeminister klagar alltid med triumf i rösten över att det finns kvinnojourer och att kvinnor slipper bli visiterade av män. Det är ju era praktexempel på att genusmaffian förtrycker er.
    Chazz Michael Michaels skrev 2012-06-21 13:44:37 följande:
    Vänta nu här... det var ju du som gnällde över att "vi" inte vill göra något åt att det förekommer våldtäkter.

Och sluta generalisera, alla som generaliserar är som bekant dumma i huvudet. 
    Ja, alltså att GÖRA något åt det. Inte att TA ANSVAR FÖR.

Herregud, vad är det med mina bokstäver och ord? Jag skriver dem klart och tydligt på mitt tangentbord men på något vis blir de tydligen helt oläsbara när de kommer fram till mottagarens datorskärm.

Haha. Skönt att du kan driva med dig själv i alla fall.
    Anonym (POP) skrev 2012-06-21 14:28:25 följande:
    Det är väl du som inte kan läsa eller hur? Var har jag påstått att du är feminist? Förnekar du att feminister ofta drar till med argumentet att alla är individer men ändå anser att män skall ta ett kollektivt ansvar? Du ser ingen motsägelse i det?
    Förnekar du att antifeminister ofta påstår att det FAKTISKT finns medfödda skillnader mellan kvinnor och män -att kvinnor till exempel är sämre på att tänka rationellt medan män har väldigt god spatial förmåga (vad fan det nu är för något)- men ändå blir upprörda när man säger att män våldtar? Vadå, finns det bara skillnader när det gynnar er män? Så tokigt.
    Chazz Michael Michaels skrev 2012-06-21 14:35:49 följande:
    Vad ska jag göra åt det då, förutom att  ingripa rent handgripligen om jag skulle se någon försöka begå en våldtäkt? Och vad är det för skillnad på att "göra något åt" och "ta ansvar för" i det här fallet, apropå din osedvanligt lustiga harang på slutet?
    Man kanske kan verka politiskt? Försöka att ändra på det faktum att man vid en våldtäktsrättegång tar upp hur många tjejen har haft sex med, eller vilka underkläder hon har på sig, för att avgöra hur trovärdig hon är. Eller se till att alla poliser är utbildade i hur man tar hand om ett våldtäktsoffer och hur man letar bevis, så att färre åtal läggs ner innan rättegången?
    Anonym (POP) skrev 2012-06-21 14:54:17 följande:
    Återigen generaliserar du.
    Vilket ni som är antifeminister aldrig gör?
    Chazz Michael Michaels skrev 2012-06-21 14:51:58 följande:
    Att minska rättssäkerheten genom att kategoriskt förbjuda vissa typer av frågor känns sådär.

Men visst skulle jag kunna verka politiskt. Frågan är ju då bara, varför är det mer upp till mig som man än dig som kvinna att göra det?
    Så rättssäkerheten blir mindre om man låter bli att ta för givet att en kvinna som gillar att knulla är en lögnaktig människa som anmäler folk för skojs skull? Det låter ju väldigt märkligt, hördu. Kan det vara så att du som man vill ha kvar möjligheten att säga "nä, jag fattade inte att hon inte ville ligga med mig för hon hade ju en kort kjol på sig"?

Du som man har större möjlighet att påverka, eftersom det är ni män som har makten i samhället.
Svar på tråden Svenska tjejer - ett socialt förfall