Inlägg från: Chazz Michael Michaels |Visa alla inlägg
  • Chazz Michael Michaels

Svenska tjejer - ett socialt förfall

Lingonbär skrev 2012-06-19 09:41:13 följande:
    Sen får du gärna rada upp de tio lagarna som diskriminerar män så kan jag ge min åsikt om dem. 

">

Ni västerländska män är verkligen helt sanslösa. /Bakvänd
  • Chazz Michael Michaels
    FruOlsson1 skrev 2012-06-19 13:40:43 följande:
    Det är inte kärlek i mina ögon... 
    Sannerligen inte. Orka med nåt jävla våp utan egen vilja, som lyder ens minsta vink.

TS borde ha skaffat sig en knähund eller dylikt i stället.

Samtidigt, om det funkar för dem så låt dem. Har oavsett vilket inte särskilt mycket till övers för folk som dig, TS.
  • Chazz Michael Michaels
    Anonym skrev 2012-06-20 13:52:39 följande:
    Hur kan det vara nedlåtande om dom bortser från hans våldstendenser? Många kvinnor söker dessa farliga män. Det är deras eget ansvar. Det är ingen som tvingar in dom i dessa förhållanden.

Men du förstår inte hur ett sådant förhållande fungerar, det är inget snällt med att han ger henne pengar. Det är deras pengar. Det finns inget mitt och ditt. Dom har en familj ihop. Det är hur ditt förhållande fungerar, ni är fortfarande som två singlar som råkar bo ihop, dina pengar och hans, är det nått som skall köpas så skall det jämkas. Så är det inte i förhållande där man är tillsammans på riktigt. Där det är en riktig famillj och inte två personer som skall vara självständiga till varje pris. Han är lika beroende av henne. Utan henne kan han inte jobba som han gör och det är ett val dom gjort tillsammans.
    Det finns väl båda delar. Dels folk som blir kär i någon de trodde sig känna, men som sedan blir totalt förändrad och misshandlar och fan vet allt. Sen finns det ju de där som "gillar lite faaaarliga killar" men i nästa sekund tycker så synd om sig själva för att de bara lyckas bli tillsammans med idioter hela tiden. Inget är svartvitt.
  • Chazz Michael Michaels
    Lingonbär skrev 2012-06-20 14:17:16 följande:
    Vilken härlig musik för att understryka orättvisan....... Obestämd

Några punkter är jag dock rörande överens om att de är för jäkliga. Tex att omskärelse av småpojkar är lagligt. Även barnbidraget borde betalas ut till barnets båda vårdnadshavare 50/50 automatiskt. Men att inga feminister tycker såna saker är fel eller vill diskutera dem som TS antyder är ju lite överdrivet.

Sen var det mycket om barnet och moderskapet och där är det ju svårt att ge män samma rättigheter eftersom ni inte förder några barn, genomgår inte de fysiska påfrestningarna, riskerar inte era liv, blir inte extremt utsatta och försvagade, kan slippa de hormonpåverkningar en graviditet för med sig osv osv. Alltså blir det ju naturligt att det finns lagar som syftar till att skydda kvinnor då man sett att vissa just i samband med barnafödsel råkat illa ut. Och troligen har man inte sett så många män råka lika illa ut. Visst drabbar det gruppen män men istället för att se allting som riktade angrepp mot gruppen män så kan man se det som riktade åtgärder mot den drabbade gruppen kvinnor. Riktade åtgärder är ju helt ok i andra sammanhang när det gäller invandrare eller barn tex. 

Sen var det kroppsvisitation och då tycker jag absolut man kan lagstifta att endast män får visitera män.  
    Ja, fan vet. Själv har jag svårast för begreppet "kvinnofridskränkning". Inte för att jag vill att kvinnors frid ska kränkas, men jag kan verkligen inte se varför just den lagen inte kan vara könsneutral. Idioter är idioter, oavsett kön på den vars frid de kränker.
  • Chazz Michael Michaels
    HonHarPlattMage skrev 2012-06-20 15:31:56 följande:
    Är det verkligen det?    Vilka riktade åtgärder har gjorts för att förbättra för män?
    Det föll ut så att könskvoteringen till vissa av de mest populära högskole- och universitetsprogrammen visade sig gynna män. Eftersom fler kvinnor än män sökte men man ville ha en ändamålsenlig könsfördelning (vad det nu är) blev det så att sämre kvalificerade män fick platser som egentligen borde gått till kvinnor med bättre meriter och betyg.

Då avskaffades könskvoteringen, eftersom lagstiftaren inte ville medverka till att "sparka undan benen för studiemotiverade unga kvinnor".

Någon som tror samma sak hade gjorts om rollerna varit omvända?

(Personligen skiter jag förresten i om nio av tio utexaminerade veterinärer är kvinnor - är det så så får det väl vara så.) 
  • Chazz Michael Michaels
    I Rose I skrev 2012-06-20 15:46:48 följande:
    Jag har inte sagt något om att det är mindre självmord idag eller inte. Det är du som får bevisa att folk mår sämre idag än vad dom gjorde förr. Det där med statistik över hur folk mådde förr itiden behöver du verkligen kunna bevisa. Jag tror inte alls att folk mår sämre idag och mådde bättre förr. Det var bara det att man visade det på annat sätt förr itiden än vad man gör idag.
    Om något är det väl mer accepterat att erkänna att man mår psykiskt dåligt i dag än vad det var för 50-100 år sedan?
  • Chazz Michael Michaels
    Plutteli skrev 2012-06-20 18:45:08 följande:
    Kikat igenom lite av tråden sedan jag skrev igår. Har konstaterat detta om "antifeministerna":

1) Antifeminister anser att kvinnor är lättlurade, viljesvaga små våp som gör som de blir tillsagda och inget annat. - Hur skulle annars feministerna ha kunnat lura "alla" kvinnor att de vill arbeta, mår bra av att arbeta och inte vill leva enbart för man och barn? Hur skulle annars feministerna kunnat köra över BÅDE majoriteten av kvinnor och män? Va fan, sätt feministerna i styrelsetopparna då jävlar blir ju saker gjorda!

2) Antifeminister skaffar medvetet barn med män som inte vill ta hand om de gemensamma barnen och de tycker det är rätt! - Inte för att jag kan förstå varför, själv skulle jag aldrig någonsin skaffa barn med en man som inte vill dela på ansvaret för dem och som tar lika stor del i deras dagliga omvårdnad.

3) Antifeministerna anser att kvinnor inte har fullständig rätt till sina egna kroppar - Iaf inte om de vill behålla en man. Vill mannen ha sex ska kvinnan ställa upp på sex. punkt slut. Eller ta smällen i att mannen lämnar hem och barn för att pippa på annat håll. Kvinnan ska lyda mannens åsikter om hem och hushåll, annars får hon ta att mannen tappar intresset eller slår henne. Trots allt detta är det "märkligt" nog så att närmare 80% av alla separationer beror på att KVINNAN lämnar mannen!

4) Antifeministerna tror att de lyckligaste förhållandena är de som baseras på stereotypa könsroller - Ändå visar forskning att jämställda par (som delar på ansvaret för barn/hushåll/försörjning) må bråka mer, men de lever längre, håller ihop längre, deras barn mår bättre och de är mindre stressade.

Att leva på det sätt man själv mår bäst på borde vara allas rätt, för mig och många kvinnor med mig betyder det att INTE vara beroende av en man!
    Jag ser mig själv som antifeminist och håller inte med om något av ovanstående. Men av punkt två att döma kanske det är kvinnliga antifeminister som avses.
  • Chazz Michael Michaels
    Anonym (Antiantifeminist) skrev 2012-06-21 11:23:39 följande:
    Säg som det är: Egentligen handlar antifeminism enbart om att det är väldigt synd om alla män som inte får ta del av alla "lyxåtgärder" som kvinnor får ta del av på grund av att män misshandlar och våldtar kvinnor? Ni vill ha mansjourer (trots att det i stort sett inte anmäls några våldtäkter mot män)! Ni vill slippa bli visiterade av någon av motsatt kön (fast om det är en snygg blondin går det bra, höhö)! Och så vidare.

Framförallt vill ni inte behöva göra något åt det faktum att det förekommer våldtäkter, för det är så ooooorättvist att "alla män" ses som våldtäktsmän trots att DU minsann aldrig våldtagit någon! Så det där får allt feministerna sköta själva!
    Nej. Men jag kan inte heller se varför jag som man ska ta mer ansvar än någon kvinna, trots att varken hon eller jag våldtagit någon och trots att jag förutom min könstillhörighet knappast har mer gemensamt med en våldtäktsman än vad du har.

I övrigt innehåller ditt inlägg mest onyanserat trams och halmgubbar och blir således väldigt svårt att bemöta. Kanske skulle man med samma  logik som du använder kunna säga att svenska kvinnor fan inte borde gnälla så mycket de heller, eftersom det finns kvinnor i andra delar av världen som har det betydligt värre.
  • Chazz Michael Michaels
    Anonym (Antiantifeminist) skrev 2012-06-21 13:23:36 följande:
    Men då är det ju precis som jag skriver: Du tar inget ansvar för några våldtäkter, du bara gnäller för att du inte har rätt till någon mansjour eller att slippa bli visiterad av en kvinna.

Självklart är det väldigt synd om de som har det sämre än man själv. Det förstår väl alla som inte har någon empatistörning (eller är antifeminist).

Och halmgubbe kan du vara själv.

Jag tänker inte ta ansvar för något jag aldrig skulle drömma om att begå själv. Varför ska jag göra det? För att majoriteten av våldtäktsmännen är män?

Därmed inte sagt att jag inte skulle ingripa om jag kunde förhindra en våldtäkt - men det hoppas jag att en kvinna också skulle. 

Och var har du sett mig gnälla över bristen på mansjourer eller på att bli visiterad av en kvinna? 
  • Chazz Michael Michaels
    Anonym (Antiantifeminist) skrev 2012-06-21 13:40:56 följande:
    Vad innebär det att "ta ansvar för våldtäkter"? Att du skulle erkänna att du våldtar, fast du i praktiken inte gör det? Jag förstår verkligen inte vad du pratar om här. Tala om halmgubbe.

Du är antifeminist. Antifeminister klagar alltid med triumf i rösten över att det finns kvinnojourer och att kvinnor slipper bli visiterade av män. Det är ju era praktexempel på att genusmaffian förtrycker er.
    Vänta nu här... det var ju du som gnällde över att "vi" inte vill göra något åt att det förekommer våldtäkter.

Och sluta generalisera, alla som generaliserar är som bekant dumma i huvudet. 
  • Chazz Michael Michaels
    Anonym (Antiantifeminist) skrev 2012-06-21 13:50:25 följande:
    Ja, alltså att GÖRA något åt det. Inte att TA ANSVAR FÖR.

Herregud, vad är det med mina bokstäver och ord? Jag skriver dem klart och tydligt på mitt tangentbord men på något vis blir de tydligen helt oläsbara när de kommer fram till mottagarens datorskärm.

Haha. Skönt att du kan driva med dig själv i alla fall.
    Vad ska jag göra åt det då, förutom att  ingripa rent handgripligen om jag skulle se någon försöka begå en våldtäkt? Och vad är det för skillnad på att "göra något åt" och "ta ansvar för" i det här fallet, apropå din osedvanligt lustiga harang på slutet?
  • Chazz Michael Michaels
    Anonym (Antiantifeminist) skrev 2012-06-21 14:48:50 följande:
    Man kanske kan verka politiskt? Försöka att ändra på det faktum att man vid en våldtäktsrättegång tar upp hur många tjejen har haft sex med, eller vilka underkläder hon har på sig, för att avgöra hur trovärdig hon är. Eller se till att alla poliser är utbildade i hur man tar hand om ett våldtäktsoffer och hur man letar bevis, så att färre åtal läggs ner innan rättegången?
    Att minska rättssäkerheten genom att kategoriskt förbjuda vissa typer av frågor känns sådär.

Men visst skulle jag kunna verka politiskt. Frågan är ju då bara, varför är det mer upp till mig som man än dig som kvinna att göra det?
  • Chazz Michael Michaels

Nej, rättssäkerheten blir mindre av att man inskränker rätten att ställa frågor på någon sorts moralistisk grund. Därmed inte sagt att frågorna alltid, eller ens särskilt ofta, är motiverade.

Svar på tråden Svenska tjejer - ett socialt förfall