Svenska tjejer - ett socialt förfall
Kära Womanizer
jag utgår från att du har öppnat ett pensionssparkonto till din älskade kvinna som sköter om dig på allra bästa sätt, så att hon har något att falla tillbaka på om du -säg- hastigt och lustigt skulle gå bort?
Det är ju ett sätt för dig att visa hur mycket du uppskattar allt arbete hon lägger ner i hemmet.
I övrigt är det bara att gratulera, ni verkar ha hittat den ultimata symbiosen.
Vill man ha ett jämställt förhållande måste både mannen och kvinnan inse fördelarna med detta- mannen bör anse att det finns ett värde i att t.ex. vara hemma med barn och skapa en relation till dem, medan kvinnan måste släppa på monopolet i hemmet och lära sig att byta däck och borra i väggar.
Eftersom det här med jämställdhet och kvinnans rätt inte verkar slå an någon särskild sträng hos dig, kan man ju alltid beakta det ekonomiska perspektivet, ur vilket du själv, för det fall att din flickvän/ blivande fru vill ha högre standard, får arbeta dubbla skift. Det svenska samhället är nämligen inte lika väl anpassat till lyxhustrutillvaro som t.ex. USA. En hög standard i Sverige idag förutsätter att båda arbetar. Heltid.
Om jag var du skulle jag ta det snacket med min flickvän/fru och kanske fråga henne vad exakt hennes förväntningar är på ert förhållande. Rent materialistiskt, vill säga.