• lilsis

Svenska tjejer - ett socialt förfall

Jag vill ju ha en jämställd partner. Vem som gör vad i hushållet är helt ointressant så länge alla inblandade parter är överens. Jag vill inte att min partner fattar beslut åt mig och jag vet att min partner inte vill att jag tar beslut åt denne heller. Iaf inte när man pratar om stora grejjer. Att någon av oss bestämmer vad vi ska äta till middag gör bara att den andra slipper...

• lilsis
    Ermenegildo skrev 2013-12-03 22:10:40 följande:
    Jo, jag tror att du vill att någon annan fattar beslut åt dig. Kolla här vad smidigt det kan vara:

" rel="nofollow" target="_blank">

Och jag vet att jag vill fatta mina egna beslut.

Det är liksom lättast så. För alla inblandade faktiskt ;)

• lilsis
    mmg skrev 2013-12-04 13:23:54 följande:
    Men hur blir det när man kommer upp i pensionsåldern om man som kvinna lagt ner sina år på att vara försörjd som hemmafru? Det finns ju alltid en risk att relationen inte varar för evigt, och då kan man bli stående där, för gammal för att få arbete och med en framtid som fattigpensionär, medan mannen som arbetat hela livet har det gott ställt. 

Om man vill vara hemma så får den arbetande parten ordna och betala ett ordentligt pensionssparande åt den som är hemma. För gammal för att få arbete är man först när man är död.
Svar på tråden Svenska tjejer - ett socialt förfall