Anonym (Allvarligt?) skrev 2012-06-19 11:53:11 följande:
TS jag vet inte vart du hämtat dina uppgifter ifrån att kvinnorna från öststaterna är uppfostrade till att serva sina män på det sätt som din "tjej" gör. Det är långt ifrån alla. 
Jag har läst din ursprungstext ett antal gånger nu och det enda jag kommit fram till är att du har en väldigt stor önskan om att detta vore en verklighet för dig, att alla dessa saker du "spaltat" upp egentligen finns i dina drömmar. 
Du skriver:
"Detta är inte på något sätt ett försök att trycka ner svenska tjejer,  utan ett sätt att få igång diskussionen om könsroller på riktigt."
Det är exakt vad du just har gjort med att skriva den kontext du har gjort. Om du skulle vilja få igång en diskussion om könsroller hade du inte riktigt skrivit som du gjorde, Jag är inte en feminist och har aldrig varit men jag vill tala om för dig att jag anser att du är en stor mansgris som inte borde ha flyttat från din mamma och jag tar också väldigt illa upp över att du inte har hängt med i utvecklingen som skett i samhället utan VILL vara kvar i det gamla samhället. Visst det finns säkerligen kvinnor idag som skulle vilja vara hemmafruar men de KAN inte för de MÅSTE jobba för oftast räcker det inte bara att EN person jobbar.
För övrigt så tror jag inte heller att du menar allvar med denna tråd utan du vill bara få igång en trolltråd.
Kvinna 38 år.
Tack för mig!
Kvinnor från öst vågar vara just kvinnor. De ser många ggr med avsmak på hur svenska tjejer (om killar) beter sig. För dem är det helt enkelt inte acceptabelt. Naturligtvis finns individer, men det är knappast svårt att se det mönster som ändock finns. 
Att leva på en lön går alldeles utmärk om man väljer bort att leva någon extravagant lyxliv.