• Womanizer

Svenska tjejer - ett socialt förfall

PumpkinQueen skrev 2012-06-19 11:25:03 följande:
    Slavar arbetar gratis. Vilket man inte gör, om man får lön av sin arbetsgivare.

Sen kan man ju anse att du är din kvinnas arbetsgivare, eftersom du betalar henne för sex. Men då borde hon ju betala skatt för denna inkomst.
    Bara för att förstå. Alla som är hemmafruar är per automatik slavar? Men om mannen ger dem några tusenlappar per månad borde de betala skatt (på redan skattade pengar)? 
  • Womanizer
    AngoStura skrev 2012-06-19 11:28:37 följande:
    Älskar du din sambo, TS? Skulle du kämpa för henne om hon blev mindre troféig och istället slafsade till sig, fick PMS och började med sex en gång var fjortonde dag?
    Klart jag älskar henne, men glöm det där om villkorslös kärlek efter den inte existerar i verkligheten. Skulle min tjej gå upp i vikt, börja klä sig i mjukiskläder när hon ska ut på stan, börja strunta i hushållsarbetet ja då skulle jag lämna henne.  
  • Womanizer
    PumpkinQueen skrev 2012-06-19 11:29:28 följande:
    Okej. Du får jättegärna diskutera med mig, men då får du allt ta och komma med några argument. Jag tänker inte behandla dig som en mindre intelligent person bara för att du är kvinna och hemmafru.
    Du har precis gjort just det, spytt galla över i hela denna tråd om kvinnor likt min genom epitet som inte hör hemma i en seriös diskussion. 
  • Womanizer
    PumpkinQueen skrev 2012-06-19 11:53:05 följande:
    Som sagt, du får lön av din arbetsgivare. Får din kvinna lön av dig?
    Som jag skrev tidigare sätter jag undan pengar till henne varje månad i konton som hon står på. 
  • Womanizer
    Anonym (Allvarligt?) skrev 2012-06-19 11:53:11 följande:
    TS jag vet inte vart du hämtat dina uppgifter ifrån att kvinnorna från öststaterna är uppfostrade till att serva sina män på det sätt som din "tjej" gör. Det är långt ifrån alla.

Jag har läst din ursprungstext ett antal gånger nu och det enda jag kommit fram till är att du har en väldigt stor önskan om att detta vore en verklighet för dig, att alla dessa saker du "spaltat" upp egentligen finns i dina drömmar.

Du skriver:
    "Detta är inte på något sätt ett försök att trycka ner svenska tjejer, utan ett sätt att få igång diskussionen om könsroller på riktigt."

Det är exakt vad du just har gjort med att skriva den kontext du har gjort. Om du skulle vilja få igång en diskussion om könsroller hade du inte riktigt skrivit som du gjorde, Jag är inte en feminist och har aldrig varit men jag vill tala om för dig att jag anser att du är en stor mansgris som inte borde ha flyttat från din mamma och jag tar också väldigt illa upp över att du inte har hängt med i utvecklingen som skett i samhället utan VILL vara kvar i det gamla samhället. Visst det finns säkerligen kvinnor idag som skulle vilja vara hemmafruar men de KAN inte för de MÅSTE jobba för oftast räcker det inte bara att EN person jobbar.

För övrigt så tror jag inte heller att du menar allvar med denna tråd utan du vill bara få igång en trolltråd.

Kvinna 38 år.

Tack för mig!
    Kvinnor från öst vågar vara just kvinnor. De ser många ggr med avsmak på hur svenska tjejer (om killar) beter sig. För dem är det helt enkelt inte acceptabelt. Naturligtvis finns individer, men det är knappast svårt att se det mönster som ändock finns. 

Att leva på en lön går alldeles utmärk om man väljer bort att leva någon extravagant lyxliv.  
  • Womanizer
    Justus skrev 2012-06-19 12:18:53 följande:
    "en utopi"... OK, det säger väl allt! Du vill alltså gärna se en sån utveckling, som skickar in Sverige i en nedåtgående spiral. Tack och lov att de flesta kvinnor har helt andra värderingar än din kvinna har!

Att du under en period av ditt liv klarade av att leva på 17000 innebär inte att det skulle gå i längden och för alla. Du läste tydligen inte vad jag skrev om vad som händer om alla skulle göra likadant! Vi skulle hamna i en ekonomsik regression som skulle radera ut alla förutsättningar för vårt välfärdssamhälle. Sånt som är bra om man inte har så hög lön är t.ex. att utnyttja är mängder av statliga och kommunala inrättningar, som t.ex. kollektivtrafik, vägnätet, tåg etc. men det skulle inte kunna finansieras om hälften av arbetskraften valde att stanna hemma. Stora delar av vårt samhälle skulle få stänga ner eftersom vår BNP skulle minska dramatiskt.

Att ni kan välja att leva på det här sättet och fortfarande ha det fantastiska svenska samhället kvar som fond till ert liv beror på att det är en massa andra som INTE lever som ni gör och därmed får det att fungera. Ni är helt enkelt parasiter på den svenska jämställda samhällsmodellen. Åk till Ukraina och lev där istället, du kommer säkert att stormtrivas!
    Jag skriver att det är en utopi, dvs det har aldrig varit så och det kommer aldrig att inträffa att 100 procent av kvinnorna slutar arbeta. 
  • Womanizer
    Anonym (??) skrev 2012-06-19 12:42:42 följande:
    Så du jämför att hon har sex med dig med att du går till ditt arbete. Innebär inte det att hennes arbete är att ha sex, dvs prostitution?
    Ungefär lika intelligent som att påstå att giftemål bara är en variant på prostitution. 
  • Womanizer
    Anonym skrev 2012-06-19 13:19:25 följande:
    Hur kommer det sig då att feta, ovårdade män 60+ får unga, snygga asiatiska flickor om inte kärleken är villkorslös?
    För att det i sådana förhållande finns villkor så klart. Mannen ska kunna försörja flickan (eller rättare sagt hennes familj). 
  • Womanizer
    Rödnäbba skrev 2012-06-19 13:32:05 följande:
    Får ni lika mycket?
    Får? Nej, jag har mer pengar än hon, precis som vilka andra par som helst där det med säkerhet är så att den som tjänar mest inte överför på pengar till den andra så att de ska få kronor samma summa. 
  • Womanizer
    Hypnotica skrev 2012-06-19 13:46:16 följande:
    Hur mycket, på ett ungefär?
    5000 SEK i månaden sparar jag åt henne i Avanza Zero. Sparar samma summa till mig själv, och utöver detta har jag hjälp henne med lite investeringar som hon tjänat rätt skapligt på. 
  • Womanizer
    Moonis skrev 2012-06-19 13:47:12 följande:
    Du kanske har skrivit det innan men exakt hur "beter" vi svenska tjejer oss som andra har rätt att känna avsmak mot?
    Gå ut på stan en solig dag. Tjejer kommer gående i mjukisbyxor med tillhörande skinnpaj och den obligatoriska tribabalen i svanken. Gärna med en cigg i munnen. Sminket inte heller så många sekunder. Naturligtvis bara ett exempel av många, men det stör henne mer än mig. 
  • Womanizer
    Hypnotica skrev 2012-06-19 13:53:00 följande:
    I en gemensam ekonomi spelar det ingen roll. Och jag antar att ni just har gemensam ekonomi. Har ni lika mycket i "lekpengar" varje månad, dvs pengar som inte används till mat, räkningar osv?
    Eftersom jag är den som tjänar pengar är det också jag som betalar allt, inklusive hennes kläder, klippning eller vad det nu kan vara. Jag har också rätt att bestämma hur mycket sådant vi kan tillåta oss ekonomiskt eftersom ekonomin är mitt ansvar. Det handlar inte om någon lyxhustru med dyra vanor, utan en intelligent självständig kvinna som inte skäms över hennes kön. 
  • Womanizer
    Wittra skrev 2012-06-19 14:04:51 följande:
    Gick ute på stan igår, såg lite halvfeta män i byxor som var nedhasade. Okammade karlar, inte mycket rakning där inte. Snusa eller röka, vissa gjorde båda delar.  Halvtrasiga jeans och slitna jackor.  Slitna skor eller "jesus"sandaler.

Asså ba, hur BETER sig män? Varför  kan de inte vara RIKTIGA män?

Du har skitit dig själv i ansiktet med din tråd och du fattar det inte ens. Underbart. Alternativt driver du bara. Man kan ju hoppas.
    Håller med dig. Svenska män håller även de på att bli förfallna. 
Svar på tråden Svenska tjejer - ett socialt förfall