h8him skrev 2012-06-20 09:20:41 följande:
Okej, och hur påverkar det hans liv i det stora hela? Klarar han av att arbeta/studera? Har han ett socialt liv? Har barnen umgängesstöd när de är med honom?
Varför anser du att umgänge en gång per månad skulle vara tillräckligt? Sen undrar jag hur det kommer sig att du oroar dig för en ev. stämning om du nu vet att pappan är för sjuk pga sin psykiska sjukdom för att kunna ha barnen så mycket som han har dem idag eller mer.
Jag oroar mig inte, jag misstänker att han inte tänker göra det men självklart finns det i tankarna så jag inte står där flera mil bort och sedan måste flytta tillbaka igen och flytta på barnen ytterligare en gång. Vore väl väldigt obegåvat att inte ha den tanken och fundera över alla tänkbara alternativ eller??
För att barnen inte vill träffa honom ens nu...så därför tror jag att en gång i månaden skulle räcka, givetvis om man har möjlighet så skulle de få träffa honom så ofta det går!! Jag är inte den som är den.
Just nu känns det dock jävligt orättvist. Han tycker det är ok att träffa barnen ett par timmar när det passar honom. Jag sliter arslet av mig och håller på att klappa ihop. Då har barnen INGEN förälder!! Ska jag stanna och också få en psykisk diagnos i form av depression eller utmattningssyndrom för att pappan ska ha barnen i ett par timmar MOT barnens önskan för att det bara SKA vara så?? Känns inte helt ok faktiskt.
Nja är svaren på alla dina frågor. Han har ett jobb (vill inte gå in på detaljer) där han kan styra tiderna väldigt mkt sjläv. Ibland kommer han den tid han ska, ibland sover han 2 timmar extra. Han är otrevlig mot kunder och han beter sig allmänt otrevligt mot folk. Det sociala är nästan nada. Han har en flickvän som han träffar sporadiskt när han orkar men annars inget umgänge.
Jag är alltid med när han träffar barnen för helt plötsligt kan han dra. Sist fick han helt plötsligt nog och drog efter 2 timmar för att han inte orkade mer.