• år78

13 årig flicka

min 13 åring  är i hop  med en 17 åring fick veta detta i går 
    först ljög  hon sa 15 sen visa det sig han va 17

självklart blir jag orolig  ang sex   ringt ungdomsm nu på morgonen och  dom tyckte jag skulle ringa pojken  och prata med honom  hur farligt det är att ha sex med min dotter som ej är byxmyndig

vad ska jag göra ? min dotter avskyr mig just nu  vill inte ens tala med mig  

• Svar på tråden 13 årig flicka
  • La Lola

Vad menar du med farligt?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • år78
    La Lola skrev 2012-06-19 09:37:53 följande:
    Vad menar du med farligt?
    jo dom på ungdomsm  menar ju att det är olagligt för honom att  ha sex med min dotter  tyckte jag skulle  prata med pojken i fråga 
    men  jag  vet inte  riktigt hur jag ska göra  ska jag typ ta det på tel ,  bjuda hit han   eller  vad
    jag  vet bara att  min dotter avskyr mig just nu  efter att jag pratade med henne i går   
  • La Lola
    år78 skrev 2012-06-19 09:41:00 följande:
    jo dom på ungdomsm  menar ju att det är olagligt för honom att  ha sex med min dotter  tyckte jag skulle  prata med pojken i fråga 
    men  jag  vet inte  riktigt hur jag ska göra  ska jag typ ta det på tel ,  bjuda hit han   eller  vad
    jag  vet bara att  min dotter avskyr mig just nu  efter att jag pratade med henne i går   
    Du ska väl snarare prata med hans föräldrar?
  • år78
    La Lola skrev 2012-06-19 09:42:15 följande:
    Du ska väl snarare prata med hans föräldrar?
    jasså tycker du så 
    det va dom på ungd  som sa det va han jag skulle prata med  
  • La Lola
    år78 skrev 2012-06-19 09:44:57 följande:
    jasså tycker du så 
    det va dom på ungd  som sa det va han jag skulle prata med  
    I första hand skulle jag prata med hans föräldrar ja. Han är ju ett barn o bor antagligen hemma hos de...?
  • vampyria2

Det absolut värsta du kan göra är att bli arg och försöka att förbjuda dem att träffas, det kommer bara att triga dem mer och att hon har svårare att prata med dig om något skulle dyka upp.

Nej bjud hem honom och försök få en relation med honom så har du lättare att påverka dem båda till att ta hand om varandra.

• Sweet life

Prata först med din dotter, sen hans föräldrar....

Ungdomsmottagningens ord är ingen direkt sanning och jag förstår inte varför du skulle prata med honom. Det är hans föräldrars ansvar att se till att han inte begår några brottsliga handlingar..

Sen kan ju jag tänka att dom kommer ha sex oavsett vad ni säger om dom verkligen vill.... Tror du då att dom berättar det för dig?

• La Lola
    Sweet life skrev 2012-06-19 09:49:15 följande:
    Ungdomsmottagningens ord är ingen direkt sanning och jag förstår inte varför du skulle prata med honom. Det är hans föräldrars ansvar att se till att han inte begår några brottsliga handlingar..
    Exakt.
  • år78
    Sweet life skrev 2012-06-19 09:49:15 följande:
    Prata först med din dotter, sen hans föräldrar....

Sen kan ju jag tänka att dom kommer ha sex oavsett vad ni säger om dom verkligen vill.... Tror du då att dom berättar det för dig?
    ja visst är det väl så  , men för det måste jag ju på något vis markera vad jag tycker då min dotter är mitt ansvar 
    jag  ska förslöka få tag i ett tel nummer  till hans föräldrar 
  • Virus85

Jag hade pratat med killen och sagt de att han kan bli straffad då de är olagligt men sen är de frågan om man kan påverka de så mycket vill dom ha sex så kommer som ha sex... De bästa är att upplysa dom om riskerna att dom absolut måste använda kondom... Sen skaffa p- piller eller nått annat till din dotter om hon inte redan har... Pratar av egen erfarenhet då jag bara var 13... Min mamma ville inte att jag skulle skaffa p-piller för jag va mindreåring men min pappa sa till mig att jag skulle ha p-piller så han gav mig pengar så gick jag och skaffade p-piller för han ville att jag skulle vara skyddad ifall att...

Svar på tråden 13 årig flicka