• år78

13 årig flicka

min 13 åring  är i hop  med en 17 åring fick veta detta i går 
    först ljög  hon sa 15 sen visa det sig han va 17

självklart blir jag orolig  ang sex   ringt ungdomsm nu på morgonen och  dom tyckte jag skulle ringa pojken  och prata med honom  hur farligt det är att ha sex med min dotter som ej är byxmyndig

vad ska jag göra ? min dotter avskyr mig just nu  vill inte ens tala med mig  

• Svar på tråden 13 årig flicka
  • år78
    Virus85 skrev 2012-06-19 09:53:37 följande:
    Jag hade pratat med killen och sagt de att han kan bli straffad då de är olagligt men sen är de frågan om man kan påverka de så mycket vill dom ha sex så kommer som ha sex... De bästa är att upplysa dom om riskerna att dom absolut måste använda kondom... Sen skaffa p- piller eller nått annat till din dotter om hon inte redan har... Pratar av egen erfarenhet då jag bara var 13... Min mamma ville inte att jag skulle skaffa p-piller för jag va mindreåring men min pappa sa till mig att jag skulle ha p-piller så han gav mig pengar så gick jag och skaffade p-piller för han ville att jag skulle vara skyddad ifall att...
    jag har fått tid  för p-piller 28  juni kl 11  men hon kan ju ändå inte börja förens nästa månad
  • La Lola
    Jag hade pratat med killen och sagt de att han kan bli straffad då de är olagligt men sen är de frågan om man kan påverka de så mycket vill dom ha sex så kommer som ha sex... De bästa är att upplysa dom om riskerna att dom absolut måste använda kondom... Sen skaffa p- piller eller nått annat till din dotter om hon inte redan har... Pratar av egen erfarenhet då jag bara var 13... Min mamma ville inte att jag skulle skaffa p-piller för jag va mindreåring men min pappa sa till mig att jag skulle ha p-piller så han gav mig pengar så gick jag och skaffade p-piller för han ville att jag skulle vara skyddad ifall att...
    P-piller till en 13-åring! Jag känner mig lite chockad nu.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Sweet life
    år78 skrev 2012-06-19 09:51:59 följande:
    ja visst är det väl så  , men för det måste jag ju på något vis markera vad jag tycker då min dotter är mitt ansvar 
    jag  ska förslöka få tag i ett tel nummer  till hans föräldrar 
    Det ska du markera för henne. Du bör även prata med henne om hur viktigt det är att hon tar ansvar sin sexualitet osv. Att hon inte ska göra något hon inte vill, och vill hon ha sex är det väldigt viktigt att skydda sig. Inte bara mot eventuell graviditet (vilket brukar vara det enda som ungdomar tänker på) utan även mot sexuellt överförbara sjukdomar...

När man är 13 år är det läge att prata om sånt tycker jag!

Absolut, dom kanske inte ens vet hur ung hans tjej är. Jag skulle gärna vilja prata med min bonusdotters (13 år) eventuella pojkväns föräldrar om det var så att han är så pass mycket äldre. Vilket jag egentligen inte tycker att skillnaden mellan 13 och 17 är..
  • Astrogirlie
    år78 skrev 2012-06-19 09:51:59 följande:
    ja visst är det väl så  , men för det måste jag ju på något vis markera vad jag tycker då min dotter är mitt ansvar 

jag  ska förslöka få tag i ett tel nummer  till hans föräldrar 

Markera gärna att du tycker hon är för ung för sex, men ta också ett snack om att skydda sig. Om du misstänker att de har sex så kan du ju iaf försöka de till att hon slipper sjukdomar eller oönskade graviditeter...
  • Sweet life
    FAIL!!!!

En trettonåring som inte är regelbundet sexuellt aktiv med stadig partner ska inte ha hormonella p-medel. Kondomer ska hon ha tillgång till, ja! Men inte p-piller.. Det sänder helt fel signaler!
  • La Lola
    Sweet life skrev 2012-06-19 09:56:34 följande:
    FAIL!!!!

En trettonåring som inte är regelbundet sexuellt aktiv med stadig partner ska inte ha hormonella p-medel. Kondomer ska hon ha tillgång till, ja! Men inte p-piller.. Det sänder helt fel signaler!
    O hur mår kroppen undrar jag....
  • Sweet life
    La Lola skrev 2012-06-19 09:57:15 följande:
    O hur mår kroppen undrar jag....
    Exakt! Jag började med p-piller som 15 åring.. Hade jag vart smart hade jag väntat flera år till!
  • La Lola
    Sweet life skrev 2012-06-19 09:58:24 följande:
    Exakt! Jag började med p-piller som 15 åring.. Hade jag vart smart hade jag väntat flera år till!
    Jag var 16 o önskar att jag hade väntat....
  • hellokill3r
    La Lola skrev 2012-06-19 09:58:56 följande:

På vilket sätt påverkar det kroppen negativt med minipiller/ppiller i tidig ålder?
  • hellokill3r
    La Lola skrev 2012-06-19 09:58:56 följande:

På vilket sätt påverkar det kroppen negativt med minipiller/ppiller i tidig ålder?
Svar på tråden 13 årig flicka