Inlägg från: La Lola |Visa alla inlägg
  • La Lola

13 årig flicka

Vad menar du med farligt?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    år78 skrev 2012-06-19 09:41:00 följande:
    jo dom på ungdomsm  menar ju att det är olagligt för honom att  ha sex med min dotter  tyckte jag skulle  prata med pojken i fråga 
    men  jag  vet inte  riktigt hur jag ska göra  ska jag typ ta det på tel ,  bjuda hit han   eller  vad
    jag  vet bara att  min dotter avskyr mig just nu  efter att jag pratade med henne i går   
    Du ska väl snarare prata med hans föräldrar?
  • La Lola
    år78 skrev 2012-06-19 09:44:57 följande:
    jasså tycker du så 
    det va dom på ungd  som sa det va han jag skulle prata med  
    I första hand skulle jag prata med hans föräldrar ja. Han är ju ett barn o bor antagligen hemma hos de...?
  • La Lola
    Sweet life skrev 2012-06-19 09:49:15 följande:
    Ungdomsmottagningens ord är ingen direkt sanning och jag förstår inte varför du skulle prata med honom. Det är hans föräldrars ansvar att se till att han inte begår några brottsliga handlingar..
    Exakt.
  • La Lola
    Virus85 skrev 2012-06-19 09:53:37 följande:
    Jag hade pratat med killen och sagt de att han kan bli straffad då de är olagligt men sen är de frågan om man kan påverka de så mycket vill dom ha sex så kommer som ha sex... De bästa är att upplysa dom om riskerna att dom absolut måste använda kondom... Sen skaffa p- piller eller nått annat till din dotter om hon inte redan har... Pratar av egen erfarenhet då jag bara var 13... Min mamma ville inte att jag skulle skaffa p-piller för jag va mindreåring men min pappa sa till mig att jag skulle ha p-piller så han gav mig pengar så gick jag och skaffade p-piller för han ville att jag skulle vara skyddad ifall att...
    P-piller till en 13-åring! Jag känner mig lite chockad nu.
  • La Lola
    Sweet life skrev 2012-06-19 09:56:34 följande:
    FAIL!!!!

En trettonåring som inte är regelbundet sexuellt aktiv med stadig partner ska inte ha hormonella p-medel. Kondomer ska hon ha tillgång till, ja! Men inte p-piller.. Det sänder helt fel signaler!
    O hur mår kroppen undrar jag....
  • La Lola
    Sweet life skrev 2012-06-19 09:58:24 följande:
    Exakt! Jag började med p-piller som 15 åring.. Hade jag vart smart hade jag väntat flera år till!
    Jag var 16 o önskar att jag hade väntat....
  • La Lola
    hellokill3r skrev 2012-06-19 10:02:28 följande:
    På vilket sätt påverkar det kroppen negativt med minipiller/ppiller i tidig ålder?
    "Påverkar p-piller och hormonbehandling risken att få bröstcancer?

Studier har visat att risken för bröstcancer är lätt förhöjd för kvinnor som äter p-piller. Den ökade risken försvinner när kvinnan slutat ta p-piller. Även östrogenbehandling i samband med och efter klimakteriet innebär en ökad risk."

www.cancerfonden.se/sv/Om-Cancerfonden/Fragor-och-svar/Vanliga-fragor-om-brostcancer/

Bara ett exempel....

Börjar man ta hormonpreparat när man fortfarande är ett barn är övertygad om att det inte är nyttigt för kroppen på sikt.
    Detta är bara vad jag tror dock.

• La Lola
    vad ska man heta skrev 2012-06-19 10:18:17 följande:
    men du ska väl på fullaste allvar ge henne p-piller? hon ska inte ha sex eller pojkvän när hon är 13 år. sätt in henne på en aktivitet så hon får rätt vänner och håller sig sysselsatt med annat!
    Pojkvän kan hon väl ha men de måste ju inte pippa.
    Jag hade samma kille från att jag var 12 år tills jag var 15 (han var 1 år äldre). Vi var inte i närheten ens av att ha nån form av sex.
  • La Lola
    år78 skrev 2012-06-19 10:23:33 följande:
    jag  tänker inte förbjuda dom , självklart får dom vara i hop 
    jag har talat med min dotter  det här med sex  och att jag ej accepterar detta
    men att jag tänkte ge henne skydd va för att  om det händer att dom har sex så  är hon i alla fall skyddad mot graviditet
    , jag  tänker även  prata med pojkens föräldrar försöker få tag på dom nu
    jag ger som sagt  inte  p-piller för att jag accepterar  att hon har sex  men jag kan ju hindra henne från bli gravid

Fast....rent krasst så är det ju så att många, oavsett ålder, blir gravida iaf trots att de äter p-piller....
  • La Lola
    Sweet life skrev 2012-06-19 10:41:03 följande:
    Bättre att ge henne ett par paket kondomer.. Det skyddar mot graviditet OCH könssjukdomar!
    Håller med.
  • La Lola
    Almis11 skrev 2012-06-19 11:11:31 följande:
    Fast kom igen... det är 2012, idag vet ju nästan en 4 åring vad pippa är! 
    Så att tro att dom ska låta bli är ju bara dumt. 
    Att du inte gjorde det kan ju bero på att detta var 10-15 år sen?
    Ja såklart vet många 4-åringar vad pippa är.
    Det betyder ju inte att en 13 åring måste ha sex bara för att det är 2012.

10-15 år sen? Ska jag tacka nu?
    (jag är 38)
Svar på tråden 13 årig flicka