• Anonym

Tandvårdsrädsla

Förstår precis hur du känner, gick runt i två års tid med en glugg fram bara för att jag var så himla rädd för tandläkaren.
    Till slut ledsnade jag på att aldrig våga le mot folk, ständigt vända mig bort o behöva tänka på hur jag skulle röra munnen för att glipan skulle synas minst så jag tog kontakt med en tandläkare och redan vid tidsbokningen så talade jag om att jag var paniskt rädd för allt vad tandläkare heter o att jag inte varit hos en tandläkare på över tio år.

När jag väl kom dit på min bokade tid så visade det sig att tandläkaren var jordens goaste människa som verkligen tog sig tid för mig o min rädsla - nu sitter jag här med en helrenoverad mun och bara älskar livet
    Det är så skönt att kunna prata med folk utan att ständigt behöva skämmas för sin usla tandhälsa.

Försök att få tag på en tandläkare som är van att behandla tandvårdsrädda patienter och du, man kan söka hjälp från soc. om man behöver hjälp till att laga tänderna.

• Anonym

Vill bara säga att du o jag kan lida tillsammans... ..jag har ett h-e med mina tänder... Har oxå usel emalj,,dom har gått av,,för 5 år sen gick jag i terapi för detta ,,o sen var tanken att jag skulle gå själv...yeah,,right,,visar aldrig min mun,,skrattar bara till mina vänner via telefon,,osv,,,jag är maniskt rädd o svimmar bara jag kommer in på en praktik...men vi kanske kan stötta varandra,,,med våra gluggar,,,(har en jag med,,,,)
    Kram,,,,lilla jag....

• Anonym

Jag fick min på remiss,,från st eriks tandakut i sthlm....tror dom bara tar remisser,,,

• Anonym

Vill bara säga att det är lite obehagligt hur man ibland blir bemött,,jag tog mig i kragen o gick till en tlk,,o sa redan på telefon hur illa det var o hur rädd jag var...men det skulle inte vara nåt problemm,,,vet ni vad denna tandläkare gör,,,Jo,,hon skickar en signal till soc att så illa ställt i munnen kan det inte vara om man inte drogat..!!!!!!!!! TAck för den,,på detta följer soc kontakter,utredningar mm pga att jag har barn....Jag har aldrig rört droger i hela mitt liv....
    Hur tar man sig iväg till en ny efter det??????

• Anonym

O jag gick oxå i kbt,,,o det hjälpte mycket,,under behandlingen o så länge jag fick gå på kbt,,,sen ska man gå själv,,o där brast det,,,gick 10 ggr,,är vad som gäller om landstinget går in o betalar din kbt.....

• Anonym

Men är det för obegränsat antal besök.? Hos tdlk ?

• Anonym

Är det i sthlm? Gick själv på huddinge sj,,deras spec mott,,o 10 besök,,that`s it...

• Anonym

Ring till deras mott på h.s....är nog bra o kolla där först...

• Anonym

O jag skulle göra vad som helst för att få hjälp med detta,,,är ju så att det präglar hela ens vardag liksom,,,hu,,jag vill inte umgås med folk längre ifall nån skulle råka se...

Svar på tråden Tandvårdsrädsla