• Agdaa

bopunkten seriösa?

Jag klickade på en av deras annonser, var då tvungen att registrera mig på deras sida. missade tyvärr informationen om att det kostar 495 kr för jag gjorde det från min iphone där all text inte syns samtidigt. Sekunden efter kom ett mejl med pdf-faktura. Får de verkligen göra så? Jag är egentligen inte i behov av bostad utan skulle bara kolla en (1) annons. Dyr historia för att bara kika runt tycker jag. Har mejlat o försökt förklara men de är stenhårda. Måste ju vara fler dom gjort misstaget? Ingen varning, bara en faktura som dimper ner :( Trodde bara såna sidor tog betalt av de som annonserar el för förmedlat uppdrag :o

• Svar på tråden bopunkten seriösa?
  • katalysator

Tror tyvärr att det bara är att bita i det sura äpplet här. Deras affärsidé går ut på att man betalar 495 kr för att få tillgång till kontaktuppgifterna på annonsen. Att bara läsa annonserna kan du göra utan att bli medlem, och villkoren står kortfattat och tydligt på registreringssidan. Möjligen kan du tipsa dem om att mobilanpassa sin sida så att sådana misstag inte drabbar andra i framtiden!

• BoPunkten

Hejsan! Du får gärna skicka mig ett privat meddelande här så skall jag kika närmare på ditt ärende.

Vi tillämpar 14 dagars ångerrätt och om man inte använt tjänsten för att kontakta våra uthyrare så behöver man givetvis inte betala.

Medlemskapet kostar 495 kronor men ger ju tillgång till alla våra uthyrares kontaktuppgifter, tanken är inte att man skall betala 495 kronor för att skicka ett mail, utan att man under medlemsperioden skall hitta en ny bostad.

Att mobilanpassa iallafall registreringssidan är en väldigt bra idé och något vi skall se över omgående. Vi har relativt få besökare med iphones men det är ju onekligen en ökande siffra och det är ju olyckligt om man känner sig lurad vid registreringen.

Men som sagt, skicka mig ett meddelande med ditt fakturanummer eller din mailadress så skall jag kika närmare på ditt ärende!

• Agdaa

Oj, jag visste inte att ni hade representanter här :) Er kundtjänst verkar inte kännedom om ånggerrätten men det ska jag absolut göra. Tack för trevligt svar!

• BoPunkten

Vi brukar inte sköta kundtjänsten genom Familjeliv.se men eftersom du känner dig missnöjd så ville vi ta reda på varför. Jag har svarat på ditt direktmeddelande och hoppas att vi kan komma fram till en lösning! :)

• Agdaa

Här blev man lovad förslag på lösning och att ångerrätt skulle gälla!! (Antagligen för att få gratis publicitet på den här sidan) å vad hände sen? Jo, de DRAR TILLBAKA ALLTIHOPA!!!!! Skandalöst!!!! Snacka om OSERIÖST!!!!!!! Skäms!!!!!!! Å ni andra - akta er för detta oseriösa företag!!!!!!

• Agdaa
    BoPunkten skrev 2012-06-20 19:09:11 följande:
    tanken är inte att man skall betala 495 kronor för att skicka ett mail, utan att man under medlemsperioden skall hitta en ny bostad.

Den tanken är tydligen ändrad sen i onsdags :( Jag har då inte fått tag på nån bostad!!??? Inte heller har jag fått nån respons på det mejlet som jag skickade ens!!!! Näe SKÄRPNING om ni vill behålla några kunder. Så här behandlar man inte godtrogna människor som är i desperat behov av en bostad!!!Det faktum att ni utnyttjar oss i denna trängda situation genom att skinna oss på hela 495 kr för att skicka ett (1) mejl som mm aldrig får svar på - det gör verkligen INTE saken bättre!!!!
  • Selaine

Men! Angav de något skäl till att de drog tillbaka fakturan?

• Agdaa
    Bollhav skrev 2012-06-28 20:38:04 följande:
    Ha, ha, där förlorade Bopunkten några tusen kunder...

Hoppas verkligen det :D Men de verkar tycka att det var värt 495 kr!!!! Ha ha!!!
  • Agdaa
    Selaine skrev 2012-06-28 20:42:23 följande:
    Men! Angav de något skäl till att de drog tillbaka fakturan?

Nåt svammel om att det var för svårt att skriva ut en kreditfaktura!!!!!!!(?) Deras anställda/ansvariga(??) verkar inte ha alla hästar i hagen som man säger el alla indianer i kanoten :D
Svar på tråden bopunkten seriösa?