• Agdaa

bopunkten seriösa?

Jag klickade på en av deras annonser, var då tvungen att registrera mig på deras sida. missade tyvärr informationen om att det kostar 495 kr för jag gjorde det från min iphone där all text inte syns samtidigt. Sekunden efter kom ett mejl med pdf-faktura. Får de verkligen göra så? Jag är egentligen inte i behov av bostad utan skulle bara kolla en (1) annons. Dyr historia för att bara kika runt tycker jag. Har mejlat o försökt förklara men de är stenhårda. Måste ju vara fler dom gjort misstaget? Ingen varning, bara en faktura som dimper ner :( Trodde bara såna sidor tog betalt av de som annonserar el för förmedlat uppdrag :o

• Svar på tråden bopunkten seriösa?
  • Agdaa
    Agdaa skrev 2012-06-28 20:30:19 följande:
    Den tanken är tydligen ändrad sen i onsdags :( Jag har då inte fått tag på nån bostad!!??? Inte heller har jag fått nån respons på det mejlet som jag skickade ens!!!! Näe SKÄRPNING om ni vill behålla några kunder. Så här behandlar man inte godtrogna människor som är i desperat behov av en bostad!!!Det faktum att ni utnyttjar oss i denna trängda situation genom att skinna oss på hela 495 kr för att skicka ett (1) mejl som mm aldrig får svar på - det gör verkligen INTE saken bättre!!!!

Jag skulle verkligen vilja ha svar på hur detta var tänkt? Snacka om dubbla budskap! Men de är väl för fega för att svara :( Trist att de bara kläcker ur sig grejer på forumet som de sen inte kan stå för!!!!!!!!! Höjden av oseriösitet!
  • Agdaa

Det som jag vill få kommentar från representanten från bopunkten var dennes egen kommentar för ett tag sen men som de tydligen inte vill kännas vid eftersom de inte vågar/har lust/har stake att ens kommentera: "tanken är inte att man skall betala 495 kronor för att skicka ett mail, utan att man under medlemsperioden skall hitta en ny bostad" Hur var det nu med detta bopunkten? Jag gjorde exakt just det - skickade ett mejl (som jag ännu inte fått svar på) Och det kräver ni 495 kr för!!!! Är inte det hutlöst så vad???????

• Agdaa

Bopunkten! Varför har ni inte gjort nåt åt detta tidigare när ni tom blivit KO-anmälda för länge sen för just samma sak? Skäms på er!!!!! Varbergare anmäler bostadshemsida Publicerat: onsdag 11 april kl 16:03 , Hallandsekot Flera personer, däribland en Varbergsbo, har anmält bostadshemsidan Bopunkten till Konsumentverket som nu anser att de måste ändra sin marknadsföringen. Anmälarna har inte uppfattat att tjänsten kostar pengar eller har inte fått möjlighet att utnyttja sin ångerrätt. Efter att de registrerat sig på sajten har de fått en faktura som inte går att ta tillbaka. Dela artikeln Facebook Twitter Digg E-post Skriv ut

• Agdaa

Hur kan man säga att man börjat använda sig av tjänsten när man klickat på en annons o då varit tvungen att anmäla sig för att komma vidare? Efter det har jag inte använt tjänsten. Så Bopunkten, kan ni vara snälla och förklara hur den där ångerrätten skulle ha fungerat el när den kommer in? Enligt er har man ju redan börjat använda tjänsten innan man är registrerad. Hur håller det juridiskt?

• Mamodi

Vi råkade också för exakt samma sak! Jag skickade ett brev till BoPunkten och meddelade detta! De hävdar att vi har kontaktat annonsören till en viss annons som redan var publicerad i Blocket.se!! Det var ett misstag och annonsen var redan inaktuell, då den var uthyrd! Inga andra annonser fanns på sidan som var aktuella och den senaste annonsen är två veckor gammal och uthyrd, inga andra! Alltså tjänsten är värdelös och det är som att sälja luft i flaska!!

En vilseledande marknadsföringen med störst sannolikhet! Nu skall en anmälan lämnas till Konsumentverket och Blocket.se!

Oseriöst företag! Varning för företaget BoPunkten.se!!

• Agdaa

Ja, verkligen tråkigt :( Fattar inte att företag får bete sig så utan straff!!! Men de har redan KO-anmälningar på sig som de fullkomligt struntar i. Men de ska få några till. Nåt måste ju hända till slut!! Å ju fler vi är desto bättre;:) ..som anmäler alltså!! Jag blev även rädd att vända mig till ARN.

• Agdaa

...RÅDD att anmäla till ARN ska det så! Av inkassobolaget som de använder sig av!! :D

• BoPunkten
    Hejsan!

Jag har nu makulerat din faktura, jag beklagar att kommunikationen fungerat bristfälligt nu under semestertider. Våra medarbetare har fått en mall att gå efter för hur ärenden skall hanteras och tyvärr har dom gått lite väl strikt efter mallen och inte tagit hänsyn till helheten i ärendet.

Det är mycket olyckligt att det har drabbat dig och jag hoppas att du i vilket fall som helst kunnat ha en fin sommar och kan vara lite nöjd över att fakturan nu är borttagen.

För att förtydliga några saker för er i tråden. Vår tjänst går ut på att man betalar en medlemsavgift på 495 kronor för 3 månaders medlemskap. Medlemskapet avser inte ett specifikt objekt utan möjligheten att kontakta alla uthyrare under medlemsperioden. Dom flesta av våra medlemmar hinner på denna tid få en ny bostad och i det sammanhanget är avgiften på 495 kronor relativt liten.

Genom att ta betalt har vi betydligt färre sökande än på dom större annons-sajterna, flera av våra annonsörer använder sig av BoPunkten för att sålla ut bland antalet sökande.

Man bör även ha i åtanke att det inte handlar om att bli medlem och sedan nästa dag kunna flytta in. Att få bostad är något som kräver aktivt sökande, vi jobbar ständigt på att få in nya annonser och vi fokuserar det i dom områden som våra betalande medlemmar söker bostad.

När man blir medlem så är det visserligen för att få tillgång till kontaktuppgifterna till de annonsörer som annonserar den dagen man blir medlem, men framförallt för att kunna få tillgång till kontaktuppgifterna till alla dom som lägger in NYA annonser under den period man är medlem.

Vi har också valt att visa hela vårt utbud av annonser innan man blir medlem så att man inte skall behöva köpa "grisen i säcken" utan få en uppfattning av vad som finns inne. Störst ruljans på bostäder är det i Stockholm och Göteborg men vi får in bostäder i hela landet.

För att besvara frågan om när tjänsten börjat användas så räknar vi det när man skrivit ett brev till våra uthyrare eller tagit del av annonsörers telefonnummer.

Jag hoppas att detta ger lite mer svar på era frågor, jag skall försöka kolla in denna tråden lite då och då för att kunna ge svar, jag skall ha en genomgång med alla på kundtjänsten på måndag för att se till att liknande problem inte uppstår i framtiden!
  • Ahmed 121

Till Bopunkten

Jag har råkat ut precis för samma sak som dessa här råkade ut för. Jag har skrivit till er sedan i fredags , men ni svarar inte. Hur fan ska ni svara när det hela är bara bluff. Och jag lyckades hitta ett jävla nummer som är till er, men gissa vad som händer när man ringer till er? well du vet Drottninggatan 52
    411 07 GöteborgSverige+46 317808000
    Hursom helst ska jag imorgon eller senare idag anmäla er till konsumentverket. För så här får ni inte göra. OK att villkoren står tydligt på första sidan, men att det skapas automatiskt någon faktura som skickas till ens mail?
    I vanliga fall, när man besöker seriösa sidor som sysslar med bostäder så uppmanas man att skriva, nam, efternamn, inkomstkälla, tidigare hyresvärd och massa andra uppgifter innan man få bli medlem och kan logga in. Men hos er så loggas man inte automtiskt och så skapas det en faktura och nåt jävla lösenord.
    Ni påstår i era villkor att "

Ångerrätten gäller enligt distans och hemförsäljningslagen vilket innebär att du har 14 dagar på dig att ångra ditt köp förutsatt att du tjänsten ej har använts. Ångerrätten räknas som förbrukad efter att medlemmen har tagit del av uthyrares kontaktuppgifter eller skickat meddelande till annonsör. Läs mer på konsumentverket. "

Jag har varken gjort det ena eller det andra men får ändå inget svar från er.
    Jag har kontakta klarna , de kunde inet göra något, menjag kan bara säga en sak, jag tänker för fan inte betala den fakturan då jag inte använd eran tjänst samt att jag är redo att bestrida det, vi kan gå var ni vill jag komemr inte att ge upp. Jag kommer att skriva på facebook, i tidningar, jag ska ävern kontakta uppdrag granskning. Ni komemr att försvinna som företag så att framöver folk inte råkar ut för er.

Svar på tråden bopunkten seriösa?