• Agdaa

bopunkten seriösa?

Jag klickade på en av deras annonser, var då tvungen att registrera mig på deras sida. missade tyvärr informationen om att det kostar 495 kr för jag gjorde det från min iphone där all text inte syns samtidigt. Sekunden efter kom ett mejl med pdf-faktura. Får de verkligen göra så? Jag är egentligen inte i behov av bostad utan skulle bara kolla en (1) annons. Dyr historia för att bara kika runt tycker jag. Har mejlat o försökt förklara men de är stenhårda. Måste ju vara fler dom gjort misstaget? Ingen varning, bara en faktura som dimper ner :( Trodde bara såna sidor tog betalt av de som annonserar el för förmedlat uppdrag :o

• Svar på tråden bopunkten seriösa?
  • Ahmed 121

diabasweb.kov.se/doklist.asp

Sökresultat - anmälningar, Konsumentverket
    Sida: 1/2  Träff 1 - 20 av 28.  Maxgräns 500 poster.
    Dok idDokumentmeningFöretag/partDatum 227632  Ifrågasatt marknadsföring och prisinformation gällande medlemskap för bostadsförmedling  United Sites of Europe AB, BoPunkten.se  2012-08-07  227367  Ifrågasatt anmälningsavgift vid registrering på bostadsförmedling  Bopunkten.se  2012-07-31  227041  Felaktig prisinformation i marknadsföring av bostadstjänst  bopunkten.se  2012-07-24  226184  Felaktig prisinformation i marknadsföring av bostadstjänst  bopunkten.se  2012-07-12  225806  Felaktig prisinformation i marknadsföring av bostadstjänst  Bopunkten.se  2012-07-09  225462  Felaktig prisinformation i marknadsföring av bostadstjänst  Bopunkten.se  2012-07-05  225092  Ifrågasatt prisinformation i marknadsföring av bostäder  Bopunkten.se  2012-06-29  224961  Vilseledande prisinformation i marknadsföring av medlemskap på bostadsförmedling  Bopunkten  2012-06-27  223702  Oskäliga avtalsvillkor för medlemskap på bostadssajt  Bopunkten.se  2012-06-04  223440  Vilseledande prisinformation i marknadsföring av medlemskap på bostadsförmedling  Bopunkten  2012-05-30  222978  Ifrågasatt marknadsföring och prisinformation gällande registrering av medelemskap  Bopunkten.se  2012-05-21  221302  Ifrågasatt medlemskap och avtalsvillkor gällande bostadsförmedling  BoPunkten  2012-04-18  219934  Oskäliga avtalsvillkor gällande ångerrätt  Bopunkten  2012-03-22  218855  Vilseledande marknadsföring av bostadstjänst  www.bopunkten.se  2012-03-05  217418  Ifrågasatt avtalsvillkor i samband med uppsägning av medlemskap på bostadsförmedling  Bopunkten.se  2012-02-13  216410  Oskäliga avtalsvillkor i samband med ångerrätt  Bopunkten.se  2012-01-30  215421  Oskäliga avtalsvillkor i standardavtal när det gäller ångerrätt  Bopunkten  2012-01-16  215076  Oskäliga avtalsvillkor i samband med registrering på hemsida för bostadskö  www.bopunkten.se  2012-01-11  214957  Oskäliga avtalsvillkor i samband med uppsägning av tjänst  BoPunkten  2012-01-09  214922  Oskäliga avtalsvillkor i samband med medlemskap  Bopunkten.se  2012-01-09 

Ny sökning
     1
     2                                
  • dille
    VARNING för detta bluff företag.

Bopunkten  drivs av ''United Sites of Europe'' som i sin tur ägs av skojjaren Fabian Mossberg.

med ENDAST 4 klick kan man skicka en faktura till vemsomhelst om man så vill. Det som krävs är Person nr, Mail och telefnr och pang DÅ kommer fakturan på mailen UTAN en godkännande länk.

Trots kundkritik och brister fortsätter bopunkten och Fabian Mossberg bluffa till sig pengar.

OM du ser detta Fabian, Sluta genast upp med ditt bluffmakeri att tjäna smutsiga pengar. Framförallt väx upp, idiot.
  • pluvdo

Jag har aldrig råkat ut för liknande saker. Vet ni varför? Jo, för att jag är vettig nog att läsa det finstilta på en okänd sida innan jag fyller i personnummer och klickar mig vidare.

Visst är det ett fult sätt att tjäna pengar på, men ni måste väl ändå se att ni bär en del av skulden också?

• Appelsin
    pluvdo skrev 2012-12-04 03:10:28 följande:
    Jag har aldrig råkat ut för liknande saker. Vet ni varför? Jo, för att jag är vettig nog att läsa det finstilta på en okänd sida innan jag fyller i personnummer och klickar mig vidare.

Visst är det ett fult sätt att tjäna pengar på, men ni måste väl ändå se att ni bär en del av skulden också?
    De som går in på sidor via telefon då?
  • Appelsin

Kontaktat dem då jag inte såg texten heller, uppdaterar med deras svar.

• pluvdo
    Appelsin skrev 2012-12-04 03:18:07 följande:
    De som går in på sidor via telefon då?

Man kan läsa det finstilta då också, det är bara svårare att upptäcka. Men jag skulle aldrig ge ut mitt personnummer till en för mig okänd sida utan att kolla upp vad det kan innebära för mig först.

Flera här skriver att de efteråt upptäckt att sidan blivit anmäld och så. Varför inte kolla upp sådant före registrering? Det gör alltid jag om jag exempelvis skall handla i någon webbshop eller så.
  • Appelsin

Fortfarande inget svar ifrån dem. Eller är du representant pluvdo?

• pluvdo
    Appelsin skrev 2012-12-04 15:36:02 följande:
    Fortfarande inget svar ifrån dem. Eller är du representant pluvdo?

Nej.
  • pluvdo

Jag säger bara att en viss del av skulden väl ändå måste ligga hos er då ni fyllde i pdrsonuppgifter på en okänd sida utan att kolla upp den innan och utan att läsa villkoren. A big no-no.

• Appelsin

Ja, okej! Jag råkade registrera mig på den TIONDE hemsidan för dagen i söke av Jobb & Bostad. Jag ber om URSÄKT för att jag missade en text men vill inte ha med dem att göra!

• pluvdo
    Appelsin skrev 2012-12-04 18:00:41 följande:
    Ja, okej! Jag råkade registrera mig på den TIONDE hemsidan för dagen i söke av Jobb & Bostad. Jag ber om URSÄKT för att jag missade en text men vill inte ha med dem att göra!
    Ja och det är ju synd att det då blev som det blev för dig. Men jag har sökt bostad, jag har gjort IQ-tester på nätet (som också är en sån där "fälla" för vissa) och stött på andra sidor som också velat att man registrerar sig så de skall kunna ta betalt av en och jag har alltid upptäckt det och valt att lämna de sidorna. Så det GÅR ju.

Jag gick in på "Bli medlem"-sidan på Bopunkten nu och det står ju i ganska så uppenbar text att "Medlemskapet kostar 495 kronor för tre månader." Det är punkt tre i deras användarvillkor. Man behöver inte scrolla ner i användarvillkoret för att se detta utan det är högt upp. Så återigen, ni måste väl ändå se att ni bär en del av skulden också? Eller?
  • Appelsin
    pluvdo skrev 2012-12-04 19:28:09 följande:
    Ja och det är ju synd att det då blev som det blev för dig. Men jag har sökt bostad, jag har gjort IQ-tester på nätet (som också är en sån där "fälla" för vissa) och stött på andra sidor som också velat att man registrerar sig så de skall kunna ta betalt av en och jag har alltid upptäckt det och valt att lämna de sidorna. Så det GÅR ju.

Jag gick in på "Bli medlem"-sidan på Bopunkten nu och det står ju i ganska så uppenbar text att "Medlemskapet kostar 495 kronor för tre månader." Det är punkt tre i deras användarvillkor. Man behöver inte scrolla ner i användarvillkoret för att se detta utan det är högt upp. Så återigen, ni måste väl ändå se att ni bär en del av skulden också? Eller?
    Okej!

Men om man inte använt tjänsten överhuvud då jag fick mail i inboxen direkten så borde det inte vara något problem att få bort kontot och makulera fakturan som också står där. Eller hur?
  • Appelsin

10. Ångerrätten gäller enligt distans och hemförsäljningslagen vilket innebär att du har 14 dagar på dig att ångra ditt köp förutsatt att tjänsten ej har använts. Ångerrätten räknas som förbrukad efter att medlemmen har tagit del av uthyrares kontaktuppgifter eller skickat meddelande till annonsör. Läs mer på konsumentverket.

• Appelsin

Dem makulerade fakturan - Tummen upp för BoPunkten!

Svar på tråden bopunkten seriösa?