• Agdaa

bopunkten seriösa?

Jag klickade på en av deras annonser, var då tvungen att registrera mig på deras sida. missade tyvärr informationen om att det kostar 495 kr för jag gjorde det från min iphone där all text inte syns samtidigt. Sekunden efter kom ett mejl med pdf-faktura. Får de verkligen göra så? Jag är egentligen inte i behov av bostad utan skulle bara kolla en (1) annons. Dyr historia för att bara kika runt tycker jag. Har mejlat o försökt förklara men de är stenhårda. Måste ju vara fler dom gjort misstaget? Ingen varning, bara en faktura som dimper ner :( Trodde bara såna sidor tog betalt av de som annonserar el för förmedlat uppdrag :o

• Svar på tråden bopunkten seriösa?
  • Agdaa

Oj, jag visste inte att ni hade representanter här :) Er kundtjänst verkar inte kännedom om ånggerrätten men det ska jag absolut göra. Tack för trevligt svar!

• Agdaa

Här blev man lovad förslag på lösning och att ångerrätt skulle gälla!! (Antagligen för att få gratis publicitet på den här sidan) å vad hände sen? Jo, de DRAR TILLBAKA ALLTIHOPA!!!!! Skandalöst!!!! Snacka om OSERIÖST!!!!!!! Skäms!!!!!!! Å ni andra - akta er för detta oseriösa företag!!!!!!

• Agdaa
    BoPunkten skrev 2012-06-20 19:09:11 följande:
    tanken är inte att man skall betala 495 kronor för att skicka ett mail, utan att man under medlemsperioden skall hitta en ny bostad.

Den tanken är tydligen ändrad sen i onsdags :( Jag har då inte fått tag på nån bostad!!??? Inte heller har jag fått nån respons på det mejlet som jag skickade ens!!!! Näe SKÄRPNING om ni vill behålla några kunder. Så här behandlar man inte godtrogna människor som är i desperat behov av en bostad!!!Det faktum att ni utnyttjar oss i denna trängda situation genom att skinna oss på hela 495 kr för att skicka ett (1) mejl som mm aldrig får svar på - det gör verkligen INTE saken bättre!!!!
  • Agdaa
    Bollhav skrev 2012-06-28 20:38:04 följande:
    Ha, ha, där förlorade Bopunkten några tusen kunder...

Hoppas verkligen det :D Men de verkar tycka att det var värt 495 kr!!!! Ha ha!!!
  • Agdaa
    Selaine skrev 2012-06-28 20:42:23 följande:
    Men! Angav de något skäl till att de drog tillbaka fakturan?

Nåt svammel om att det var för svårt att skriva ut en kreditfaktura!!!!!!!(?) Deras anställda/ansvariga(??) verkar inte ha alla hästar i hagen som man säger el alla indianer i kanoten :D
  • Agdaa
    Agdaa skrev 2012-06-28 20:30:19 följande:
    Den tanken är tydligen ändrad sen i onsdags :( Jag har då inte fått tag på nån bostad!!??? Inte heller har jag fått nån respons på det mejlet som jag skickade ens!!!! Näe SKÄRPNING om ni vill behålla några kunder. Så här behandlar man inte godtrogna människor som är i desperat behov av en bostad!!!Det faktum att ni utnyttjar oss i denna trängda situation genom att skinna oss på hela 495 kr för att skicka ett (1) mejl som mm aldrig får svar på - det gör verkligen INTE saken bättre!!!!

Jag skulle verkligen vilja ha svar på hur detta var tänkt? Snacka om dubbla budskap! Men de är väl för fega för att svara :( Trist att de bara kläcker ur sig grejer på forumet som de sen inte kan stå för!!!!!!!!! Höjden av oseriösitet!
  • Agdaa

Det som jag vill få kommentar från representanten från bopunkten var dennes egen kommentar för ett tag sen men som de tydligen inte vill kännas vid eftersom de inte vågar/har lust/har stake att ens kommentera: "tanken är inte att man skall betala 495 kronor för att skicka ett mail, utan att man under medlemsperioden skall hitta en ny bostad" Hur var det nu med detta bopunkten? Jag gjorde exakt just det - skickade ett mejl (som jag ännu inte fått svar på) Och det kräver ni 495 kr för!!!! Är inte det hutlöst så vad???????

• Agdaa

Bopunkten! Varför har ni inte gjort nåt åt detta tidigare när ni tom blivit KO-anmälda för länge sen för just samma sak? Skäms på er!!!!! Varbergare anmäler bostadshemsida Publicerat: onsdag 11 april kl 16:03 , Hallandsekot Flera personer, däribland en Varbergsbo, har anmält bostadshemsidan Bopunkten till Konsumentverket som nu anser att de måste ändra sin marknadsföringen. Anmälarna har inte uppfattat att tjänsten kostar pengar eller har inte fått möjlighet att utnyttja sin ångerrätt. Efter att de registrerat sig på sajten har de fått en faktura som inte går att ta tillbaka. Dela artikeln Facebook Twitter Digg E-post Skriv ut

• Agdaa

Hur kan man säga att man börjat använda sig av tjänsten när man klickat på en annons o då varit tvungen att anmäla sig för att komma vidare? Efter det har jag inte använt tjänsten. Så Bopunkten, kan ni vara snälla och förklara hur den där ångerrätten skulle ha fungerat el när den kommer in? Enligt er har man ju redan börjat använda tjänsten innan man är registrerad. Hur håller det juridiskt?

• Agdaa

Ja, verkligen tråkigt :( Fattar inte att företag får bete sig så utan straff!!! Men de har redan KO-anmälningar på sig som de fullkomligt struntar i. Men de ska få några till. Nåt måste ju hända till slut!! Å ju fler vi är desto bättre;:) ..som anmäler alltså!! Jag blev även rädd att vända mig till ARN.

• Agdaa

...RÅDD att anmäla till ARN ska det så! Av inkassobolaget som de använder sig av!! :D

Svar på tråden bopunkten seriösa?