Inlägg från: Anonym (Usch) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Usch)

Nyexad - ångar min utbildning?

Anonym (ledsen) skrev 2012-06-26 16:56:22 följande:
    Tyvärr kan jag inte komma på något annat yrke där jag har användning av min utbildning som förskollärare. Någon annan som kan?

Jag känner mig så fruktansvärt misslyckad & vågar inte berätta mina tankar för de närmaste. De är överlyckliga över min examen och att jag dessutom har fått ett jobb. Själv är jag världens olyckligaste.

Hur ska jag kunna arbeta med något annat då jag tagit studielån för att gå den utbildning jag gått... Jag mår så dåligt. :(     
    Jag har hoppat av två program för de kändes fel. Ett efter 1 år, det andra efter 1 1/2 år. Nu har jag äntligen hittat rätt. Visst känns det ibland som om jag slösat bort 2 1/2 år på universitet men å andra sidan har jag ju breddat mig. Jag hade i ditt fall tagit ett halvårs betänketid och funderat över vad jag egentligen vill.
  • Anonym (Usch)
    Anonym (ledsen) skrev 2012-06-26 17:05:19 följande:
    Det är inte själva utbildningstiden jag ångrar och tänker att "fan, jag har slösat bort 3,5 år på studier"... utan det är lånet som är det som gör ont. Hade det inte varit för det så hade jag nog inte mått så dåligt. Men nu har jag ändå tagit ett lån för att utbilda mig till något, och det känns som att jag på nåt sätt måste jobba med det då. Jag är så fruktansvärt besviken på mig själv och är rädd att min familj och mina nära också ska bli det om jag berättar hur jag känner :(
    Jag förstår att lånet smärtar. Vet du vad det är du vill? Finns det någon utbildning du sneglat på?

Hur känner du inför att arbeta som ex. förskolechef? Det borde ju vara möjligt att utbilda sig till. Vill du inte arbeta med/mkring barn alls?

Du ska inte bry dig om vad din familj kan tänkas säga, det är du som ska trivas med ditt liv och tillvaro. Stå på dig inför omvärlden och låt dem aldrig skuldbelägga dig.
Svar på tråden Nyexad - ångar min utbildning?