Rör i öronen...
Våran dotter fick rör när hon var lite äldre (3 år), detta efter EN öroninflammation och trumhinnan sprack, sedan halvdöv ett helt år innan det bestämdes att hon skulle få rör.
Först fick hon alvedon och lite lugnande (lugnande glömde dom dock tala om för mig), sen fick jag sätta på mig sjukhusmössa och förkläde, följa med in i operationssalen där dottern skulle blåsa upp en stor ballong (och samtidigt drog hon ju djupa andetag). Insomningen gick snabbt men alldeles innan hon somnade såg man panik och ögonen som vände sig uppåt men sen var hon lugn. Tog cirka 30 min då hon hade väldigt seg massa bakom trumhinnan.
Sen var det uppvaket, hon vaknade till direkt (eller vaknade inte alls) men låg och grinade, slängde sig och var helt okontaktbar, så höll hon på en kvart innan hon somnade om och sen sov hon 2 timmar. Sen vaknade hon och fick glass och vi åkte hem, väl hemma somnade hon igen.
Efter rören så har hon hört BRA igen förutom nu, 1,4 år efter operationen börjar hon höra dåligt igen, var på kontroll och fick efter många om och men suga ut lite vax ur öronen och då syntes att ena röret var löst och gick att plocka ut och det andra röret var igensatt. Vi ska på återbesök för att se om hörseln blivit bättre sedan några droppar och så men troligtvis blir det nya rör....
Jag tyckte uppvaknadet var hemskast, när hon slängde sig och var okontaktbar men hon var ju inte riktigt vaken och detta var inget hon kom ihåg sen när hon vaknade.
PS. Ta med något att läsa, 2 timmar bredvid en sjukhussäng är låååååång tid om man inte har något att göra