• Anonym

Jag är rädd att mitt spädbarn inte kan andas

Min lille kille på  fyra veckor låter som du beskriver, och har gjort sedan han föddes. BB-personal, läkaren och BVC-sköterskan har alla hört det och sagt att det är normalt. Han har trånga näsgångar och det brukar växa bort. Lite pip har jag också hört, mest när han var förkyld, då hördes det tydligt pip och rossel från nedre luftvägarna vid några tillfällen. Har aldrig märkt att han skulle haft svårt att få luft, även om han kan snarka något förskräckligt ibland.

• Anonym

Jag hade skaffat ett andningslarm, så slipper du vara orolig på nätterna.

Testa även en mjuk vuxenkudde (rumpan utanför kudden).
    Att ligga "sluttande" med huvudet högre är ju något som rekommenderas vid förkylning och täppt näsa.

• Anonym

Sådär lät min dotter oxå första veckorna, vi brukade kalla henne minigrisen ;) hihi. tycker inte du ska oroa dig för mycket, om något mer händer & du tycker det är otäckt ska du ju absolut inte tveka om att ringa sjukvårdsupplysningen eller dylikt :)

• Anonym

min son lät som en hel djurfarm när han var spädis (när han sov). vi kunde knappt sova själva när han lät så mycket. om någon läkare på bvc eller sjukhuset har kollat bebisen och inte hittat något oroväckande så lita på det, det är normalt

Svar på tråden Jag är rädd att mitt spädbarn inte kan andas