• Anonym (Richard)

Kul att höra att man är för fet för ett fuck

I morse frågade jag min tjej om hon hade träffat någon annan. Hon har inte velat ha sex med mig på över ett år och det tar hårt kan jag lova.
    Hon sa att hon inte hade träffat någon annan men att hon inte kunde ha sex med mig för att hon inte längre kände sig fysiskt attraherad av mig för att jag har gått upp i vikt.
    Fick en knäskada för två år sen som har gjort att jag lagt på mig 25 kg. Opererades för ett år sedan och har väl egentligen haft möjligheten att bli så vältränad som jag var när vi träffades men jag har inte riktigt haft lust till det. Det är skönt att få slappa och vara lat ibland.
    Hon sa att hon hade gett mig alla möjligheter och försökt att stötta mig till att komma igång igen men att jag också måste vilja det för annars kommer vi aldrig tillbaka dit vi var en gång i tiden.

Jag känner mig faktiskt sårad av det. Duger jag inte nu för att jag inte ser ut som jag gjorde när vi träffades?
    Jag skulle inte vägra henne sex om hon färgade håret eller så. Det är också en förändring av utseendet.
    Hon säger att hon inte rår för hur hon känner men att det måste ändras på för annars kan vi inte vara tillsammans. Sen sa hon nåt jävligt onödigt.
    Att hon inte ville ha en mage som vällde över pannan när hon sög mig. Så stor är den inte!
    Och så sa hon att hon inte ville ha en mage hängande över sin rumpa när jag tar henne bakifrån eller se hur den dallrar när hon rider.
    Påminde henne om att missionären finns och då behöver hon inte ens se magen men då sa hon att vi har ju aldrig sex i den ställningen för att jag inte orkar det.
    Pungspark!

Blev så sur att jag ställde in firandet vi skulle på så hon åkte själv med barnen.
    Kul! 

• Svar på tråden Kul att höra att man är för fet för ett fuck
  • Anonym (Usch)

Stackare, hon sa nog lite för mycket! Hon borde ju sagt nåt för ett år sedan. Det var ganska elakt tycker jag att säga sådana saker med magen!

Men vill du själv gå ner i vikt så är det väl främst att äta mindre som ger effekt!

• stresss

Du har två alternativ

bli sårad och kränkt och resonera med dig själv och henne över hur fel det är att hon känner så...

Bli sårad, men uppskatta att hon är ärlig, bestäm dig sen om det är dags att börja banta 

• Anton Chigurh

Som jag ser det har du två alternativ, Richard. Kommer här :

1. Börja banta. Genast.

2. Börja banta. Omgående....

Jag föreslår alternativ nummer två. All lycka till. 

The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Anonym (alfons)

gör en mag operation utan att säga det till henne. säg att du ska på en bilträff eller nått .. hon blir väll ba glad över o slippa dig ett dygn.
    sen kommer du hem utan att säga nått till henne.
    på 3 månader går du enkelt ner 30kg. sen kommer du säkert gå ner 30 till.
    sen när du e smal o snygg dejtar du en yngre kvinna me paltinablont hår o silicon bröst i smyg,.
    sen när hon plötsligt inser hur snygg du e så nekar du henne sex.
    köp en kabriolet och kör med din sexiga nya blondin.
    kör upp till huset o dumpa henne. så hon ser vad hon gått miste om.

dum kvinna du har.

• Anonym

Det där var inte snällt!

Oavsett om det var så hon känner eller ej. Det finns bättre sätt och säga det på. Konstigt att man kan känna så för sin man om man har känslor.

• gladadagar

Inte särskilt snällt av henne att säga så. Tror att hon hållt det inom sig så länge att det tillslut sprack och nu sa allt och lite för mycket. Vill du verkligen vara kvar med henne, försök att inte bli allt för upprörd. Tala om för henne att hon sårade dig men att du förstår henne och ska göra allt för att förrändra dig.

• Anonym

Hej Richard.

Det var totalt respektlöst. Hur har du orkat vara tillsammans med någon som inte velat ha sex på ett år? Nu har ni barn tillsammans och säkert har du väldigt mycket känslor för henne, annars hade du säkert gått för länge sen?

Jag är också ofrivilligt otränad. Längtar efter att gå och träna varje dag, men gör bort mig hela tiden eftersom jag tar i för hårt så fort kroppen blivit lite bättre. Det blir inte bättre av att min man är riktigt bekväm av sig och bakar tårtor, kakor och pajer hela tiden. Eftersom jag är så ledsen över att inte se ut och må som jag vill äter jag när han bakat och fixat (och hatar mig själv efteråt). Tanken har slagit mig att jag borde lämna honom för en träningshitler som aldrig någonsin skulle få för sig att skaffa hem onyttigheter till en tjej som mår dåligt över sin vikt, utan istället hjälpa henne att ta fram ett kostprogram och ha stenhård disciplin. Sådant gillar jag jättemycket. Sen inser jag hur bra han är på alla sätt och vis och att han inte skulle vara lika mysig om han inte tyckte om att skämma bort mig. Han har aldrig någonsin sagt något negativt om min vikt utan säger alltid att jag är fin och sexig m.m. Jag tror honom och det känns fint att han accepterar mig för den jag är, även fast det inte känns så själv. Jag kommer att träna mig i form så fort jag bara kan och är helt övertygad om att min man kommer att gilla mig bättre så också, fast att han är snäll nu. Om inte annat så kommer han att gilla att jag är glad och trivs med mig själv. Min poäng är att om du vill förändras så ska det vara för att du vill det och inte för att din tjej är otrevlig mot dig.

Kan avsluta med vad min tvååring sa efter Midsommarmiddagen:
    - Mamma är tjock om magen.

..och en stund senare säger min man till tvååringen:
    - Nu har du ätit bra!
    - Ja, det har mamma också!

Han har även sagt att det ligger en bebis i min mage (nej, det gör det inte, jag är bara rund) Gråter

• Anonym (u)

Att ett barn säger att man är tjock och att ens partner säger det sådär föraktfullt är väl ändå två heeeeeelt olika saker. 

Fy fan vilket svinigt beteende av din kärringtjej TS! Förstår att du är sårad. Jag skulle inte ta den typen av respektlöshet. Hon måste inte tycka att det är sexigt med mage. Jag hade i början lite svårt för min killes mage om jag ska vara ärlig. Men han är inte sin mage och han är underbart sexig till hela sitt beteende så jag struntar i den. Kan hon inte strunta i den så kan hon i alla fall ge fan i att säga så elaka saker för säger man så där så respekterar man inte sin partner utan är en omogen och elak människa.

Din vikt är en sak. Hennes bemötande av dig som person är en annan. Ta upp det här med henne och låt henne inte styra in det på att handla om vikten. Den kan ni prata om en annan gång. Först ska ni prata om hur illa hon behandlade dig. Det är inte så att man får säga vad som helst till någon med övervikt bara för att man inte gillar vikten.  

• Anonym (Richard)

Det största problemet är nog att jag inte vill banta just nu. Kanske sen, men nu känner jag att det är skönt att få vara lite slapp och lat.
    Hon å andra sidan är något av en träningsnarkoman. Försöker komma ut och träna mycket och hon försöker se till att jag också får den tiden men jag vill ju inte ha den tiden.
    Känns bara surt att hon inte kan blunda för mina extrakilon även om det inte var så jag såg ut när vi träffades.
    Richard finns ju fortfarande kvar men han är lite större.
    Kan man inte ändra vad man tänder på? Det vore smidigare för oss båda.
    Har messat henne under dagen och frågat om det verkligen är så hon känner och ser på mig nu.
    Fick först ett kort JA till svar och sen ett lite längre mess där hon skriver att hon måste känna sig sexuellt attraherad av en man för att kunna ligga med honom och dessutom njuta av det och det känner hon inte för mig nu även om hon fortfarande älskar min personlighet.
    Fan också. Ibland önskar jag att en kvinna var lite mer som en man. Tar det som bjuds typ.
    Självklart älskar jag henne. Jag hade nog älskat henne även om hon gick upp 25 kg och jag hade absolut haft sex med henne trots det så varför kan hon inte tänka som mig? 
    En magoperation får jag nog inte göra för jag är inte så extremt fet. 

• Anonym
    Anonym (Richard) skrev 2012-06-22 17:11:18 följande:
    Det största problemet är nog att jag inte vill banta just nu. Kanske sen, men nu känner jag att det är skönt att få vara lite slapp och lat.
    Hon å andra sidan är något av en träningsnarkoman. Försöker komma ut och träna mycket och hon försöker se till att jag också får den tiden men jag vill ju inte ha den tiden.
    Känns bara surt att hon inte kan blunda för mina extrakilon även om det inte var så jag såg ut när vi träffades.
    Richard finns ju fortfarande kvar men han är lite större.
    Kan man inte ändra vad man tänder på? Det vore smidigare för oss båda.
    Har messat henne under dagen och frågat om det verkligen är så hon känner och ser på mig nu.
    Fick först ett kort JA till svar och sen ett lite längre mess där hon skriver att hon måste känna sig sexuellt attraherad av en man för att kunna ligga med honom och dessutom njuta av det och det känner hon inte för mig nu även om hon fortfarande älskar min personlighet.
    Fan också. Ibland önskar jag att en kvinna var lite mer som en man. Tar det som bjuds typ.
    Självklart älskar jag henne. Jag hade nog älskat henne även om hon gick upp 25 kg och jag hade absolut haft sex med henne trots det så varför kan hon inte tänka som mig? 
    En magoperation får jag nog inte göra för jag är inte så extremt fet. 
    Nej, undvik magoperation. Jag vet flera som har gjort det som fått mer problem än de hade från början. Träning och kost är alltid enklare och hälsosammare i längden om du nu skulle vilja bli av med kilona.

Klart att hon inte känner sig helt nöjd med situationen om nu träning är en så pass viktig del i hennes liv och verkade vara det i din också när ni träffades. Hur kommer det sig att du ändrade din inställning till träning? Skönt att slappa skriver du, men är det för att du tycker att det är segt att komma igång igen eller är det något annat? Hur stor skillnad, om någon, är det mellan det du väger nu och det du skulle vilja väga? Är det 25 kg?
Svar på tråden Kul att höra att man är för fet för ett fuck