• Anonym (Richard)

Kul att höra att man är för fet för ett fuck

I morse frågade jag min tjej om hon hade träffat någon annan. Hon har inte velat ha sex med mig på över ett år och det tar hårt kan jag lova.
    Hon sa att hon inte hade träffat någon annan men att hon inte kunde ha sex med mig för att hon inte längre kände sig fysiskt attraherad av mig för att jag har gått upp i vikt.
    Fick en knäskada för två år sen som har gjort att jag lagt på mig 25 kg. Opererades för ett år sedan och har väl egentligen haft möjligheten att bli så vältränad som jag var när vi träffades men jag har inte riktigt haft lust till det. Det är skönt att få slappa och vara lat ibland.
    Hon sa att hon hade gett mig alla möjligheter och försökt att stötta mig till att komma igång igen men att jag också måste vilja det för annars kommer vi aldrig tillbaka dit vi var en gång i tiden.

Jag känner mig faktiskt sårad av det. Duger jag inte nu för att jag inte ser ut som jag gjorde när vi träffades?
    Jag skulle inte vägra henne sex om hon färgade håret eller så. Det är också en förändring av utseendet.
    Hon säger att hon inte rår för hur hon känner men att det måste ändras på för annars kan vi inte vara tillsammans. Sen sa hon nåt jävligt onödigt.
    Att hon inte ville ha en mage som vällde över pannan när hon sög mig. Så stor är den inte!
    Och så sa hon att hon inte ville ha en mage hängande över sin rumpa när jag tar henne bakifrån eller se hur den dallrar när hon rider.
    Påminde henne om att missionären finns och då behöver hon inte ens se magen men då sa hon att vi har ju aldrig sex i den ställningen för att jag inte orkar det.
    Pungspark!

Blev så sur att jag ställde in firandet vi skulle på så hon åkte själv med barnen.
    Kul! 

• Svar på tråden Kul att höra att man är för fet för ett fuck
  • Anonym (Kosten)

TS, även om jag personligen är en man som inte alls gillar att träna och motionera och gärna äter lite fel mat i förhållande till det och därmed är lite överviktig så måste jag tyvärr ge din partner rätt till viss del. Hon blev tillsammans med en kille som delade hennes värderingar om att hålla sin kropp i trim. Nu har den killen blivit en annan, och det påverkar givetvis hennes syn på förhållandet. Förutsättningarna har förändrats och det måste hon förhålla sig till.

Det finns tusen exempel på sånt som gör att folk slutar tända på sin partner och att man blir överviktig är bara en av dem. Andra exempel är att partnern börjar dricka för mycket, att hen skiter i att ta sin del i hushållssysslorna, att hen med tiden visar sig vara värdelös med ekonomin, börjar missköta sin hygien, mest vill vara ute med kompisar, visar sig ha en politisk åskådning som inte alls går ihop med sin egen etc. etc. Förutsättningarna för förhållandet kan ändras under tiden och då måste man ha rätt att ompröva det.

Nu vet du hur hon ser på saken så nu är det upp till dig att bestämma dig för vad du ska göra med den informationen.

• Anonym (Dumpade fettot)
    Rakad Apa skrev 2012-06-22 23:22:58 följande:
    TS, har du noll förståelse för att din kvinna inte är attraherad av dig? Jag menar, de flesta finner ju fetma ganska osexigt. Är ju inte så kul att se sin partner förfalla. Men det var väldigt onödigt och okänsligt av henne att gå så hårt fram. Masa dig iväg till gymmet nu
    Håller med. Varför tror folk att kärleken övervinner allt. Det är äckligt med feta och blir avtänd. Sladdriga hängbröst, jättelår och sladdrig mage.

Min sambo hon blev både fet och lat efter hon fick vårt första barn. Skyllde på graviditeten men det var bara nonsens. Det var att hon knappt rörde sig och satt mets hemma och tryckte i sig godis eller var ute och fikade. Skyllde på "det är så jobbigt att vara hemma med barnet". Under min pappaledighet så rörde jag mig mer på en vecka än vad hon gjorde under sex månader.

Sa till slut till henne antingen börjar du träna eller så åker du ut. Hon bara gnällde över att jag var elak mot henne så då åkte hon ut istället. Nu har jag en smärt snygg kvinna istället som ser till att sköta sin kropp.
  • Majjagräddnos

Är själv gift med en man som inte hymlar en sek med att han hellre tar en öl än ligger med en kvinna som väger mer än 65 kg, tidigare var det 70 men han har dragit av 5 kg senaste åren pga ökat ointresse för sex då han blivit äldre... Nu väger jag själv 55 och behöver inte bekymra mig men så resonerar han. Att hålla sig fit och i trim för sin partner och för att hålla gnistan uppe tycker jag är viktigt. Jag menar om man ska hålla attraktionen vid liv över många år så duger det inte att feta till sig eller bli lat och bekväm mellan lakanen.

• LeHannes
    Emelie 491 skrev 2012-06-22 22:36:10 följande:
    Och du vet hur många gånger de diskuterat ämnet?
    Eftersom det inte skrevs något om det antog jag, nej.
    Det enda som nämndes var ju peppning, men som jag förstod det hade det inte KLART OCH TYDLIGT sagt på över ett år att "du är för tjock".

Ska det vara så svårt att föra litet klar kommunikation? Bara för att det är uppenbart för en part behöver det verkligen inte vara det för den andra. Vill man då ha en förbättring skall man väl inte gå och tycka ens partner är dum i huvudet som inte förstår, man får väl säga hur det är istället.
    Det blir ju ännu mera som en ond spiral.

Som någon annan skrev, vet DU hur många gånger dom diskuterat ämnet?
  • Pirum

Jag håller helt klart med om att hon kunde ha uttryckt sig mer neutralt men frågan är om ts då hade insett problemet? Ts verkar ju iofs fortfarande inte ha insett problemet eftersom han menar att övervikten inte är ett sånt stort problem egentligen. 

Jag tänker att man får anstränga sig lite och göra sig attraktiv för sin partner istället för att ta partnern för given.  Sedan får man ju hålla kraven på partnerns utseende på en rimlig nivå: det finns ju rätt många mellanlägen mellan topptränad och 25 kilos övervikt. 

• twain
    Pirum skrev 2012-06-23 11:49:47 följande:
    Jag håller helt klart med om att hon kunde ha uttryckt sig mer neutralt men frågan är om ts då hade insett problemet? Ts verkar ju iofs fortfarande inte ha insett problemet eftersom han menar att övervikten inte är ett sånt stort problem egentligen. 

Jag tänker att man får anstränga sig lite och göra sig attraktiv för sin partner istället för att ta partnern för given.  Sedan får man ju hålla kraven på partnerns utseende på en rimlig nivå: det finns ju rätt många mellanlägen mellan topptränad och 25 kilos övervikt. 

Så tänker jag också. Topptränad är kanske inte första målet, men om TS gått upp 25 kg på ett par år är det ju ett kilo upp i månaden i snitt, varje månad! Det är självklart inte hälsosamt. Fortsätter det i samma takt kommer TS ha gått upp nästan 40 kg på tre år (!)
    14
  • Emelie 491
    LeHannes skrev 2012-06-23 11:16:42 följande:
    Eftersom det inte skrevs något om det antog jag, nej.
    Det enda som nämndes var ju peppning, men som jag förstod det hade det inte KLART OCH TYDLIGT sagt på över ett år att "du är för tjock".

Ska det vara så svårt att föra litet klar kommunikation? Bara för att det är uppenbart för en part behöver det verkligen inte vara det för den andra. Vill man då ha en förbättring skall man väl inte gå och tycka ens partner är dum i huvudet som inte förstår, man får väl säga hur det är istället.
    Det blir ju ännu mera som en ond spiral.

Som någon annan skrev, vet DU hur många gånger dom diskuterat ämnet?
    Jag har redan svarat att jag inte vet det, men jag låtsas inte veta heller. Du antar att de diskuterat det förrut, eftersom du utgår från dina preferenser. Jag tar det inte för omöjligt att partnern antytt det flera gånger på mer eller mindre finkänsliga och subtila sätt. Om man då möta av ts attityd måste det kännas som att slå huvudet i en tegelvägg, och till slut exploderar hon och berättar vad hon egentligen tycker och tänker. Om det mot förmodan är första gången ämnet kom upp (25 kilo och två år senare, hur troligt är det?) var hon onödigt hård. Om man istället utgår från att hon inte är helt pantad och försökt påpeka för sin kille att han borde tappa lite vikt är det helt förståeligt att hon tröttnat till slut.

Och nej, det behöver verkligen inte vara uppenbart för ts vad flickvännen tycker och tänker (även om det kan vara en hint att de verkade vara träningsfreak båda två när de träffades). Så hon gjorde något åt det och berättade klart och tydligt vad som gällde. Resultatet? En sårad kille och väldigt många på det här forumet som verkar tycka att hon är dum i huvudet. Och någon som klagar på bristen av kommunikation.
    Byt ut DE mot vi, DEM mot oss och sluta särskriv!
  • robertsson

Ja får vä nog hålla med henne lite där.. Pikade länge åt frun hon skulle motionera eller följa med mig till gymmet.. Men nä hon blev bara sur på mig varje gång..
    Så slutresultatet är ju som det är.. Fast jag är kåt så det förslår så är det nog så det nästan slaknar med henne när jag helt enkelt inte tänder på henne mera..
    (hon är ju iochförsig inte fet på nåt vis men tycker ändå hon kunde ta hand om sig)

• LeHannes
    Emelie 491 skrev 2012-06-23 13:19:35 följande:
    Jag har redan svarat att jag inte vet det, men jag låtsas inte veta heller. Du antar att de diskuterat det förrut, eftersom du utgår från dina preferenser. Jag tar det inte för omöjligt att partnern antytt det flera gånger på mer eller mindre finkänsliga och subtila sätt. Om man då möta av ts attityd måste det kännas som att slå huvudet i en tegelvägg, och till slut exploderar hon och berättar vad hon egentligen tycker och tänker. Om det mot förmodan är första gången ämnet kom upp (25 kilo och två år senare, hur troligt är det?) var hon onödigt hård. Om man istället utgår från att hon inte är helt pantad och försökt påpeka för sin kille att han borde tappa lite vikt är det helt förståeligt att hon tröttnat till slut.

Och nej, det behöver verkligen inte vara uppenbart för ts vad flickvännen tycker och tänker (även om det kan vara en hint att de verkade vara träningsfreak båda två när de träffades). Så hon gjorde något åt det och berättade klart och tydligt vad som gällde. Resultatet? En sårad kille och väldigt många på det här forumet som verkar tycka att hon är dum i huvudet. Och någon som klagar på bristen av kommunikation.
    Weeeeell, bättre att försöka se vad det kan finnas för anledningar än att bara döma rätt och slätt.
    Jag låtsas inget veta heller men jag är öppen för diverse scenarion.

Det hela leder ju ingen vart eftersom vi båda kommer med diverse antaganden som vi inte kan styrka. Du säger ju att "vi kan ju anta att hon inte är pantad" osv. osv. Du gör ju själv som du klagar på att jag gör.
    Att peppa med träning kanske inte automatiskt leder till tanken "Åh, hon tycker jag är för fet för att ha sex med".
    Stämmer att hon gjorde någonting åt det, men det kanske helt enkelt var för SENT påtänkt efter 1 år? Hon gräver ju sin egen grop då i och med att hon sitter och trycker på det där så länge. Varför inte sparat massa smärta, besvikelse, brist på sex osv. genom att handla litet tidigare?
    (Det sista är mera en retorisk fråga, efter som vi inte kommer få något svar av henne här)
    Jag tyckte det lät väl brutalt så som hon gjorde, och även om det skulle ha kommit upp under tidigare diskussioner tycker jag det låter onödigt att säga så.
    Men visst, det kanske är en sån där dänga som behövs för förändring ibland.
Svar på tråden Kul att höra att man är för fet för ett fuck