• Anonym (herregud)

adoptera bort

I

Anonym skrev 2012-07-02 13:33:14 följande:
    sa jag man (-: jag har annat att leva för så enkelt e det(-:

Är du gravid?
  • Anonym (herregud)

Men vad kan vara bättre än sitt eget barn? Har du fler barn? Jag förstår inte alls vad du pratar om.

• Anonym (herregud)

Är soc inblandade?

• Anonym (herregud)

Jag tänkte på ifall dom var inblandade och att du endast får övervakat umgänge med barnet och att det är därför du inte orkar kämpa eller något.

• Anonym (herregud)

Du vill ge barnets pappa och hans sambo en läxa. Innebär denna läxa att dom får adoptera barnet och när barnet sedan gråter efter sin mamma så kommer det att gå upp för dem att de inte kan ta över din föräldraroll? Är det läxan du vill ge dem? Jag vet inte om jag har förstått det rätt.

• Anonym (herregud)

Tro mig ts, jag vill förstå men det är väldigt svårt. För barnet skull hoppas jag att du har goda anledningar till det.

• Anonym (herregud)
    Anonym skrev 2012-07-02 14:31:24 följande:
    barnet gråter inte hon vet att jag  tycker om henne .....och då har barnets pappa en uppgift att berätta hur och varför.

Men om du och pappan är oense så kanske han vinklar historien till hans fördel. Vad är det du tror att pappan ska säga? Att mamma valde att adoptera bort på grund av att han (pappan) var så jobbig.
  • Anonym (herregud)
    Anonym skrev 2012-07-02 14:35:47 följande:
    nej men det blir deras uppgift att göra det. vilket hon redan vet om.

Är flickan så pass stor att hon förstår detta? Hur gammal är din dotter ts?
  • Anonym (herregud)
    Anonym skrev 2012-07-02 14:37:47 följande:
    jag skrattar åt det ...hon blir vuxen en dag hon med.

Men när flickan är vuxen är det inte säkert att hon förstår varför du lämnade bort henne. Vill du ha kontakt med henne när hon är vuxen?
Svar på tråden adoptera bort