• Lisa med barn

adoptera bort

Anonym skrev 2012-07-02 12:06:58 följande:
    jag nej , jag vill bli av med  pappan o den andra for rest of life ....dom förtjänar inte respekt

Och då väljer du att adoptera bort ditt barn? Ska du straffa ditt barn för att du inte vill ha något med dit tex att göra- Fruktansvärt!!!
  • Lisa med barn
    Anonym skrev 2012-07-02 20:48:42 följande:
    bara det förkarar att du borde inte ha barn .....omoget väx upp

Vänta nu... är det HON som inte borde ha barn? Lustigt att det kommer från nån som vill stöta bort sitt barn!
  • Lisa med barn
    Anonym skrev 2012-07-02 21:04:37 följande:
    det gör jag inte ,hon har det bra där uppe annars hade jag hört något på dessa tre år  eller hur.jag ger mig den möjligheten att unna mig den kärlek jag förtjänar och flickan e välkommen den dagen  hon vill komma o hälsa på själva.

Mina barn trivs på dagis och har det bra med fröknarna men inte sjutton adopterar jag bort barnen till fröknarna för den sakens skull! Skyll inte ifrån dig utan ta ditt ansvar. Jag kan inte se att man älskar ett barn som man bara vill skyffla över på nån annan. Dessutom lägger du ansvaret på dottern, att det rä upp till henne om ni ska träffas. Det får mig att äcklas!
  • Lisa med barn
    Anonym skrev 2012-07-02 21:12:22 följande:
    jag har tagit mitt ansvar alla dessa år ...nu har jag gjort ett val  tillsvidare , då går det bra att dom förklarar detta . barnet e välkommen i alla fall om hon så själv önskar.

Du tar inte ansvar. Du svara ju inte ens på min fråga. Men visst, adoptera bort båda barnen när du ändå är i farten. för båda barnens skull. Det vinner barnen på.
  • Lisa med barn
    Anonym skrev 2012-07-02 21:23:24 följande:
    e du polis eller???? det måste jag inte göra , sköt då ditt e du snäll

Så då väljer du att straffa båda barnen i stället? Fint! Ska de inte få växa upp tillsammans för att du är så bitter m.m.? Antar att ditt svar blir att det är upp till barnen att hålla kontakten. Ansvarsfullt! Nej du, börja tänkt på barnen i stället för dig själv och ditt hämndbegär!
  • Lisa med barn
    Anonym skrev 2012-07-02 21:52:35 följande:
    den risken kan jag ta . men jag väntar besked först. nja jag kan inte göra mer än vad jag gjort i detta avseendet.

Tänk som det visar sig att gräset inte alls är grönare på andra sidan? Då kanske dina barn inte vill veta av dig längre?
  • Lisa med barn
    Grätchen skrev 2012-07-02 21:56:33 följande:
    Sååå, om man adopterar bort sitt barn älskar man inte barnet?

Nu vet ni det alla som är adopterade!
    *ironisk* 

Föreslår att du läser TS alla inlägg och motiverar var TS kärlek till hennes barn finns. Tycker bara att det är egoisk och inte helt nyktert/klart/friskt tänkande som lyser igenom.
  • Lisa med barn
    Grätchen skrev 2012-07-02 22:06:06 följande:
    Jag har läst alla inlägg. Det är nog bäst att barnet stannar hos pappan tycker jag efter att ha läst Ts inlägg.

Jag håller med. Hur som helst är det tragiskt när barn blir drabbade. Det blir de alltid vid skilsmässa och annan separation. Hoppas TS barn inte får alltför stora men av detta utan kan gå vidare med sin nya familj. Jag hoppas att syskonet också får en bra framtid.  
  • Lisa med barn
    Anonym skrev 2012-07-02 22:06:10 följande:
    det kan va en underlättelse för  barnet , och föräldern som behöver släppa en bit i livet som ändå inte träffas o bor hos den andra .och jag kan bygga upp något nytt med kärlek o vill hon e hon välkommen .

Du måste låta henne få veta att du älskar henne och det måste vara du som tar initiativ till umgånge. Jag hoppas att dddu hittar något sätt där ni kan umgås. Ett barn som blir bortstött av sin biologiskamamma kommer att få en trasig själ som vuxen. Snart är hon tonåring och då är det inte säkert att du når fram till henne.
  • Lisa med barn
    Grätchen skrev 2012-07-02 22:14:06 följande:
    Finns det en chans att du får veta om du får träffa henne inom en snar framtid?

Men hon vill ju inte träffa henne
  • Lisa med barn
    Anonym skrev 2012-07-02 22:11:55 följande:
    nej tack jag vill inte ha något smygandes umgänge , jag måste veta , jag har ett liv jag med eller får i alla fall.

Jag försökte i alla fall men du visar på alla sätt att du är en rutten mamma som inte förtjänar dina barn. Adoptera bort dem så fort du kan och sen steriliserar du dig så det inte händer igen!
  • Lisa med barn
    Anonym skrev 2012-07-02 22:20:36 följande:
    okej , tycker du man smyger med sina barns umgänge då undrar jag om du e lämplig

Smyger? Nej, jag tycker att man ska umgås med sina barn dagligen!!! Men jag älskar mina barn så det är en annan sak.
  • Lisa med barn
    Anonym skrev 2012-07-02 22:23:29 följande:
    att hitta vägar att träffas är väl att smyga ,,,, samma sak jag orkar inte med katt och råtta lekar.

Vem har sagt åt dig att smyga? Tvärtom har jag sagt åt dig att söka kontakt med din dotter. Smyga? Dumheter! Men du hittar hela tiden ursäkter för att slippa ansvaret för ditt barn. Det får du stå för själv.
  • Lisa med barn
    Grätchen skrev 2012-07-02 22:27:41 följande:
    Vill eller får inte? Jag vet inte.

Får inte för vem? Om hon är en lämplig förälder så får hon träffa sina barn.
  • Lisa med barn
    Anonym skrev 2012-07-02 22:28:50 följande:
    vi bor inte i samma stad fullkomligt omöjligt , och jag flyttar inte.

En del skulle göra nästan vad som helst för sian barn. Menar du att det är viktigare att vara tjurskallig eller hämnas på sitt ex än att ha en god relation till sina barn?

Jag lägger ner nu. Du VILL inte ha med dina barn att göra och då är du inte lämplig för dem.   
  • Lisa med barn
    Anonym skrev 2012-07-02 22:37:49 följande:
    men sluta hur gamal är du , du har väl ingen aning om hur dessa tre år varit ,osv ,jag hämnas inte jag fattar ett beslut ....allt  jag e människa med liv och känslor med .

Det är dina barn också!
Svar på tråden adoptera bort