Jobba borta i veckorna, hur ska jag klara av det?
Jag ska börja jobba borta i veckorna.. har aldrig gjort det förut och vet inte vad jag kommer tycka om det. Har alltid velat ha mitt eget "hemma", men nu kommer jag att bo på olika vandrarhem varje vecka. Kommer jobba mån-tors vilket innebär att jag får åka sön eftermiddag och åka hem torsdag kväll. Vet inte hur jag ska få maten att funka, vill ju inte äta McD alla dagar både lunch och middag. Någon som jobbat på det här sättet som kan berätta hur ni tycker att det var/är? Hur löste ni matfrågan?
Kan tillägga att jag är ensamstående sen 3 mån, men vill ju gärna hitta "den rätte" och starta familj. Börjar ju snart bli gammal ju.. (34) och jag vet inte hur det ska gå till att hitta någon när jag kommer jobba på olika arbetsplatser varje vecka.. Vad tusan har jag gett mig in på? Hade inte något riktigt val heller eftersom jag precis tagit examen från högskolan och VERKLIGEN behöver pengar och här på orten finns inga jobb förnärvarande och att flytta nu känns inte riktigt rätt.. Är visserligen "bara" en provanställning, så det är ju inte förevigt om jag inte vill.. men jag som alltid velat ha tryggheten ska nu ge mig ut på totalt okänt vatten!! Sitter här och mår skitdåligt över det här nu :( Vill ju vara glad över att jag har ett jobb..