Inlägg från: Lillafrökenfräken |Visa alla inlägg
  • Lillafrökenfräken

Katter

Vad gäller åldern så låter det osannolikt att en äldre katt inte skulle kunna bli av med revirpisseriet som äldre kastrat när det funkar på hanhundar. Och på katthemmen kastrerar de ju katterna som kommer in om de är okastrerade oavsett ålder. Det enda som gäller är väl att man tvättar ställena ordentligt där de brukade pissa.

Jag hade blivit vansinnig och vad min sambo hade velat göra med katterna lämpar sig inte i text då han ogillar utekatter skarpt.

• Lillafrökenfräken
    Anonym (Elaka grannen TS) skrev 2012-06-25 17:06:52 följande:
    Jag tror även att de två grannar som har honkatter skulle bli glada också. Har själv inte sett mer än själva akterna men hört att dessa två har fått flertalet kattungar.

Kollade priser här och en kastrering kostar 710:- så det är dyrt. Men i längden så blir det ju billigare för alla parter.
    Även honkatterna bör kastreras. Bara en liten parantes så där.
  • Lillafrökenfräken
    Anonym (Elaka grannen TS) skrev 2012-06-26 10:57:17 följande:
    Det håller jag med om. Bor man som vi gör så bör alla katter vara kastrerade eller steriliserade. Dock så har inte honkatterna ställt till med några problem, mer än att de skiter och pissar i lekparken. Där försökte jag få fastighetsskötaren att lägga ut skydd för sandlådan men fick avslag. Sedan rustade de hela lekparken och la i ny sand men ändå inget skydd.

Vi har bott här i 1,5 år och jag har klagat enormt mycket. Känner mig som värsta gnällkärringen. Fick fastighetsskötaren att komma med en container så rensade jag upp hela skogsdungen från bråte och skit som tidigare hyresgäster släpat dit och slängt och som barnen sedan släpade runt på.

Men, om ingen gnäller så blir det ingen förändring hellee
    Ja, själv anser jag att ska man prompt ha katten ute (vilket jag ogillar i sig i alla fall i tätbebyggt område) så ska de vara kastrerade (samma för både hane och hona eftersom hela paketet tas bort *S*).

Klaga på du! Hur ska nåt annars hända som sagt!
Svar på tråden Katter