• zilk

Gravida i Örebro

Jag är gravid med mitt första barn (som beräknas komma i februari 2013) och tänkte att det kunde vara kul att få kontakt med andra gravida tjejer i stan! Det vore roligt att kunna följas åt medan magen växer och kanske få både nya kompisar och lekkamrater till min framtida bäbis. Är det någon som är intresserad Glad?!?

• Svar på tråden Gravida i Örebro
  • wickan11

Hej, gravid och ska ha i slutet av november. :) ganska trött redan ;) hur mår du? När är din lilla guldklimp beräknad?

• zilk

Jag har lång tid kvar, BF beräknat till 23 feb, men eftersom det är första barnet är man så klart på helspänn redan från början Glad! Mår mycket bra hittills, inga direkt symtom förutom trötthet och lite ont i ryggen. Hur är det med dig, antar att magen har börjat puta ut en del. Mår du bra förutom tröttheten?

• Piff

Hej! :)

Jag är också gravid, beräknad till den 9e januari men har KUB-ultraljud på måndag så förmodligen blir datumet lite flyttat då.
    Ska bli så kul att få se lillbebben, och få höra att allt ser bra ut (räknar jag med iaf).        

Syns det på er att ni är gravida? Någon som kommenterat något (som ni inte berättat för innan)? :)  

• zilk

Piff: Vad roligt med UL! Är det första barnet eller har du sedan tidigare?

Jag tror själv att magen har blivit lite större, men tror nog egentligen bara att det är i mitt huvud Tungan ute . Hur är det med dig?

• wickan11

Zilk, såklart! Vad kul, ja du har nog rätt. Men iom att det känns så väl, så tycker man det syns också.
    Jodå. Magen har tagit fart (som sjuttan!) sista månaden. Nästan så man undrar hur stor den ska bli.. ;)
    Jag mår bra förutom ryggtrötthet.

Piff, kul att få kika lite, det är helt fantastiskt att se se små, vi var på rul förra veckan och fick titta i 30min på vår lilla tjej:)

Har barn sedan innan, har ni?
    Kram

• zilk

Wickan; Det är första barnet så allt känns så klart jättestort! Ser verkligen fram emot att få mage, även om jag just nu tycker det är roligt att i alla fall brösten har ökat i omfång senast dagarna Flört.  Har fått tid för inskrivningsmöte hos barnmorskan nästa vecka, ska bli intressant att få lite mer info om vad som kommer hända framöver. Ser verkligen fram emot ul. 

Vilken ålder är det på ditt/dina barn?

• Piff

Hallå igen! Det blir andra barnet här, har en dotter på 9 månader så det blir fullt upp sen:D Häromdagen var vi iväg på kub-en, men blev flyttade två veckor bakåt så plötsligt var jag bara i v 10+några dagar :/ för tidig för kub, så vi fick en ny tid om 2 veckor. Det var lite snopet, men gör inte så mycket egentligen:) . Haha detdär med att få mage ser jag inte fram emot! Tungt och jobbigt (men mysiga rörelser och sparkar förstås). Min mage putar lite redan, antar att kroppen fattar vad det är på gång, det var ju inte så länge sen jag var gravid... Hur har ni det i värmen? Jämna plågor, eller njuter ni för fullt? ;)

• zilk

Piff; Oj då då kommer du ha händerna fulla! Förstår att det var snopet att gå tilbaka några veckor, men skönt att du känner att det är ok (jag skulle bli superbesviken eftersom jag är sååååå förväntansfull att bebis ska komma). Ska till barnmorskan för inskrivning i morgon och det ska bli roligt att höra lite mer om vad som kommer hända framöver. Både jag och min man tycker att jag har fått lite mage, men undrar om det inte mest är i fantasin Flört. Jag jobbar i två veckor till men sen är det semester, ska bli riktigt skönt att få slappa lite!

• wickan11

En tonåring fick som jag fick tidigt. En dotter på 8 :) så nu kommer lilla sladd och sista! Underbart med sparkar. Man får njuta av det positiva när man inte mår något vidare. Har redan fått foglossning. Ska till dr imorgon.

Härligt med ett par nya bröst! :)
    Hur mår ni annars i graviditeten?

• zilk

Wickan; Vad jobbigt med foglossning! Vad roligt med lite spridning på barnen, är själv en sladdis och vet hur roligt det var med äldre syskon.

Tycker det är super med nya kroppsformer men mindre nöjd med att det verkar som att illamåendet börjar komma. Har mått oförskämt bra hittills. Min nya följeslagare är därför en påse med morotsstavar, det hjälper verkligen.

Ska på första mötet hos barnmorskan idag och ska bli spännande att höra mer om vad som komma skall!

Svar på tråden Gravida i Örebro