• zilk

Gravida i Örebro

Jag är gravid med mitt första barn (som beräknas komma i februari 2013) och tänkte att det kunde vara kul att få kontakt med andra gravida tjejer i stan! Det vore roligt att kunna följas åt medan magen växer och kanske få både nya kompisar och lekkamrater till min framtida bäbis. Är det någon som är intresserad Glad?!?

• Svar på tråden Gravida i Örebro
  • belive 23

Tiden kommer gå fort, nej inte provat mamma core där, bara vanlig core på Njoy, men den är för tuff ibörjan tycker jag, Det är mitt andra barn så kommer nog inte hinna med några pass, sambon kommer hem från jobbet mellan 17-20 så blir nog försent för att hinna med, men tänkte börja springa senare och köpa en rodd maskin när Charles är 6 månader, lättare att träna 30-60 minuter hemma. Tänkte väl försöka gå på spinning och body pump på helgen:) som lite egen tid..

• idétorka
    belive 23 skrev 2013-02-17 13:38:45 följande:
    Tiden kommer gå fort, nej inte provat mamma core där, bara vanlig core på Njoy, men den är för tuff ibörjan tycker jag, Det är mitt andra barn så kommer nog inte hinna med några pass, sambon kommer hem från jobbet mellan 17-20 så blir nog försent för att hinna med, men tänkte börja springa senare och köpa en rodd maskin när Charles är 6 månader, lättare att träna 30-60 minuter hemma. Tänkte väl försöka gå på spinning och body pump på helgen:) som lite egen tid..
    Jag har nån slags förhoppning (får väl se hur det funkar rent praktiskt sen, men drömma kan man ju) om att kunna gå på core mamma med bebisen när de stora är på sina respektive dagis/skola. Om de har kvar samma schema på F&S förstås, men som det ser ut nu skulle det faktiskt fungera, om jag får en lugn bebis som tillåter mamma att träna.
  • belive 23

Jag har min dotter hemma till mars-april nån gång pga att det är så många sjuka och RS virus. Min bebis sover från ca 10,30 och till 13 ungefär, blir han väckt el inte kommer till ro är han jätte bökig hela efm och kvällen, sen där i mellan känns det som jag ammar honom hela tiden. Och kvällarna vill han äta oftare, men jag hade så himla bråttom efter dottern att komma igång med träningen och gå ner i vikt:/ men den här gången ska jag slappna av och njuta av första tiden lite mera, känns som det är lagom med lite promenader, sen mage och rygg här hemma bara:) Men spinningen saknar jag :) men kommer förhoppningsvis kunna träna resten av livet, så 6 månaders semester utan kan vara skönt:) Gick 4 km idag och herre Gud vilken skillnad mot innan graviditeten..

• Karro80

Är också lite sugen på vattengympan på Haga. Någon som vet om det bara är att gå dit eller behöver man anmäla sig?

• Fialotta02

Karro80, du behöver boka in dig på passet innan, det går att göra från och med en vecka innan det går!

• idétorka
    belive 23 skrev 2013-02-17 19:28:31 följande:
    Jag har min dotter hemma till mars-april nån gång pga att det är så många sjuka och RS virus. Min bebis sover från ca 10,30 och till 13 ungefär, blir han väckt el inte kommer till ro är han jätte bökig hela efm och kvällen, sen där i mellan känns det som jag ammar honom hela tiden. Och kvällarna vill han äta oftare, men jag hade så himla bråttom efter dottern att komma igång med träningen och gå ner i vikt:/ men den här gången ska jag slappna av och njuta av första tiden lite mera, känns som det är lagom med lite promenader, sen mage och rygg här hemma bara:) Men spinningen saknar jag :) men kommer förhoppningsvis kunna träna resten av livet, så 6 månaders semester utan kan vara skönt:) Gick 4 km idag och herre Gud vilken skillnad mot innan graviditeten..
    Klokt att försöka undvika alla dessa dagisinfektioner....
    Min yngsta är född i december, och storasyrran gick på dagis. Hon blev smittad av en schysst cocktail som höll på att ta knäcken på lillan....både RS, en bakteriell infektion och ytterligare ett virus på samma gång. Nu känns det bra att lillasyskonet ska komma till våren. Visserligen ingen garanti, men men de värsta kräksjukorna och influensorna brukar iaf avta då.
  • sunny

Måste fråga om någon av er har kanske kan veta..
    Vi har kvar våran barnvagn efter första sonen och funderar på att behålla den nu till lillebror, men den skulle behöva "servas", vet ni om det finns någon här i Örebro eller i närheten som reparerar/servar barnvagnar?? 
    Eller går man bara till någon som lagar cyklar?  

• 2014 baby

nu är det 5 dagar efter bf så det blev ingen februaribebis men det kommer bli en marsbebis och jag väntar och väntar kan jag säga

• Vombell
    sunny skrev 2013-02-28 18:09:26 följande:
    Måste fråga om någon av er har kanske kan veta..
    Vi har kvar våran barnvagn efter första sonen och funderar på att behålla den nu till lillebror, men den skulle behöva "servas", vet ni om det finns någon här i Örebro eller i närheten som reparerar/servar barnvagnar?? 
    Eller går man bara till någon som lagar cyklar?  
    Det gör de på Babyproffsen vet jag. Vet inte vad det kostar dock.
  • Vombell
    baby2013 skrev 2013-03-01 00:27:17 följande:
    nu är det 5 dagar efter bf så det blev ingen februaribebis men det kommer bli en marsbebis och jag väntar och väntar kan jag säga
    Inget är som väntans tider Det är så dryyyygt att gå över! Hoppas det kommer igång snart
  • sunny
    Vombell skrev 2013-03-04 13:25:25 följande:
    Det gör de på Babyproffsen vet jag. Vet inte vad det kostar dock.
    Tack för svar! Får kila förbi dem och fråga :)
  • belive 23

Jo det är jätte jobbigt att gå över, försökte tänka höst 14 dagar, 13,12 och så vidare. Kändes lite änklare då. Hoppas att d drar igång snart.

• Fialotta02

Vi har också gjort det! Den var jätte bra och hjälpte mig igenom förlossningen utan någon smärtlindring

• belive 23

Vi hade det i familje utbildningen. Jätte bra, hjälpte mig genom båda förlossningarna. Rekommenderar att gå, jätte bra om manen också kan gå, Nicklas hjälpte mig jätte mycke med andningen eftersom han också hade lärt sig..

• heavensent

Puffar upp den här tråden och kollar om det finns några aktiva Örebro-medlemmar som går i väntans tider? :)

Svar på tråden Gravida i Örebro