belive 23 skrev 2013-02-17 19:28:31 följande:
Jag har min dotter hemma till mars-april nån gång pga att det är så många sjuka och RS virus. Min bebis sover från ca 10,30 och till 13 ungefär, blir han väckt el inte kommer till ro är han jätte bökig hela efm och kvällen, sen där i mellan känns det som jag ammar honom hela tiden. Och kvällarna vill han äta oftare, men jag hade så himla bråttom efter dottern att komma igång med träningen och gå ner i vikt:/ men den här gången ska jag slappna av och njuta av första tiden lite mera, känns som det är lagom med lite promenader, sen mage och rygg här hemma bara:) Men spinningen saknar jag :) men kommer förhoppningsvis kunna träna resten av livet, så 6 månaders semester utan kan vara skönt:) Gick 4 km idag och herre Gud vilken skillnad mot innan graviditeten..
Klokt att försöka undvika alla dessa dagisinfektioner....
Min yngsta är född i december, och storasyrran gick på dagis. Hon blev smittad av en schysst cocktail som höll på att ta knäcken på lillan....både RS, en bakteriell infektion och ytterligare ett virus på samma gång. Nu känns det bra att lillasyskonet ska komma till våren. Visserligen ingen garanti, men men de värsta kräksjukorna och influensorna brukar iaf avta då.