Dricka Rooibos?
Hmm...känns som om det skulle vara bra mot halsbränna också med tanke på inlägget ovan.
Halsbrännan slog till PANG ikväll...
Hmm...känns som om det skulle vara bra mot halsbränna också med tanke på inlägget ovan.
Halsbrännan slog till PANG ikväll...
Håller med, de vanliga är inget kul! Jag kör Rooibos Oriental från tehandeln i Västermalmsgallerian. Det smakar aningens ovanlig citrus, inte orientaliskt tycker jag, brukar ej gilla sånt!
En grej/fråga;
Jag läste i en jätteartikel om te i DV (typ okt/nov numret) att man ej skall hälla på kokhett vatten på rött/grönt te då det förlorar massa näringsämnen då. Ngn annan som hört detta från annat håll?
Detta kan bli värsta tetråden, nice!
Tror jag ska köpa mer Rooibos lösteer i olika smaker. Tycker bara att det är lite trixigt med tekula/sil... Påse är lättare men mindre myspys!
Nype; vraför ska man undvika svart te under grav? För att det hämmar järnupptag och annat och innehåller tein eller?
Tess;men det är ju olika saker lite. Jag har hört att man ej ska ha kokhett vatten över rött/grönt för att man "pajar" näringsämnen som finns i. Har ej märkt att grönt blir beskt av det dock! Rött är godare ju längre det drar tycker jag. Speciellt mitt favvo, det får en underbar bismak när det dragit riktig länge, killar nästan i halsen. Flummigt!