• Anonym

Nyligen upptäckt att jag inte känner honom... .

Vi träffades för 12 år sedan. Fick barn tillsammans. Vi har alltid varit överens om det mesta, och det har alltid skiljt sig lite från den vanligaste uppfattningen om saker och ting. Vi separerade för 4 år sedan, lovade varandra både innan och efter att hur osams vi än blir så ska vi aldrig dra in myndigheterna i våra bråk. Vi hade djupa diskussioner om att det bara skulle göra saker värre. Både han och jag lovade att inte dra igång vårdnadstvister eller sånt.

Sen skaffade han en ny flickvän. Och han drog igång en tvist. Jag vägrar bråka. Jag vägrar sitta och smutskasta honom och hitta på saker bara för att framstå som den bästa. Jag gick på mötena, gick till Tingsrätten, sa inte mer än att jag vägrar bråka, jag vägrar ta detta inför domstol. Han sa både det ena och det andra om mig. Han vann vårdnaden och nu har jag inte träffat barnen på ca 1 år. Jag har skrivit brev till barnen ibland att jag saknar dom och gärna vill träffa dom osv. Men tyvärr vet jag inte ens om dom får dem.

Jag kan gå till tingsrätten och begära umgänge om jag vill, men gynnar det verkligen barnen? Att kastas fram och tillbaka, höra allt skitsnack, bli använda som något slags verktyg för att vi vuxna inte är sams. Jag är redan nu så besviken. Allt vi lovade varandra och allt vi var så överens om existerar inte sedan den nya flickvännen kom in i bilden. Jag känner inte honom. Han har skaffat nya uppfostringsmetoder som är så långt ifrån mina värderingar som man kan komma. Jag är så ledsen. Tänk om vi bara kunde sitta ner och prata. Men han vill inte...

• Svar på tråden Nyligen upptäckt att jag inte känner honom... .
  • Anonym
    Anonym (Que?) skrev 2012-06-25 19:01:42 följande:
    Vet inte riktigt hur du tänkte där... du höll ditt löfte till ditt ex istället för att kämpa för dina barn?

Dömde verkligen tingsrätten till enskild vårdnad för pappan och ingen umgängesrätt för dig? Då måste du ju ha ganska många lik i garderroben om det är så?

Det mest troliga är väl att du fått ett umgängesschema? Följer han inte detta så kan du begära att domen verkställs... och struntar han i det också så kan du ju få tillbaka vårdnaden.
    Handlar inte om löftet i sig utan det handlar om att jag inte tycker det är för barnens bästa att jag ska sitta och kasta en massa osant skit på honom som han gjorde mot mig. Istället höll jag käften och sa ja och amen. Inga lik i garderoben här, yrkade bara inte på något umgänge. Sa att det tar vi utanför rättssalen.
  • Anonym

Jag förstår inte hur du tänker ts just nu, ni sitter och lovar en massa sen blir det tvist i tr och du sitter och säger ja tack och amne och betalar dyra pengar och yrkar inte på umgänge för det kan ni ta utanför? Hm...1år har gått och du vill inte att ungarna ska höra skit..hm och du tror inte de gjort det hemma under det gångna året redan? Försökte inte ordförande eller ditt ombud tala förstånd med ang ugyrkanden? Varför vill du inte träffa dina ungar för det är en gåta för mig

• Anonym

Men lägg av! Barnen har inte träffat dig på ett år, gör något!

• Anonym

Jag vill träffa mina barn men att bråka för att få det är inte värt priset. Dom kommer när dom vill komma.

• Anonym
    FlamingRed skrev 2012-06-27 19:23:42 följande:
    Men vad trodde rätten om dig för att ge pappan hela umgänget???
    Men jag yrkade inte på något umgänge. Jag kan inte få något som jag inte yrkar på.

Han vann vårdnaden enbart på att han är den som anses bäst kan tillgodose kontakten med mig enligt domen + våra samarbetssvårigheter (som han hittat på att vi har).
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-25 23:12:05 följande:
    Jag vill träffa mina barn men att bråka för att få det är inte värt priset. Dom kommer när dom vill komma.
    för dig eller för barnen? Vem tror du har fått betala ett pris här.....tänk lite nu
  • Anonym

Ni vet inte vad som ligger bakom så jag tycker det är fel att säga som ni gör. Deras styvmamma är helt knäpp och särbehandlar dom genom att "glömma bort" att väcka när de är dags för skola, har blött ner deras skor i handfatet innan de ska åka nånstans typ psykisk terror men detta har hon bara gjort under tiden jag varit inblandad. När jag tog ett steg tillbaka slutade allting detta och såvitt jag vet är hon bra nu. Pappan också  har uppfostringsmetoder som inte är ok för mig vilket har gjort att barnen inte alls är samma personer utan har fått en helt skev världsbild. Ett umgänge skulle bara göra att barnen får det dåligt hos pappan och bråk med mig eftersom jag inte accepterar deras nya tankebanor. Nu är allting lugnt och dom har de bra. Det är som att välja mellan pest eller kolera men detta alternativ är def bättre.

• Anonym
    Varför tjatar alla om att jag ska ha "blivit av" med umgängesrätten?

Fattar ni inte vad jag skriver?

Jag kan inte bli av med någonting som jag inte bett om att få från första början!
  • Anonym

oj det speglar mig fast i annan omfattning. jag måste upp i rätten i allt  ,och ett liv som endast består av tvister är inget för mig  så då tänker man vad e värt o vad e inte värt  , men nu  finns det lögner o skitsnack som blivit trovärdigt av någon anledning  så då e e det o lägga ner det är lönlöst. jag e nöjd tex själv att per automatik överlämna vårdnaden ev adoption till dom , då e jag mycket nöjd (-: men jag e inte nöjd med skitsnacket, ryktena  o lögnerna och baktalningen och helka det här kittet .

Svar på tråden Nyligen upptäckt att jag inte känner honom... .