• Anonym (Remember)

Kommer du ihåg...

Sitter just nu och äter en kex choklad. Och när jag tar av papperet så minns jag hur den var förpackad förr. Istället för en tunn plastfolie så var det först en metallfolie och utanpå en pappersförpackning. 

För några år sedan när jag röjde i garaget så hittade jag en kartong med gamla LP-skivor. Yngste sonen blev nyfiken och utbrast "Vad är det för något"? Jag förklarade att det var föregångaren till cd-skivor, som var föregångaren till dagens mp3.

Har du något som du vill dela med dig av till yngre... gör det 

• Svar på tråden Kommer du ihåg...
  • lykantrophona

Jag är inte särskilt gammal, men jag minns också att det var folie runt kexchockladen förut. Väldigt praktiskt om man bara ville äta en del och sedan lägga undan den.

Hm... jag minns när badet i närheten hade plats för nakensolare utanför omklädningsrummet, med högt staket runt om.

Just ja, hamburgerkedjan Clock. Vad hände med den?

• Anonym
    Anonym (Remember) skrev 2012-06-25 21:07:36 följande:
    Sitter just nu och äter en kex choklad. Och när jag tar av papperet så minns jag hur den var förpackad förr. Istället för en tunn plastfolie så var det först en metallfolie och utanpå en pappersförpackning. 

För några år sedan när jag röjde i garaget så hittade jag en kartong med gamla LP-skivor. Yngste sonen blev nyfiken och utbrast "Vad är det för något"? Jag förklarade att det var föregångaren till cd-skivor, som var föregångaren till dagens mp3.

Har du något som du vill dela med dig av till yngre... gör det 
    Va??? När tog de bort metallfolie från kex chocklad förpackningen? Säger jag och är jätte stolt att jag inte upptäckt det än Glad.
  • kraffs

......... att Twix hetter Raider innan? Appropå choklad...

• Anonym (Remember)

daim var väl dajm förut, eller var det?

• Anonym (2)

På min tid va det matte läraren som visade hur en dator fungerade. Jag fick lära mig skriva maskin i femman (har kvar pappas gamla maskinskrivare) och det va på åttiotalet. Man bestämde en tid och dök upp i tid och ändrade inte via sms då mobil inte fanns. När mobilen väl dök upp då va den gigantisk! 

• Filipis

Ja,det var ju såå mysigt med den folien. Jag är ju inte lastgammal:P
    KOm ni ihåg godispåsarna man plockade i..nu är de ju så grymt stora. Det var små vita med bubblor på,i olika färger?:) 

• Anonym

Jag saknar godiset Nickel, om någon kommer ihåg det?

• Duckan

Jag minns de påsarna med runda bollarna, på den tiden man inte fick plocka själv utan peka. Jag minns glassen X15, god!

• Anonym (Remember)

Jag minns nån gång på 60-talet, tror jag i alla fall, när man gick över till högertrafik. Alltså, hur kunde man ha vänstertrafik och ändå ha ratten på vänster sida? Det låter helt galet.

• vampyria2

Jag är så gammal så att när jag fick min äldsta dotter så fanns barnsalarna på BB kvar, varje kväll kl 22.00 skulle man rulla ut de små till salen sen kom de in med dem när de behövde ammas, man låg 6 mammor på en sal och alla låg kvar på BB minst 7 dagar
    Var riktigt hemskt, jag ville inte vara i från min bebis på natten så jag satt uppe i barnsalen så gott som hela nätterna. Jag verkligen avskydde att vara på sjukhus och ville bara hem och att dela sal med 6 st andra var ingen höjdare kan jag lova Obestämd

Svar på tråden Kommer du ihåg...