• Principessa85

En pojke? :) v.13 *Bild*

Idag var jag på Nupp ultraljud. Bebisen var samarbetsvillig och visade upp sig i massor av vinklar. :) Allt såg bra ut och vi frågade lite snällt om BM kunde se kön? Hon ville tyvärr inte titta efter, men efter att jag har studerat UL filmen flera gånger och pausat, så tycker jag mig kunna se en snopp? Eller är det navelsträngen? Någon som har lust att gissa? Glad Här kommer lite bilder... har fotat av datorn, så det är inte superkvalitet, men men. 

• Svar på tråden En pojke? :) v.13 *Bild*
  • Älva1973

Jag vågar inte gissa med risk för att det blir fel Flört
    Men jag har läst lite om att könen ser väldigt lika ut i den åldern och tror att det är därför som BM inte ville säga/gissa kön. Alla bebisar ser ut att ha snopp då Flört

Det finns en teori som kallas "the nub theory". Du kan ju googla på den och se om du blir lite klokare. 

Här är till exempel en sida:
    http://www.baby2see.com/gender/external_genitals.html

Men om jag skulle gissa lite snabbt utifrån den teorin så skulle jag säga flicka Glad 
    Med tanke på att jag tycker att "snoppen" inte pekar så mycket uppåt. Men tänk på att jag är väldigt oerfaren av UL. Roligt att få gissa, uppdatera när du vet var det blir. Ska du ta reda på kön senare vid RUL alt. Köns UL? 

• Principessa85

Hm, ja det kan ju vara väldigt lika såhär tidigt. För oss spelar det ingen roll vad det är. Vi är lika glad för pojke som flicka. Glad Det är bara det att vi är sååå nyfikena på vad det är redan nu ... men vi får väl vänta tills RUL den 8 augusti.

• V79

Utifrån det jag läst sp gissar jag på en tjej, fast jag är ingen expert.

• Principessa85
    Loppan8604 skrev 2012-06-26 13:16:23 följande:
    På en tjej ska du leta efter tre sträck å e pojke två runda ringar.
    Men är det inte två runda ringar på första bilden?
  • Loppan8604
    Principessa85 skrev 2012-06-26 13:19:09 följande:
    Men är det inte två runda ringar på första bilden?

Svårt att se riktigt :/ men e ju inte expert heller;)
  • Älva1973
    Loppan8604 skrev 2012-06-26 13:16:23 följande:
    På en tjej ska du leta efter tre sträck å e pojke två runda ringar.
    Jo men då i senare veckor. Så tidigt som vecka 13 ser de så lika ut. Jag tror fortfarande det är svårt se genom att leta de klassiska tecken för de olika könen.
    V79 skrev 2012-06-26 13:27:06 följande:
    se.babycenter.com/pregnancy/antenatalhealth/s.../ Prova läsa dig fram på denna sida, jag tycker den är riktigt bra.
    Ja den beskrev ungefär samma som min länk fast på svenska Glad
  • Principessa85

Tack för alla svar!Ja, könen är ju så lika såhär tidigt, en svullen klitoris kan likna en snopp och tvärtom... så jag förstår att jag behöver ge Hoppsan lite mer tid att växa till sig innan vi får veta vad det ä, men det är ändå kul att ni gissar! Glad 

Svar på tråden En pojke? :) v.13 *Bild*