Inlägg från: Principessa85 |Visa alla inlägg
  • Principessa85

En pojke? :) v.13 *Bild*

Idag var jag på Nupp ultraljud. Bebisen var samarbetsvillig och visade upp sig i massor av vinklar. :) Allt såg bra ut och vi frågade lite snällt om BM kunde se kön? Hon ville tyvärr inte titta efter, men efter att jag har studerat UL filmen flera gånger och pausat, så tycker jag mig kunna se en snopp? Eller är det navelsträngen? Någon som har lust att gissa? Glad Här kommer lite bilder... har fotat av datorn, så det är inte superkvalitet, men men. 

• Svar på tråden En pojke? :) v.13 *Bild*
  • Principessa85

Hm, ja det kan ju vara väldigt lika såhär tidigt. För oss spelar det ingen roll vad det är. Vi är lika glad för pojke som flicka. Glad Det är bara det att vi är sååå nyfikena på vad det är redan nu ... men vi får väl vänta tills RUL den 8 augusti.

• Principessa85
    Loppan8604 skrev 2012-06-26 13:16:23 följande:
    På en tjej ska du leta efter tre sträck å e pojke två runda ringar.
    Men är det inte två runda ringar på första bilden?
  • Principessa85

Tack för alla svar!Ja, könen är ju så lika såhär tidigt, en svullen klitoris kan likna en snopp och tvärtom... så jag förstår att jag behöver ge Hoppsan lite mer tid att växa till sig innan vi får veta vad det ä, men det är ändå kul att ni gissar! Glad 

• Principessa85
    Älva1973 skrev 2012-06-26 15:01:42 följande:
    Kom ihåg att berätta sedan då du får veta Solig
    Ja, det lovar jag att göra. Flört
  • Principessa85

Tack så mycket! JAAA! Skrattande Nu har jag nästan blivit lite besatt av tanken att se könet, så jag gör ett sista försök med lite nya bilder...Skäms Tycker att det känns 50/50 på dessa bilder. Lite för hög könsknopp för att vara en solklar flicka, men lite för låg könsknopp för att vara pojke?!

Här ligger bebisen helt i profil och då tycker jag att det liknar en flicka...?

På den här tycker jag tt den känns för uppåt för att vara flicka, så här ser det ut mer som en pojke? 

Själva "könsknoppen"...
  • Principessa85

Roligt att så många gissar! Skrattande Men ni är säkra på att det verkligen är "könsknoppen" och inte navelsträngen som jag har fotat av? Det är ju mitt första barn, så jag är ingen ultraljuds expert. Skäms Någon annan här som har bilder på könet från v.13? Eller någon som fick veta könet väldigt väldigt tidigt? Stämde den gissningen i såna fall?

• Principessa85
    dreamy skrev 2012-06-30 14:32:04 följande:

Jag uttryckte mig lite knäppt, jag menade att pungen inte går att särskilja från ett par blygdläppar förrän mycket senare än då Nupp/KUB brukar utföras (vanligtvis - undantag finns ju såklart jämt). När kulorna ploppar ut ser man STOR skillnad mellan pung och blygdläppar :)
    Så du har såklart rätt, Stikkem :)

Så himla spännande i a f! Ska snart själv på RUL och hoppas jag får veta där vad som gömmer sig i magen :) Har också analyserat mina UL bilder från v 14 för man är ju sååååå nyfiken!!! Mina var inte lika bra (ej exakt från sidan) men utifrån vad man kan se och vad jag lyckats läsa mig till så kan det EV vara en liten tösabit. Skulle kännas himla konstigt (men häftigt) eftersom jag ju är en "killmamma" Hjärta

Lust att dela med dig av dina bilder från v.14? Glad Roligt att jämföra våra och gissa...
  • Principessa85
    dreamy skrev 2012-07-01 22:38:10 följande:

Ja, visst :)
    Här är lillelill i vecka 13+5. Ser ut att vara från sidan, men är inte det helt exakt. På en filmsnutt från detta läget som vi har så dyker det upp en liten bit av en arm liksom undertill och därför måste bebben ligga liiite lite snett :)
    Men stämmer den här vinkeln på könet så ser bebben lite "tjejig" ut i a f :)
    Svårt att se, men tycker att min bebis "könsknopp" är lite högre än din, så mycket möjligt att det kan vara en liten tös?! Glad
  • Principessa85
    stikkem skrev 2012-07-02 02:58:01 följande:
    Navelstranden sitter hogre upp. Kolla sjalv, var sitter din egna navel...? Inte mellan laren hoppas jag?
    Nej, men blev lite osäker då jag tycker att själva knoppen såg så STOR ut? Så jag tänkte att jag kanske hade sett fel... men då vet jag att jag har fotat rätt i alla fall. Skrattande
  • Principessa85

Hej igen! 

Igår var vi på Rul. Bebisen mådde bra. Hjärta Jag blev framflyttad från BF 6 jan till 12 januari, vilket innebär att mina tidigare bilder på könet INTE är v.12+1, utan v.11+2. Men hur som helst så trodde Bm till 95 % säkerhet att det är en FLICKA. Majoriteten i tråden trodde tjej, så ni gissade bra! Skrattande

Bm visar könet v.18 (17+1)

BF 12 januari 2013
Svar på tråden En pojke? :) v.13 *Bild*