• Principessa85

En pojke? :) v.13 *Bild*

Idag var jag på Nupp ultraljud. Bebisen var samarbetsvillig och visade upp sig i massor av vinklar. :) Allt såg bra ut och vi frågade lite snällt om BM kunde se kön? Hon ville tyvärr inte titta efter, men efter att jag har studerat UL filmen flera gånger och pausat, så tycker jag mig kunna se en snopp? Eller är det navelsträngen? Någon som har lust att gissa? Glad Här kommer lite bilder... har fotat av datorn, så det är inte superkvalitet, men men. 

• Svar på tråden En pojke? :) v.13 *Bild*
  • Älva1973
    Principessa85 skrev 2012-06-26 14:57:55 följande:
    Tack för alla svar!Ja, könen är ju så lika såhär tidigt, en svullen klitoris kan likna en snopp och tvärtom... så jag förstår att jag behöver ge Hoppsan lite mer tid att växa till sig innan vi får veta vad det ä, men det är ändå kul att ni gissar! Glad 
    Kom ihåg att berätta sedan då du får veta Solig
  • Principessa85
    Älva1973 skrev 2012-06-26 15:01:42 följande:
    Kom ihåg att berätta sedan då du får veta Solig
    Ja, det lovar jag att göra. Flört
  • dreamy

Jag skulle tro att det är en liten tjej, utifrån vinkeln på könet.

Visst är man nyfiken???

Grattis i massor!

• Principessa85

Tack så mycket! JAAA! Skrattande Nu har jag nästan blivit lite besatt av tanken att se könet, så jag gör ett sista försök med lite nya bilder...Skäms Tycker att det känns 50/50 på dessa bilder. Lite för hög könsknopp för att vara en solklar flicka, men lite för låg könsknopp för att vara pojke?!

Här ligger bebisen helt i profil och då tycker jag att det liknar en flicka...?

På den här tycker jag tt den känns för uppåt för att vara flicka, så här ser det ut mer som en pojke? 

Själva "könsknoppen"...
  • Falumamman

Könen ser ju rätt lika ut så tidigt i graviditeten så det är ju svårt att se om man inte är utbildad barnmorska. Men jag tippar på att det är navelsträngen, då "utbuktningen" verkar vara stort i förhållande till övriga kroppen. Skulle det vara en snopp så har du nog en John Holmes därinne

• stikkem

Skulle vara mycket forvanad om det ar en flicka. Tror det ar sjalva pungen du ser, den dar saken som stickar ut. Ofta ser man valdigt daligt sapass tidigt sa jag hade inte satt mitt huvud pa det, men tror det ar en pojke faktiskt.

• dreamy

Pungen "ploppar inte ut" från kroppen förrän ett par veckor före förlossningen (för en del småkillar först EFTER förlossningen).
    Könet sticker ut lika mycket på killar och tjejer fram till runt vecka 15-17, endast vinkeln brukar skilja lite. På småkillar pekar den mer rakt ut från kroppen och på tjejer så pekar könet för det mesta neråt :)

• stikkem
    dreamy skrev 2012-06-29 22:15:33 följande:
    Pungen "ploppar inte ut" från kroppen förrän ett par veckor före förlossningen (för en del småkillar först EFTER förlossningen).
    Könet sticker ut lika mycket på killar och tjejer fram till runt vecka 15-17, endast vinkeln brukar skilja lite. På småkillar pekar den mer rakt ut från kroppen och på tjejer så pekar könet för det mesta neråt :)
    Hmm. Du fatt det lite om bakfoten tror jag.

Pungen finns dar hela tiden, daremot sa vandrar inte sjalva testiklarna ner i pungsacken forran narmare forlossningen. En hel del ganger kan man se valutveckalde konsdelar runt 13 veckan (pojkar), daremot ar allting valdigt daligt detaljerat pa UL. Flickor daremot mycket svarare.
  • dreamy

Jag uttryckte mig lite knäppt, jag menade att pungen inte går att särskilja från ett par blygdläppar förrän mycket senare än då Nupp/KUB brukar utföras (vanligtvis - undantag finns ju såklart jämt). När kulorna ploppar ut ser man STOR skillnad mellan pung och blygdläppar :)
    Så du har såklart rätt, Stikkem :)

Så himla spännande i a f! Ska snart själv på RUL och hoppas jag får veta där vad som gömmer sig i magen :) Har också analyserat mina UL bilder från v 14 för man är ju sååååå nyfiken!!! Mina var inte lika bra (ej exakt från sidan) men utifrån vad man kan se och vad jag lyckats läsa mig till så kan det EV vara en liten tösabit. Skulle kännas himla konstigt (men häftigt) eftersom jag ju är en "killmamma" Hjärta

Svar på tråden En pojke? :) v.13 *Bild*