En pojke? :) v.13 *Bild*
Jag skulle tro att det är en liten tjej, utifrån vinkeln på könet.
Visst är man nyfiken???
Grattis i massor!
Jag skulle tro att det är en liten tjej, utifrån vinkeln på könet.
Visst är man nyfiken???
Grattis i massor!
Pungen "ploppar inte ut" från kroppen förrän ett par veckor före förlossningen (för en del småkillar först EFTER förlossningen).
Könet sticker ut lika mycket på killar och tjejer fram till runt vecka 15-17, endast vinkeln brukar skilja lite. På småkillar pekar den mer rakt ut från kroppen och på tjejer så pekar könet för det mesta neråt :)
Jag uttryckte mig lite knäppt, jag menade att pungen inte går att särskilja från ett par blygdläppar förrän mycket senare än då Nupp/KUB brukar utföras (vanligtvis - undantag finns ju såklart jämt). När kulorna ploppar ut ser man STOR skillnad mellan pung och blygdläppar :)
Så du har såklart rätt, Stikkem :)
Så himla spännande i a f! Ska snart själv på RUL och hoppas jag får veta där vad som gömmer sig i magen :) Har också analyserat mina UL bilder från v 14 för man är ju sååååå nyfiken!!! Mina var inte lika bra (ej exakt från sidan) men utifrån vad man kan se och vad jag lyckats läsa mig till så kan det EV vara en liten tösabit. Skulle kännas himla konstigt (men häftigt) eftersom jag ju är en "killmamma"